بعضی از مواد غذایی و محصولات طبیعی به دلیل داشتن مواد خاص باعث بهبود سیستم عصبی می شوند و استرس مقابله میکنند. زمانی که بعضی از این غذاها با هم ترکیب شوند میتوانند راه حلی مناسب و قوی باشند. برای پیشگیری و همچنین درمان اضطراب، افسردگی و اختلالات تحریک پذیری می توانید این محصولات را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

خیلی از افراد نمیتوانند احساسات خود را کنترل کنند و در شرایط مختلف باید اعصاب خود را تقویت کنند و برای اینکه عصبی نشوند نیاز به درمان جدی و پیچیده ای ندارند و شاید با تغییر دادن رژیم غذایی، آرام تر شوند.

خیلی از عوامل میتوانند باعث عصبی شدن شوند. خیلی از افراد فکر میکنند کسی که عصبی شده است دیگر تغییر نمیکند، اما اینگونه نیست. برای به دست آوردن تعادل و آرامش روانی، باید بعضی از عادات بد را کنار بگذارید و بریخی دیگر را در نظر داشته باشید.

مصرف ویتامین های B و بعضی از مواد معدنی مانند منگنر و فسفات به طور منظم میتوانم بسیار کمک کند.

بعضی از مواد غذایی و نوشیدنی های موثر برای افراد عصبی توصیه شده است که در این مطلب با بعضی از آنها اشنا می شویم.

▪ سبزیجات

سبزیجات، به طور عمده انواع برگدار سبز تیره، فواید بسیاری برای سیستم عصبی دارند. سبزیجات برگدار سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند.

به دو روش می توانید استفاده از این سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. یک روش ساده و محبوب ترکیب آنها در سالادهای مختلف است. روش ساده دیگر مصرف آنها به صورت اسموتی در وعده غذایی صبحانه است.

کاهو و شاهی آبی گزینه های خوبی هستند.

آراگولا نیز از ویژگی های خوبی بهره می برد.

اسفناج سرشار از ویتامین هاست و به سیستم عصبی کمک میکند.

image چه نوع تغذیه برای آدم های عصبی مناسب است

▪ جو دوسر

جو دوسر یکی از مغذی‌ترین غلات محسوب می شود. این ماده غذایی از محتوای فیبر و پروتئین زیاد بهره می برد.

جو دوسر به دو روش بر سیستم عصبی انسان اثرگذار است: این ماده سطوح انرژی را تجدید کرده و با اضطراب و تحریک پذیری نیز مقابله میکند.

image چه نوع تغذیه برای آدم های عصبی مناسب است

▪ مخمر آبجو

مخمر آبجو که به نام مخمر مغذی نیز شناخته می شود از جمله بهترین مواد غذایی توصیه شده برای افراد عصبی است. این ماده سرشار از ویتامین های خانواده B است. همچنین، مخمر آبجو حاوی کلسیم، فسفات و مواد معدنی دیگر مفید برای سیستم عصبی است.

به منظور تسکین اضطراب و استرس، مخمر آبجو را می توانید با مواد تشکیل دهنده بسیار دیگری در یک نوشیدنی یا یک غذا استفاده کنید.

image چه نوع تغذیه برای آدم های عصبی مناسب است

▪ ریحان

ویژگی اصلی ریحان ضد استرس بودن آن است. همچنین، این ماده غذایی به درمان مشکلات معده ناشی از وضعیت احساسی فرد کمک میکند.

ریحان از ویژگی های ضد التهابی و ضد باکتری نیز سود می برد. شما می توانید این ماده غذایی را به روش های مختلف مصرف کنید. افزون بر این، روغن ریحان را می توانید برای کسب آرامش استفاده کنید.

image چه نوع تغذیه برای آدم های عصبی مناسب است

▪ شکلات

در این مورد، روی سخن ما متوجه شکلات تلخ با درصد کاکائو بیش از ۷۰ درصد است. شکلات تلخ چیزی فراتر از یک شیرینی بوده و می توان آن را یک غذا محسوب کرد. شکلات تلخ از ویژگی های آنتی اکسیدانی بهره می برد که اثرات استرس را کاهش می دهد.

افزون بر این، شکلات تلخ برای سیستم عصبی نیز مفید است. این ماده غذایی به لطف محتوای تئوبرومین خود مغز را تحریک میکند. افزون بر این، شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدهای است که از رگ های خونی محافظت کرده و به عملکرد شناختی کمک میکنند.

image چه نوع تغذیه برای آدم های عصبی مناسب است

▪ گردو

گردو یکی از مغزهای خوراکی خوشمزه و مقوی است که از ویژگی ضد افسردگی بهره می برد. این اثر از مقدار قابل توجه اسیدهای چرب موجود در گردو که به تولید سروتونین کمک میکنند، سرچشمه می گیرد. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که سیگنال های شادی و رضایت را در بدن منتشر میکند.

گردو می تواند حالت اضطراب و افسردگی را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد. برای بهره‌مندی از فواید گردو مصرف دو قاشق غذاخوری از آن در روز کفایت میکند.

image چه نوع تغذیه برای آدم های عصبی مناسب است

▪ کلم قرمز

مشابه با بیشتر میوه جات و سبزیجات بنفش رنگ، کلم قرمز حاوی آنتوسیانین ها است. آنتوسیانین ها از بدن در برابر بیماری قلبی محافظت میکنند.

کلم ذهن را پاکسازی میکند، که به کسب آرامش و حالت آسودگی کمک میکند. همچنین، کلم قرمز از ویژگی های ضد سرطان برخوردار است و با استرس مقابله میکند.

image چه نوع تغذیه برای آدم های عصبی مناسب است

▪ به‌لیمو

این گیاه یک آرامشبخش طبیعی است. به‌لیمو استرس را تسکین می دهد و به مبارزه با بی خوابی و اضطراب کمک میکند. به طور سنتی، افراد از این گیاه برای کمک به بهبود شرایط گوارش و دفع گاز استفاده میکنند.

به‌لیمو به عنوان یک ضد انقباض عمل میکند و در قالب چای یا در ترکیب با آب میوه ها و آب سبزیجات دیگر قابل استفاده است. با ترکیب به‌لیمو با سنبل الطیب می توانید از اثرات بهتر و تقویت شده برخوردار شوید.

image چه نوع تغذیه برای آدم های عصبی مناسب است

▪ سنبل الطیب

سنبل الطیب به واسطه خواص آرامش بخش خود مشهور است. این گیاه با بی خوابی مقابله میکند و برای کاهش درد قاعدگی نیز موثر است.

image چه نوع تغذیه برای آدم های عصبی مناسب است

▪ گل ساعتی

استفاده از گل ساعتی می تواند به آرامش عضلات و اعصاب کمک کند. به لطف اثرات خود، این گل گزینه ای مناسب برای افراد عصبی محسوب می شود.

عصاره گل ساعتی را می توانید در چای ها یا حتی آب پرتقال حل کرده و از فواید آن بهره‌مند شوید.

تک فارس » پزشکی سلامتی » چه نوع تغذیه برای آدم های عصبی مناسب است