image چه کنم که شب ها بهتر بخوابم

با رعایت یک سری تکنیک‌ها شب‌ها به راحتی به‌خواب رفت:

۱- افراد نباید زمانیکه هنوز خوابشان نگرفته است، به رختخواب خود بروند.

۲- زمانی‌که افراد احساس بی‌خوابی می‌کنند، نباید نگران باشند؛ زیرا این نگرانی بی‌خوابی آن‌ها را تشدید می‌کند.

۳- افراد سعی کنند مشغله‌های ذهنی خود را حل کرده و هیچ مساله‌ای را ناتمام ‌نگذارند. با مدیریت و برنامه‌ریزی یا هر تکنیکی که می‌توانند به‌کار بگیرند، آن را حل کنند.

۴- افراد باید سعی کنند قبل از خواب مواد کافئین‌دار مانند چای، قهوه یا نسکانه مصرف نکنند.

۵- اتاق خواب باید در مکانی بی‌سر و صدا و آرام باشد.

۶- در شب هنگام از غذاهای سبک و غیر سرخ‌کردنی استفاده شود.

۷- افراد باید در روز کمتر خوابیده و ساعت خواب خود را تنظیم کنند. ۸ساعت خواب در طول ۲۴ساعته روز کافی است.

۸- اگر افراد در طول روز ورزش و فعالیت کافی داشته باشند انرژی شان کاملا تخلیه می‌شود در این صورت می‌توانند خواب خوب و راحتی و عمیق داشته باشند.

۹- سعی کنید از داروهای خواب آور استفاده نکنید، چرا که بعد از یک مدت وابستگی ایجاد می‌کند و ممکن است به تدریج آن دارو در فرد موثر نباشد.

۱۰- سعی کنید تکنیک‌های رفتاری و شناختی را به‌کار بگیرید تا راحت بخوابید.

۱۱- دمای اتاق در بی‌خوابی تاثیر مستقیم دارد، معمولا افراد در دمای زیاد، دچار بی‌خوابی می‌شوند.

۱۲- نکته دیگر این است که افراد سعی کنند هر دغدغه یا مشغله فکری را در یک برگه یادداشت کرده تا ذهنشان خالی شود .