تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور میتوانید کره زمین را از نابودی نجات دهید

image چطور میتوانید کره زمین را از نابودی نجات دهید

کمک به زمین با استفاده از مواد طبیعی بجای مواد شیمیایی

مواد شیمیایی شوینده و پاک کننده،یکی از موادهایی هستند که سرعت پاکسازی را می توانند به حداقل میزان برسانند اما در پی خود می توانند آلرژی های غیرمنتظره را نیز در خود و اعضای خانواده تان ایجاد سازند.

برای مثال با خرید هر ماده شوینده ، در ابتدا ماده شیمیایی موجود در آن به شما آسیب می زنند و در آخر نیز بسته آن که از جنس پلاستیک هستند،می توانند به محیط زیست آسیب برسانند.

برای شستشوی طبیعی توصیه می شود که از جوش شیرین،آبلیمو،سرکه به عنوان جایگزینی مناسب برای مواد شوینده استفاده نمایید.

تکفارس آی آر

کمک به زمین با عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی یکی از مواردی هستند که تجزیه آنها سال های زیادی طول می کشد.بنابراین به نظر شما چه روشی باید در پی گرفت تا کره زمین با وجود این نوع وسایل که از پلاستیک ساخته شده اند ، آسیب نبیند؟.

برای رفع این معضل بزرگ می توانید از کیسه های پارچه ای استفاده کنید که کاملا جایگزینی مناسب برای کیسه های پلاستیکی می باشند.استفاده کیسه های پارچه ای بسیار مناسب هستند و می توانید با این کار هم از سلامت خود و هم سلامت کره زمین مراقبت نمایید.

استفاده از باتری هایی که قابلیت شارژ مجدد دارند برای کمک به زمین

باتری ها نسبت به اندازه کوچک خود،تصور می شود که به راحتی بازیافت شوند.اما این کاملا فکر اشتباهی می باشد و بازیافت آنها کاملا کار سختی است و در محیط زیست میلیون ها سال شاید تجزیه آنها به طول بیانجامد.چرا ما باتری های قابل شارژ مجدد را پیشنهاد می کنیم؟.

www.takfars.ir

آیا آنها سریعتر تجزیه می شوند؟.خیر آنها سریع تجزیه نمی شوند،اما عمر مفید آنها زیاد است و اگر از آنها استفاده کنید،شاید از خرید ده ها باتری در طول سال خودداری نمایید.بنابراین به محیط زیست آسیب نخواهید رساند.

استفاده از بطری های پلاستیکی ضخیم آب برای کمک به زمین

زمانیکه اولین بطری آب در بازار عرضه شد،همه مردم احساس خوبی نسبت به آن داشتند و به این فکر می کردند که دیگر آنها می توانند به راحتی هر میزان بطری آب را با خود در سطح شهر حمل کنند.اما آنها در مورد مضرات آن اطلاعی نداشتند .

اما در مطالعات اخیر نشان داده شد که اگر بطری آب در مقابل نور آفتاب قرار گیرد،می تواند گازهای مضر را از خود منتشر کنند که می توانند برای سلامتی بسیار خطرناک باشند.اکنون تکنولوژی پیشرفت کرده است و می تواند هر ماده ای که شیمیایی هستند را شناسایی نماید.

بنابراین توصیه می شود که از بطری های ضخیم مخصوص نگهداری مایعات استفاده نمایید تا عمر آن طولانی شود.همچینین با استفاده از این روش،هزینه کمتری خواهید کرد و به محیط زیست مقدار زیادی کمک خواهید کرد.

کمک به زمین با استفاده از سرشیرها

طبق آخرین اطلاعات که توسط دانشمندان و محققان منتشر شده است،بطور معمول و میانگین تنها میزان آب مصرفی در هنگام مسواک زدن حدودا ۵ لیتر و در مجموع ۲۵۰ لیتر آب مصرفی در طول روز برای هر نفر می باشد.اینک تصور کنید که اعضای خانواده شما بسیار زیاد هستند..چه اتفاقی خواهد افتاد؟.

به همین دلیل توصیه می شود از سرشیرهایی استفاده نمایید که هوا را با آب ترکیب می کنند و این گونه ۵۰% میزان مصرف آب کاهش می یابد.

محافظت و مراقبت از حیوانات برای کمک کردن به زمین

اگر تعداد زیادی از حیوانات توسط ما انسان ها مراقبت و نگهداری نشوند،نتیجه آن می تواند افزایش حیوانات خیابانی باشند که می توانند در طی استفاده از مواد آلوده و سمی،به بیماری های خطرناکی مبتلا شوند.

تک فارس

با مبتلا شدن این حیوانات به بیماری ها و انگل های گوناگون می توانند در طی چرخه های مختلف به حیوانات دیگر سرایت نمایند و در نهایت این چرخ طولانی تر خواهد شد و می تواند جان حیوانات بسیار زیاد و یا حتی انسان ها را نیز به خطر بیندازد.

بنابراین اگر شما از این حیوانات نگهداری کنید،می توانید به محیط زیست و انسان ها کمک بسیار زیادی نمایید.

کمک کردن به زمین با تفکیک زباله ها

تفکیک زباله ها یکی از تصمیماتی است که مدت ها است بر روی آن در سطح جهانی تاکید می شود تا ساکنین هر منطقه زباله های خود را بصورت تفکیک شده نگهداری نمایند.با تفکیک زباله ها از یکدیگر می توان به کاهش مدت زمان تجزیه مواد کمک بسیار زیادی کرد .

اگر انجام دادن این کار برای شما سخت است ، حداقل موادی که ماده اصلی سازنده آنها پلاستیک است را در بسته بندی جداگانه تفکیک نمایید.اگر شما به این کار علاقمند هستید،توصیه می شود که محصولات فلزی،کاغذها،پلاستیک ها را بصورت تفکیک شده نگهداری نمایید.

کمک به زمین با بخشیدن لباس هایی که از آنها استفاده نمی کنیم به افراد نیازمند.

آیا شما در خانه تان لباس های زیادی که به دلایل مختلف مانند تغییر سایز و… آنها را نمی پوشید؟.اگر چند دست لباس دارید که آنها را به دلایلی نمی پوشید،توصیه می شود آنها را به افرادی که نیازمند هستند،ببخشید و دیگر نیاز نیست آنها را در خانه تان تلمبار نمایید.اگر فردی را نمی شناسید،می توانید به خیریه ها بدهید تا آنها به افرادی که به آن نیاز دارند ببخشند.

استفاده از چای به جای کیسه چای برای کمک به زمین

طبق آخرین اطلاعات و آمار چای های کیسه ای می توانند به راحتی باعث بروز بیماری های مختلف البته در طی زمان طولانی ظاهر خواهند شد.مضر بودن چای کیسه ای به دلیل وجود ماده شیمیایی فتالات در کیسه آنها باشد و حتی ممکن است که چای درون گیسه به ماده اپی کلروهیدرین آلوده باشد که در نهایت می تواند به سلامتی آسیب جدی ای بزند.

برای رفع این مشکل،می توانید از یک قوری و چای طبیعی استفاده کنید.استفاده از چای طبیعی لذت بیشتری دارد و با محیط زیست سازگارتر است.

T A K F A R S

محصولات معتبر
محصولات معتبر