چطور مشکلات سخت را بدون نگرانی تحمل کنید

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

چطور مشکلات سخت را بدون نگرانی تحمل کنید

image چطور مشکلات سخت را بدون نگرانی تحمل کنید

روش‌های کنترل احساسات و حفظ آرامش

▪ برنامه ریزی ذهنی برای داشتن آرامش

معمولا ما نمی‌دانیم خارج از محل کار یا منزل چه اتفاقی قرار است رخ دهد و ما را تحت فشار روانی قرار دهد، اما گاهی می‌توانیم از پیش ایده‌هایی در این باره داشته باشیم. حتی داشتن یک فرمول ساده در ذهن، به راحت‌تر کنار آمدن با مسئله کمک می‌کند.

▪ تمرکز روی یک کار برای کاهش اضطراب

تکفارس آی آر

معمولا انجام چندین کار به طور همزمان، هر شخصی را دچار دستپاچگی و اضطراب می‌کند. سعی کنید تا حد امکان بر روی یک کار تمرکز کرده و پس از اتمام آن به سراغ کار بعد بروید. در زمان‌های بحرانی نیز برای کارها اولویت قرار دهید و آن‌ها را به ترتیب اهمیت انجام دهید.

▪ انعطاف‌پذیری در مواقع بحران

فرقی نمی‌کند که چقدر در برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کارهایتان دقت به خرج داده باشید. گاهی اوقات اتفاقات بیرونی می‌توانند همه برنامه ریزی های شما را تحت‌الشعاع قرار بدهند و باعث آزرده‌خاطری شما شوند. در این مواقع باید در مدت کوتاهی دوباره فکرتان را متمرکز کنید و تنها کاری را انجام دهید تا با مسئله جدید کنار بیایید.

▪ برای کنترل احساسات تا ۱۰ بشمارید

گاهی اوقات ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که تمرکز شما را بگیرد. ممکن است مسئله پیش رو کاملا بیرونی باشد و کاری از دست شما برنیاید اما شما موظف هستید به کار خود ادامه دهید. در این مواقع کمی دست از کار بکشید و شرایط جدید را با دقت مورد بررسی قرار بدهید. تا ۱۰ بشمارید و دوباره به کار بازگردید.

www.takfars.ir

▪ نفس عمیق و رسیدن به آرامش

انسان هرگاه دچار اضطراب می‌شود، تنفس او کوتاه و سریع می‌شود. این مسئله می‌تواند باعث کاهش خونرسانی به مغز و درنتیجه سرگیجه و ضعف شود. همچنین می‌تواند قدرت تصمیم‌گیری فرد را تحت تأثیر قرار بدهد. در این زمان بهترین کار نفس عمیق کشیدن به ویژه از طریق بینی است. سعی کنید در هر بار دم، یک ثانیه نفستان را نگه دارید و سپس در بازدم آن را از راه دهان خارج کنید. تا زمانی که آرامش پیدا کنید به این کار ادامه بدهید.

▪ مشکلات را اغراق نکنید

معمولا در شرایط حساس و بحرانی ذهن انسان به صورت ناخوداگاه، بدترین اتفاق ممکن را پیش‌بینی می‌کند. سعی کنید به جای ترسانیدن خود با تخیلات، سریع فکرتان را جمع کنید و به فکر راه حل باشید.

▪ اعتماد به نفس داشتن برای رفع ناملایمات

گاهی ممکن است اتفاقاتی بیافتد که شما را از مسیر برنامه‌ریزی شده‌تان خارج کند. در این مواقع لازم نیست دچار استرس شوید که قادر به روبه‌رو شدن با مسئله نیستید. به خودتان و قدرت فکرتان اعتماد کنید. باور داشته باشید که حتی در لحظات بحرانی هم می‌توانید با کمی تفکر تصمیم عاقلانه‌ای بگیرید.

▪ مثبت اندیشی برای کاهش استرس

به جای فکر کردن به اتفاقات بد و کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، به جنبه‌های مثبت بیاندیشید. مثلا اینکه سالم هستید و می‌توانید فکر کنید تا راهی برای رویارویی با مشکل بیابید. هرچه بیشتر تمرین مثبت‌اندیشی کنید، کمتر دچار اضطراب و استرس می‌شوید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

اصلا حوصله همسرم را ندارم چکار کنم
  1. نگرانی چطوری سلامتی ما را از بین می برد و راه حل
  2. چطور با مشکلات خود بجنگید و قوی باشید
  3. همیشه فکر میکنم زیبا و جذاب نیستم مشکل من چیست
  4. از نگرانی همیشگی خود خسته شدید پس چاره کار چیست
  5. چرا دوست پیدا کردن در سن بالا سخت میشود
  6. چرا آدم ها خجالتی می شوند و راهکارهای حل این مشکل

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب