تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور هنگام مسافرت به گل و گیاه خانگی خود آبرسانی کنید

ساده ترین روش آبیاری گیاهان خانه این است که آنها را به فرد مطمئنی بسپارید. کلید خانه خود را به همسایه یا یکی از اعضای خانواده بدهید تا در روزهای مشخصی برای نگهداری گلدان ها به خانه شما بیایند.

نوارهای پارچه ای برای آبرسانی به گلدان ها

گیاهان آپارتمانی خود را در فضای مشخصی مانند آشپزخانه، حمام یا بالکن جمع کنید. ظرف بزرگی را پر از آب کنید و آن را روی سطح بلندی قرار دهید. از پارچه هایی که در خانه دارید نوارهای باریکی برش دهید و به شکل فیتیله ای در بیاورید و یا از کناف و طناب استفاده کنید؛ یک سمت آن را درون ظرف پر آب و سمت دیگرش را روی خاک گلدان قرار دهید. با این روش آب از طریق ظرف و فیتیله های پارچه ای به گلدان منتقل می شود و رطوبت مورد نیاز گیاهان آپارتمانی تامین می شود. فراموش نکنید که در این روش چراغ را روشن بگذارید تا فتوسنتز انجام شود.

اگر نمی توانید گیاهانتان را به فضای دیگری منتقل کنید، ظرف آبی کنار گلدان قرار دهید و نوارهای پارچه ای را بصورت تک تک درون هر گلدان قرار دهید.

پوشش پلاستیکی برای گیاهان در خانه

تکفارس آی آر

روش دیگر قرار دادن کیسه پلاستیکی روی گلدان است. دقایق آخر که منزل را ترک میکنید گیاهان خود را خوب سیراب کنید و یک کیسه پلاستیکی روی هر کدام قرار دهید. با این روش تعریق و تعرق صورت می گیرد و تبخیر به حداقل می رسد. توجه داشته باشید که نور خورشید به طور مستقیم به گلدان و پلاستیک نتابد زیرا مانند گلخانه عمل میکنند و گرمای ایجاد شده آسیب می زند. با این روش گیاهان آپارتمانی حداقل ۱۵۵ روز میتوانند با سلامت زندگی کنند. سعی کنید در این روش کیسه پلاستیکی تا اندازه ای به گیاه نچسبد که راه تنفس را بگیرد.

مواد جاذب آب را از فروشگاه ها بخرید

یکی از لوازم باغبانی که در فروشگاه ها به فروش می رسد، سوپر جاذب ها و ژل های نگهدارنده آب هستند. می توانید این ژل های مخصوص را روی سطح خاک بریزید و کم کم آنها را آبیاری کنید تا اشباع شوند و ژل ها دیگر آبی جذب نکنند. حال می توانید مقدار کمی خاک روی آنها بریزید. با وجود ژل های نگهدارنده گیاهان تا چند روز آب مورد نیاز خود را دریافت میکنند.

وان حمام را پر از آب کنید

اگر در حمام خانه خود وان دارید راه آب آن را ببندید و تعدادی آجر درون وان قرار دهید. آب را درون وان بریزید تا حدی که کمی روی آجرها را بگیرد. گیاهان آپارتمانی را روی آجرها قرار دهید. در این روش به دلیل خاصیت تراوایی آجرها رطوبت می تواند از طریق آنها به گیاهان منتقل شده و آنها را از تشنگی نجات دهد. گیاهان را مستقیما درون آب قرار ندهید چرا که ریشه های دچار پوسیدگی می شوند.

www.takfars.ir

نگهداری گیاهان در فضای خنک خانه

گیاهان را در معرض گرما رها نکنید و آنها را در قسمتی از فضای خانه قرار دهید که خنک باشد. در این حالت است که هم از آسیب گرما در امان می مانند و هم آب خود را دیرتر از دست می دهند. فضای خنک خانه حتما باید نور مورد نیاز گیاهان آپارتمانی را هم تامین کند.

مالچ برای حفظ رطوبت گیاهان خانگی

با استفاده از مالچ می توانید رطوبت گیاهان را تا چند روز تامین کنید. مالچ متشکل از برگ، خاشاک، سنگریزه، پوکه معدنی و حتی براده چوب و خاک اره است که روی سطح گلدان را می پوشاند و از تبخیر و از دست رفتن رطوبت جلوگیری میکند. این مواد را آماده کنید. قبل از ترک خانه آبیاری را بطور کامل انجام داده و سطح خاک را با مالچ به فطر حدود ۵ سانتی متر بپوشانید.

بطری آب درون سطح خاک گلدان

روش دیگری که برای نگهداری از گیاهان در زمان سفر می توانید انجام دهید این است که از یک بطری آب پلاستیکی استفاده کنید. بطری را از آب پر و تعدادی سوراخ کوچک درون بطری یا درب آن ایجاد کنید تا حکم آبیاری قطره ای رادر طول دوران سفر انجام دهد. دقت داشته باشید که اگر سوراخ ها بزرگ با تعداد آن زیاد باشد ورودی آب به گلدان زیاد می شود و نتیجه معکوس در شادابی و سلامت گیاه میگذارد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر