چه کنید تا هنگام خواب کابوس نبینید

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

چه کنید تا هنگام خواب کابوس نبینید

image چه کنید تا هنگام خواب کابوس نبینید

برای جلوگیری از مشاهده کابوس در خواب باید بین ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز خوابید و خواب طولانی بعد از ظهر یکی از عوامل افزایش احتمال کابوس است.

کابوس‎ها جدا از اینکه می‎توانند با ترساندن افراد تاثیراتی منفی روی آن‎ها بگذارند، خواب آن‎ها را هم خراب می‏‌کنند.

مطالعات دانشگاه آکسفورد نشان داد محققان رویاها و کابوس‎های ۸۴۶ نفر را بررسی کردند. نتیجه این بود که از هر ۲۰ نفر یک نفر هفته‌‏ای یک بار کابوس می‏‌بیند و افرادی که مشکلاتی روحی و روانی دارند شدیدا بیشتر از افراد عادی کابوس می‎بینند.

در این آزمایش ۸۹ درصد افراد خانم بودند و میانگین سنی افراد ۴۴ سال بود. در نتیجه این مطالعات مشخص شد افرادی که بعداز‌ظهرها برای مدتی طولانی‎تر می‌‏خوابند ۳۵ درصد بیشتر در معرض کابوس دیدن هستند.

تکفارس آی آر

طبق استانداردها بیش از ۹ ساعت خوابیدن در شبانه‎روز خوابیدن طولانی به حساب می‏‎آید و افرادی که خوابی طولانی دارند هم بیشتر در معرض کابوس دیدن هستند.

عده‎ای دیگر از افرادی که کابوس می‌‏بینند افرادی هستند که کمتر از ۷ ساعت در شبانه‎روز می‌‏خوابند. این یعنی بهترین میزان خواب برای دوری از کابوس دیدن بین ۷ تا ۹ ساعت در شبانه‎روز است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

علت این که هیچ کس مرا دوست ندارد چیست
  1. چطور مثل حرفه ای ها در جمع سخنرانی کنیم
  2. تست روانشناسی سنجش شجاعت فرد
  3. چطور شوهرم را تبدیل به مرد بهتری برای زندگی کنم
  4. بعد از طلاق چه بلایی سر بچه های خود می آورید
  5. آیا میخواهید از دست دخالت های بیجای خانواده همسر خلاص شوید
  6. میخواهم همیشه شاد باشم باید چه کنم

مطالب محبوب

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید