تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور روز خود با یک صبح پرانرژی شروع کنید

image چطور روز خود با یک صبح پرانرژی شروع کنید

آب بنوشید

اینکه باید روزی ۸ لیوان آب خورد حرف تازه ای نیست اما واقعا چقدر به آن عمل می کنیم؟برای اینکه این حرف همیشه آویزه گوشتان باشد اجازه بدهید مزایای نوشیدن آب را توضیح بدهیم، نوشیدن آب در اول صبح با شکم خالی به پاک کردن روده بزرگ کمک میکند که این مسئله به هضم بهتر غذاهایی که در طول روز میخورید منجر می شود ، توانایی جذب مواد مغذی را نیز بالا خواهد برد.هم چنین آب به تولید سلول های خونی کمک کرده که دقیقا باعث می شود احساس سرزندگی کنید.مصرف آب در صبح زود باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و باعث می شود راحت تر وزن کم کنید.قابل توجه است که آب در جوانان سازی پوست بسیار موثر بوده.و در درمان و جلوگیری از آنفولانزا، سنگ کلیه، بیماری های قلبی، سرطان روده بزرگ، سردرد کمک خواهد کرد پس هر روز صبح یک لیوان H2O بنوشید.

نرمش صبحگاهی

لازم نیست حتما یک ساعت به یوگا کنید(هرچند که مفید هست).در عوض با تعداد انگشت شماری حرکات کششی از چرت صبحگاهی خارج می شوید. نرمش صبحگاهی جریان خون به ماهیچه و مغز را بهبود داده که با از بین بردن احساس ضعف و بیحالی قدرت تمرکز را بالا میبرد.نرمش منظم هم چنین از گرفتگی عضلانی جلوگیری کرده و با نرم تر کردن ستون فقرات مانع از دردهای کمر می شود. ۱۰ دقیقه نرمش برای همه این تاثیرات کافیست.

تکفارس آی آر

زودتر از خواب بلند شوید

اگر به اندازه کافی زود از خواب بیدار نشوید نمی توانید همه این کارها را انجام دهید و فقط مجبورید بعد از بلند شدن سریعا از خانه خارج شوید یا مشغول به کار شوید. مطمئن باشید این یک دستورالعمل معجزه آسا برای کاهش استرس شماست.با زودتر از خواب بلند شدن از استرس ترافیک به دور بوده می توانید صبحانه خود را با لذت میل کنید، برای روز خود برنامه ریزی کرده و حتی به جای بحث هر روزه با ریستان به خاطر دیر رسیدن٬ می توانید ریلکس کنید.

حمام کنید

شب هنگام برای اینکه ۱۰ دقیقه صبح ها بیشتر بخوابید دوش می گیرید ولی هنگامیکه از خواب بلند می شوید اوضاع با موهایی بهم ریخته بدتر خواهد بود .علاوه بر این با افزایش تقویت گردش خون باعث تولید خلط توسط ریه در شب شده که این مسئله برای سلامتی خوب نیست.با دوش گرفتن در صبح کاملا احساس سرزندگی کنید. اگر احساس میکنید انسان شجاعی هستید ، صبح دوش آب سرد بگیرید که باعث افزایش این مزیت شود.

آماده کردن صبحانه

www.takfars.ir

از بچگی در گوش هایمان کرده اند که : صبحانه مهم ترین وعده غذایی می باشد. با بزرگتر شدن ما از اهمیت این موضوع کاسته نمی شود. یکی از مهم ترین مسئولیت های شما در روز خوردن صبحانه محسوب می شود که متاسفانه یم فنجان چای و یک تکه کیک جز آن محسوب نمی شود.تحقیقات برای چندین دهه نشان داده است که صبحانه خوردن ،باعث افزایش متابولیسم بدن شده و در طول روز احساس گرسنگی کمتری خواهید نمود.صبحانه باعث کاهش کلسترول ،بهبود غلظت خون می شود . پس چرا بسیاری از مردم از این وعده غذایی صرف نظر میکنند؟ تنبلی… اگر میخواهید جز دسته انسان های باشید که لایف استایل خودشان را دارند باید این وعده غذایی را جدی بگیرید.

مطالعه کنید

۱۰ تا ۲۰ دقیقه هر روز صبح اخبار بخوانید.دانستن اینکه چه در جهان می گذرد شما را از یک انسان گوشه گیر به یک بیزینس من ماهر تبدیل میکند. بعلاوه خواندن و کسب اطلاعات بیشتر، شما را از افرادی که تنها اطلاعاتشان محدود به وقایعی است که در روز مشاهده کرده اند و یا شب قبل خواب در تلویزیون دیده اند، جدا میکند . همچنین خواند باعث ورزش مغز شده و درک کلی از اتفاق هایی که در اطراف شما می افتد را به شما می بخشد

برنامه داشته باشید

بسیاری از استرس های روزانه ناشی از بی برنامگی است.زمان بیشتری به خودتان اختصاص دهید،مرتب کردن خانه،پرداخت صورت حساب ها، برنامه ریزی برای قرار ملاقات ها و تماس ها، باعث می شود ذهنتان از استرس خالی شده و وقتی از منزل خارج می شوید یک روز کامل را بدون استرس و بی هیچ نگرانی آغاز خواهید کنید.

اهمیت دادن به خانواده

هیچ چیزی مانند ارتباط داشتن با خانواده و کسانی که دوستشان دارید قلب انسان را گرم نمیکند.دقایقی برای احوالپرسی از مادرتان یا گذراندن با بچه هایتان سپری کنید.این امر نه تنها شما را به افراد موجود در زندگیتان نزدیکتر میکند بلکه یک شبکه حمایتی در زندگیتان بوجود می آورد که همه ما به آن نیاز داریم.بطور کلی افرادی که روابط خانوادگی قوی دارند، رضایت مندی بیشتری در زندگی و از یک لایف استایل فوق العاده بهرمند هستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر