تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور یک زندگی خوب و شاد با همسر خود داشته باشیم

image چطور یک زندگی خوب و شاد با همسر خود داشته باشیم

همیشه قدردان باشید :

گاهی لازم است به جای انتقاد، سرزنش ،غر زدن و مطالبه خواسته های نه چندان موجه؛ نگاهی به داشته هایتان داشته باشید و سپاس آنها را به جا آورید. خجالت نکشید و تصور نکنید قدردانی شما، همسرتان را مغرور و خودخواه میکند، تلاش کنید تشکر کردن را ورد زبانتان کنید. تمام کارهای کوچک و بزرگی را که همسرتان در جهت تداوم زندگی مشترکتان انجام می دهد را ببینید و برای تلاش های او ارزش قائل شوید و قدردان زحمات او باشید.

هرگزعذرخواهی فراموش نشود :

جرات پذیرش اشتباهات خود را داشته باشید و بدون هیچ رودربایستی از همسرتان عذرخواهی کنید و به او این اطمینان را بدهید که سعی خواهید کرد اشتباه خود را تکرار نکنید و جبرانش نمائید. اگر مرتکب اشتباهی شدید بهتر است بجای پاک کردن صورت مسئله، با گفتن عباراتی مثل متاسفم، ببخشید، من اشتباه کردم، ‌تکرار نمی شود، فکر نمی کردم این چنین شود و… احساس ندامت و پشیمانی خود را ابراز نمائید و رفع دلخوری و کدورت کنید.

تکفارس آی آر

خشم خود را سر همسرتان خالی نکنید :

هرگز همسرتان منبع مناسبی برای خالی کردن خشم و عصبانیت تان نیست. در صورت انجام این کار، اگر چه ممکن است آرامش نسبی موقتی کسب کنید اما خاطره بدی را در ذهن همسرتان حک کرده اید که در روزهای آتی، نتیجه آن را خواهید دید. برای آنکه روابط مشترکتان دچار مشکل نشود بهتر است حرص و خشم خود را از چیزی، شخصی یا رفتاری که باعث عصبانیت و تکدر خاطرتان شده ، به گونه ای دیگر تخلیه کنید.

همیشه همراه همدیگر باشید :

دلیل و هدف ازدواج تان را به خاطر بیاورید. تمامی افراد برای برخورداری از رابطه عاطفی و احساسی و ایجاد یک زندگی مشترک تصمیم به ازدواج و تشکیل خانواده می گیرند. پس هرگز پسندیده نیست که همراه زندگی تان را تنها بگذارید و وقت خود را با خویشاوندان و یا دوستان دوران تجرد خود بگذرانید. شایسته نیست تنها به سفر، گردش و تفریح بروید! بجای اینکه یکدیگر را تنها بگذارید، لازم است زمانی را برای با هم بودن اختصاص دهید و به گونه ای برنامه ریزی کنید که همیشه وقتی برای همدیگر داشته باشید و از کنار هم بودن نهایت لذت را ببرید.

به یکدیگر اهمیت بدهید :

www.takfars.ir

به آرزوها، خواسته ها،علایق و نیازهای یکدیگر نه تنها توجه کنید بلکه در اولویت اهمیت تان قرار دهید. به گفته های یکدیگر به دقت گوش فرا دهید و هر آنچه را که همسرتان خواهان آن است را عمیقا بشنوید. بدانید گوش کردن به حرف های یکدیگر نشانه اهمیت دادن به طرف مقابل و درک تان از همدیگر است.

بپذیرید که گذشته ها گذشته اند :

سرزنش، توبیخ، انتقادهای کوبنده، تحقیر و… شیرینی لحظات با هم بودن را از شما می گیرد. سعی کنید همیشه یکدیگر را تحسین کنید و از آنچه که در گذشته بین شما و همسرتان اتفاق افتاده، چشم بپوشانید و خطای دیروز را بزرگ نکرده و در زمان حال یادآوری نکنید.

همسرتان را ببخشید :

با چشم پوشی و نادیده گرفتن اشتباهات جزئی یا سهوی همسر، می توانید عشق واقعی خود را به او نشان دهید. پس برای داشتن احساس بهتر و زندگی زیباتر و شادتر، توصیه می شود دیدگان خود را بر بدی های همسرتان ببنید و او را زود ببخشید.

هر کسی را همراز خود ندانید :

گوش به زنگ باشید و سفره دل، پیش نامحرمان باز نکنید. تا آنجایی که می توانید مشکل خود را با هر کسی در میان نگذارید و سریعا راهکارهای پیشنهادی آنان اجرا نکنید. وقتی شکایت و گله خود از همسر را، نزد شخصی بیان میکنید اولا، کنترل زندگی خود را به دست هر کس و ناکسی می سپارید دوما ، ممکن است آن شخص، فرد دلسوز و مهربانی نبوده و از سر حسادت و ناآگاهی حرفهایی بزند و یا راهکارهایی را ارائه دهد که چندان مساعد حال زندگی شما نباشد و مشکلات بسیاری را برایتان مسبب شود و از همه بدتر آنکه از اطلاعات بر علیه خود شما استفاده کند و موجب به هم ریختن زندگی تان شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر