تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور می توان در هزینه های غذا خوردن صرفه جویی کرد

image چطور می توان در هزینه های غذا خوردن صرفه جویی کرد

خرید محصولات مطابق با فصل

محصولات تازه همیشه عالی هستند، اما واقعا میتوانند مشکلی روی بودجه محدود ایجاد کنند. هر چیزی که در فصل باشد را انتخاب و زمانی که با قیمت های خوب برخورد کردید بخرید. محصولات در فصل مناسب خود ، مزه بهتری دارند و ارزان تر هستند. سبزیجات ریشه ای در زمستان. سیب در پاییز. بروکلی و توت ها در تابستان.

خرید از سر زمین های کشاورزی

بسته به اینکه کجا زندگی میکنید، ممکن است در طی ساعات عادی در بازار کشاورزان ، پول پس انداز کنید. در پایان روز به بازار بروید.یک ساعت قبل از بستن به بازار عمومی کشاورزان بروید تا بتوانید تخفیف خوبی بگیرید. چون فروشندگان می خواهند تا حد امکان قبل از پایان روز محصولات را بفروشند.

تکفارس آی آر

تغییر روش آشپزی

کشورهایی مثل مکزیک، آسیا و هند از ترکیبات بسیار ارزان تر مانند لوبیا و نودل استفاده میکنند. برنج نیز در این سنت غذایی بسیار ارزان است. اگر غذاهای مکزیکی را دوست دارید، می توانید با هر چیزی که دوست دارید، آن را درست کنید. یا می توانید نان ذرت مکزیکی درست کرده این تعداد زیاد است و پروتئین و فیبر زیادی دارد.

برش های ارزان تر گوشت را بخرید

هنوز هم می توانید از گوشت لذت ببرید ، حتی با بودجه کم. به دنبال برش های ارزان گوشت،باشید مثل ران مرغ به جای سینه . اندام ها و برش های گوشتی که با استخوان همراه اند، همچنین آن هایی که سخت تر هستند ، ارزان تر ، مغذی و خوش مزه هستند . بر عکس، سینه مرغ بدون پوست و استخوان گران قیمت است.ماهی سالمون ها را برای مناسبت های ویژه نگه دارید. تخم مرغ، شیر، دوغ، ماهی تن، گوشت گوساله و پنیر روستایی بخرید.

به صورت عمده خرید کنید

www.takfars.ir

به طور عمده خرید کنید، به خصوص زمانی که اجناس در حراج هستند. نگه داری موادی مانند پاستا، برنج و بلغور جو آسان است. اگر آن ها حراج هستند بخرید و ذخیره کنید.گاهی اوقات می توانید حمل و نقل رایگان و تخفیف هایی برای خرید به صورت عمده بگیرید . می توانید به اندازه چهار ماه برای خودتان ، خانواده و دوستان تان سفارش دهید و هزینه را تقسیم کنید. زمانی که غذا ها به انقضا نزدیک می شوند، اغلب حدود ۷۰ درصد کاهش قیمت دارد بخرید و در فریزر بگذارید.

استفاده مجدد از باقی مانده غذاها

اگر دوست ندارید همان غذا را بارها و بارها بخورید، با باقی مانده ها غذای خوش مزه ، جدید درست کنید. مواد لازم از یک وعده غذایی بعدا می تواند در یک ساندویچ استفاده شود ( مرغ، ، گوشت ، و غیره ). وقتی که تمام جوجه ها به فروش می رسند، دو عدد را بخرید و هر دو را بپزید. مرغ سرخ شده را در شب اول کباب کنید سپس می توانید سوپ، پای مرغ ، برنج ، ساندویچ و غیره تهیه کنید.

چک کردن بازارهای محلی

نه تنها می توانید درمعامله چانه بزنید، احتمالا مواد واقعا جالبی را پیدا خواهید کرد. می توانید انواع مختلفی از ماکارانی هارا با پول کم در بازار بخرید. همان کار را می توان برای چاشنی ها ، سس ها مواد غذایی دیگر انجام داد. سوپر مارکت های قومی ( چینی، یونانی، لبنانی و غیره ) منبع خوبی از مواد مغذی جالب هستند که ارزش خوب پولی دارند.

یخچال را مرتب نگه دارید

باقی مانده ها همیشه خوب هستند اما اگر در پشت یخچال گم شوند کاملا بی فایده هستند. بر روی آن ها برچسب بزنید و یخچال خود را مرتب نگه دارید تا مواد زائد به حداقل برسد.

از نوار چسب و نشانگر دائمی برای نوشتن نام و تاریخ غذا استفاده کنید. مواد غذایی را در مقادیری که به احتمال زیاد از آن ها استفاده میکنید، مانند دو تکه مرغ و همبرگر به طور جداگانه بسته بندی کنید. هنگام منجمد کردن غذا، مهم است که به طور منظم فریزر را چک کنید و آنچه را که ذخیره کرده اید را بخورید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر