تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه خوراکی های موقع سرماخوردگی مضر هستند

سرخ کردنی ها بدترین ها در زمان درمان سرماخوردگی

سرخ کردنی ها به خاطر چربی بالایی که دارند، اثر منفی روی پاسخ بدن به عفونت ها می گذارند. همچنین سرخ کردنی ها گلودرد را تشدید میکنند.

کافئین دارها درمان سرماخوردگی را کند میکنند

به تان گفتیم که تا جان در بدن دارید مایعات بخورید که هم پیشگیری است و هم درمان، اما حواستان باشد که منظور ما نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه، نوشیدنی های گازدار و… نبود؛ این نوع مایعات را موقتا در این دوره درمانی ترک کنید.

قندها برای درمان سرماخوردگی سم هستند

تکفارس آی آر

همه ما خوب به خاطر داریم که هر وقت سرما خورده ایم، به ما توصیه کرده اند شیرینی نخوریم. این توصیه خوب و بجایی است. شیرینی ها به خاطر قند و روغنی که دارند بیماری را تشدید میکنند. هم چنین مواد قندی باعث کاهش عملکرد گلبول های سفید می شوند. به همین خاطر بود که توصیه کردیم آبمیوه طبیعی بخورید.

گوشت ها درمان سرماخوردگی را به هم میزنند

جای گوشت ها را با لوبیا، عدس و پروتئین های گیاهی عوض کنید. گوشت های حیوانی هم به خاطر چربی ای که دارند و هم به این دلیل که بعضا ناقل میکروب هستند، سبب ضعف سیستم دفاعی بدن می شوند.

البته منظور ما کنار گذاشتن کلی گوشت در زندگی روزمره نیست. هدف ما این است که شما در روزهای سرماخوردگی یک دوره درمانی موفق و کوتاه را بگذرانید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر