برخی خوراکی های ساده کمک زیادی به مبتلایان به پرفشارخون میکنند و آن ها را از عوارض اختلالات مربوط به فشارخون در امان نگه میدارند :

۱) مصرف ترشی را کاهش دهید در صورت تمایل می توانید از ترشی های کم نمک خانگی استفاده کنید.

۲) لبنیات کم چرب می تواند به کنترل و پیشگیری از فشارخون کمک کند.در میان لبنیات دوغ دارای نمک زیادی است و بهتر است از دوغ های کم نمک خانگی استفاده کرد.

۳) از مصرف نوشابه های گازدار حاوی اسیدفسفریک بپرهیزید

۴) روزانه به مدت ۲۰ دقیقه ورزش کنید.

۵) از مشروبات الکلی و دخانیات دوری کنید.

۶) استفاده از سبزی ها و میوه های تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۷) وزن خود را در رنج نرمال حفظ کنید.

۸) نوشیدن ۲ لیوان آب پرتقال در روز می تواند فشارخون را به میزان قابل توجهی پایین بیاورد.

تک فارس » پزشکی سلامتی » چند روش ساده برای پایین آوردن فشارخون وقتی بالا می رود