تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کار کنم تا در جمع باهوش به نظر برسم

دستور زبان را رعایت کنید

شاید خیلی ها بگویند کاربرد گرامر صحیح امری غیر ضروری است، ولی واقعیت این نیست. کاربرد صحیح دستور زبان تاثیر بسزایی در تفسیر صحبت های شما توسط دیگران دارد. در خیلی موارد نحوه استفاده شما از زبان میزان تحصیلات و همچنین آداب اجتماعی شما را به نمایش میگذارد و قطعا دوست ندارید که این ویترین خود را خراب کنید.

بیشتر گوش کنید و کمتر حرف بزنید

این راهکار کمی در اجرا دشوار است. خیلی ها سعی میکنند با حرف زدن دیگران را تحت تاثیر قرار بدهند. اما شما زمانی که به دیگران گوش می دهید می توانید مطالب جدیدی بیآموزید، به اطلاعاتی دست می یابید که تا آن موقع از آنها بی خبر بوده اید و همچنین از موضوعاتی که برای طرف مقابل اهمیت دارد مطلع می شوید. اگر کمتر و سنجیده تر صحبت کنید، دیگران قطعا به صحبت های شما گوش می دهند ولی هر چه بیشتر صحبت کنید احتمال اینکه اصلا به صحبت های شما گوش ندهند بیشتر میشود.

گستره لغات خود را بسط دهید، ولی در استفاده از آنها دقت کنید

تکفارس آی آر

هر چه تعداد لغاتی که با آنها آشنایی دارید بیشتر باشد، انتقال افکارتان راحت تر خواهد بود. با تسلط به تعداد بیشتری از واژگان، درک تفاوت های کوچک در معنی کلمات شما را در رعایت نکات بسیار ظریفی در ارتباطات با افراد کمک میکند. فقط مراقب باشید کاربرد کلمات شما را به یک فرهنگ لغات گویا تبدیل نکند. واژگان جدید را بیآموزید و سعی کنید آنها را به کار گیرید اما باید آنها را طوری به کار گیرید که جملات شما غیرطبیعی به نظر نرسند.

مطالعه کنید

اگر تمایل دارید که بتوانید در مکالمات با سایرین شرکت کنید و خودتان هم موضوعاتی را برای بحث و تبادل نظر پیش بکشید، بیشتر مطالعه کنید. مطالعه هر مطلبی می تواند مفید باشد: داستانی، تاریخی، شعر، نمایشنامه و تمامی سبک ها. ایده های متعدد می تواند به شما نگرشی گسترده تر بدهد که نظر دیگران را جلب خواهد کرد. هر وقت هم لازم شد از نقل قول استفاده کنید تا علاقه شما به مطالعه خود را نشان دهد.

بنویسید

نگارش نتیجه تفکر است. هر چه بیشتر بنویسید، بیشتر به باورهای خود می اندیشید و آنها را ویرایش میکنید. نامه، مقاله یا حتی پست های وبلاگی؛ همه اینها کمک میکنند که بتوانید عقاید خود را راحت تر بیان کنید. وقتی ایده های خود را به نگارش در می آورید، فرصت کافی برای تفکر دارید و این تمرین خوبی است که به شما فرصت نظم و ترتیب دادن به افکارتان را می دهد. بدین ترتیب حس اعتماد به نفس شما برای اظهار نظر در جمع افزایش می یابد.

www.takfars.ir

از نقطه نظری مخالف با نظر خود دفاع کنید

همه ما علایقی داریم و از بعضی چیزها هم ناخشنود می شویم. برای اینکه بتوانید قدرت تفکر خود را افزایش دهید سعی کنید نظری که کاملا با نظر شما مخالف است را به بحث و بررسی بگذارید و از آن دفاع کنید. وکلا و مذاکره کنندگان در این فن بسیار حرفه ای هستند. در اینجاست که گاهی متوجه می شویم نظرات و باورهای ما ایراداتی دارند و یاد می گیریم که در مباحثه با دیگران کمی انعطاف پذیرتر باشیم که نشانه بلوغ فکری ماست.

به اشتباه خود اقرار کنید

شاید تنها نشانه مهم افراد باهوش این است که آماده یادگیری و اصلاح اشتباهات هستند. در خصوص عقاید و نظرات خود با دیگران بحث و مذاکره کنید، ولی اگر طرف مقابل توانست موردی را پیش بکشد که نمی توانستید با آن مخالفت کنید، به اشتباه خود اعتراف کنید و آنچه آموخته اید را در طرز فکر و نگرش خود به کار گیرید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر