چطور غذا بخوریم تا اگر ورزش نکنیم چاق نشویم

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

چطور غذا بخوریم تا اگر ورزش نکنیم چاق نشویم

۱. زمان وعده ی غذایی:

تنظیم زمان به مدت۲۰ دقیقه را برای خوردن غذا انتخاب کنید و این کار را به آرامی انجام دهید. زیرا تند خوردن باعث زیاد خوردن و اضافه وزن می شود.

۲. خواب بیشتر، وزن کمتر:

وقتی خواب جایگزین زمان های بیکاری شود می تواند باعث کاهش گرسنگی و در نتیجه کاهش کالری شود.

۳. کار بیشتر، سبزیجات بیشتر:

تکفارس آی آر

خوردن سبزیجات بیشتر به دلیل فیبر بالا و کالری کم یک راه عالی برای کاهش وزن است.

۴. سوپ، مساوی وزن کم:

خوردن سوپ به دلیل داشتن سبزیجات و محدود کردن اشتها باعث لاغری می شود به شرط آنچه در آن خامه و چربی زیاد استفاده نشود.

۵. غلات کامل:

غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جو، جو دوسر و گندم به دلیل داشتن کالری کم باعث بهبود سطح کلسترول و کاهش وزن می شوند.

www.takfars.ir

۶. به لباس های موقع لاغری نگاه کنید:

قطعأ هدف قرار دادن یک لباس مورد علاقه که سایز کوچک تری نسبت به بدن شما دارد و اراده و علاقه برای پوشیدن آن می تواند به شما کمک کند.

۷. پیتزای سبزیجات:

پر کردن پیتزا با سبزی به جای گوشت، پنیر کم چرب و نان نازک و روغن زیتون دوستداران شما در این راه هستند.

۸. کاهش مصرف شکر:

به جای شیرین کردن نوشیدنی یا نوشابه از آب معدنی همراه با لیمو، نعناع یا توت فرنگی برای طعم آن استفاده کنید.

۹. لیوان شیشه ای بلند:

به جای لیوان های کوتاه و کوچک از لیوان های بلند برای نوشیدن آب استفاده کنید.

۱۰. محدود کردن الکل:

الکل می تواند باعث بی فکری در نتیجه خوردن مواد غذایی چرب و شیرین شود.

تک فارس

۱۱. برو به سمت چای سبز:

این نوشیدنی طراوت بخش نقش مهمی در سوزاندن چربی شما دارد.

۱۲. یوگا:

ذهن آرام در یوگا باعث حس کم خوردن و لاغری می شود.

۱۳. غذاهای خانگی:

از غذاهای پخته شده در خانه به همراه کاهو و سبزیجات استفاده کنید.

۱۴. مکث هنگام خوردن:

هنگام غذا خوردن با انداختن قاشق و چنگال و لذات بردن از گفت و گو باعث کم خوری و کاهش وزن خود شوید.

۱۵. آدامس نعناع:

آدامس بدون قند با طعم قوی نعناع در هر زمانی می تواند بر طعم های دیگر اشتهاآور غلبه کند.

T A K F A R S

۱۶. ظروف کوچک:

به جای ظروف بزرگ از ظروف کوچک استفاده کنید و این کار خود به خود باعث کم خوردن می شود

۱۷. پروتئین مواد:

از پروتئین مواد غذایی مطلع باشید و از موادی با پروتئین بالا در حد اعتدال مصرف کنید.

۱۸. زودتر از حالت طبیعی بلند شوید:

قبل از اینکه به طور کامل سیر شوید از روی سفره بلند شوید و بگذارید درصدی از معده خالی بماند.

۱۹. تقسیم غذا:

۲۰. وعده های غذایی خود را با یک دوست تقسیم کنید یا اینکه آن را برای دو وعده ی غذایی نگه دارید.

سس های کم چرب:

سس های کم چرب به جای سس های خامه استفاده کنید.

تک فارس www.takfars.ir

۲۱. غذاهای بدون گوشت:

خوردن غذاهای گیاهی نقش مهمی در این کار را بازی میکنند؛ زیرا گیاهخواری خود به خود تمایل به کم شدن وزن دارد. غذاهای فیبری و دارای حبوبات از این دسته اند.

۲۲. فعالیت:

با داشتن فعالیت و پیاده روی کالری بیشتری بسوزانید.

۲۳. شادی و جشن گرفتن:

با تلفن زدن به یک دوست و یا رفتن به خرید و یا سرگرمی های دیگر، خود را از پرخوری دور کنید.

۲۴. خوردن میوه:

خوردن میوه های دارای فیبر، مانند سیب می تواند باعث مصرف انرژی و سوخت کالری شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

راهنمای کامل خرید عینک آفتابی مناسب و طبی
  1. توصیه های داشتن خواب خوب مخصوص ورزشکاران
  2. لبو قرمز یک غذای مناسب برای سفره های زیبای شب یلدا
  3. چه خوراکی های برای صبحانه خطرناک و مضر است
  4. اگر میخواهید در ۳۰ سالگی مادر شوید بخوانید
  5. قرص رزیدرونات عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی
  6. اگر حالت تهوع دایرد شوید بخورید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات