تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنیم تا ازدواجمان تکراری نشود

این روزها اکثر افراد درگیر کار و مشغله های فراوان هستند اما مهترین نکته حفظ شادی در خانواده است ، گذاشتن زمان و وقت کافی برای بودن با آنها، خوردن حداقل یک وعده غذا در کنار هم، رفتن به مهمانی، مسافرت، گردش، خرید و حتی سینما می تواند ارتباط عاطفی قوی بین اعضای خانواده ایجاد کند.

هرگز دعوا نکنید

دعوا، قهر، دادن ناسزا، سرکوفت زدن و تحقیر بدترین آفت در زندگی خانوادگی است و حرمت افراد را می شکند و حس اهتماد و یکپارچگی را از بین می برد، حداقل جلوی کودکان هرگز دعوا نکنید، هر مشکلی را می توان با زبان خوش و با آرامش حل و فصل کرد و برای آن راه حل پیدا کرد.

عدالت در خانواده چراغ روشن خوشبختی

هیچ گاه بین افراد خانواده تبعیض قائل نشوید، همه به یک اندازه باید از کانون گرم خانواده و امکانات استفاده کنند، تبعیض بویژه بین کودکان باعث بروز ناهنجاری های اخلاقی عاطفی در آنها می شود.

تکفارس آی آر

احترام بگذارید و زیر قولتان نزنید

احترام گذاشتن به اعضای خانواده حتی کوچکترین فرد می تواند سنگ بنای همدلی و صمیمیت را در خانواده ایجاد کند، هرگز زیرقولتان نزنید و همواره رازدار نزدیکانتان باشید و به حرف های آنها گوش کنید و تا جای ممکن به آنها کمک کنید.

به همدیگر کمک کنید و از زیر کارها شانه خالی نکنید

کارها در خانواده باید به صورت چرخشی و ترتیبی انجام شود هرگز کاری نیست که فقط مخصوص یک نفر باشد مگر اینکه خوش بخواهد، در کارهای خانه به مادر و خانم خانه کمک کنید، همچنین به کودکان فرصت مسئولیت پذیری و تصمیم گیری را آموزش دهید.

به هر مناسبت شادی جشن بگیرید و غافلگیر کنید

www.takfars.ir

مناسبت هایی مثل سالروز تولد و ازدواج هرگز نباید در خانواده شما کمرنگ شوند، گرفتن تولد فقط مخصوص کودکان نیست، بلکه به همه تعلق دارد، همیشه این مناسبت ها را به یاد داشته باشید و جشن های غافلگیری و هدایایی هرچند کوچک آماده کنید تا عزیزانتان را شاد کنید.

با انجام این راهکارها همیشه درخت زندگی و شادی در خانواده شما سبز و جاویدان باقی میماند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر