چطور در نیمه دوم ماه رمضان برای روزه داری خود را قوی کنید

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

چطور در نیمه دوم ماه رمضان برای روزه داری خود را قوی کنید

image چطور در نیمه دوم ماه رمضان برای روزه داری خود را قوی کنید

برای اینکه در نیمه دوم ماه رمضان در طول روزه داری بتوانیم پرانرژی تر از قبل و بدون بروز هیچگونه مشکلی از لحاظ بنیه روزه بگیریم باید سعی کنیم که از مواد مغذی و املاح معدنی بیشتر استفاده کنیم.

▪ بهتر است در بین وعده افطار و شام از ۲ واحد میوه و سبزیجات استفاده کنیم، زیرا این مواد سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی بوده و توان و بنیه بدن را برای گرفتن روزه چندین برابر میکند.

▪ حتماً در وعده سحر یک واحد میوه و سبزیجات میل شود تا علاوه بر تأمین کالری مورد نیاز بدن این مواد غذایی سبب می شود تا در طول روز انرژی و توانمان کاهش پیدا نکند و به خوبی بتوانیم بر تشنگی و حتی گرسنگی در طول روز غلبه کنیم.

▪ روزه داران بهتر است وعده افطار و شام را یکی نکنند و به جای مصرف یک وعده پر حجم ۳ الی ۴ وعده کم حجم و پرکالری استفاده کنند تا انرژی شان در طول روزه داری در این مدت باقی مانده تا پایان ماه رمضان حفظ شود.

تکفارس آی آر

▪ بهتر است در وعده افطار افراد روزه دار یک لیوان شیر کم چرب استفاده کنند تا بسیاری از مواد معدنی و کلسیم مورد نیاز بدن از این طریق تأمین شود و روزه داران در طول روزهای ماه رمضان دچار تشنگی و کمبود انرژی نشوند.

▪ مصرف مولتی ویتامین و مکمل ها در طول روزه داری هیچ ضر ورتی ندارد و افرادی که دارای برنامه غذایی منظم هستند این مکمل ها برای تأمین انرژی و توانشان در طول روز بی فایده است.

▪ مولتی ویتامین به عنوان یک مکمل در کنار وعده غذایی می تواند سودمند باشد، اما به تنهایی نمی تواند انرژی مورد نیاز را برای روزه گرفتن در ماه رمضان تأمین کند.

▪ افراد نباید در وعده سحر پرخوری کنند، زیرا این کار باعث می شود که در طول روز نه تنها انرژی کافی کسب نکنند بلکه باعث بروز تشنگی در آن ها می شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

چرا هر روز صبح که از خواب بیدار می شوم سردرد دارم
  1. چطور در ماه مبارک رمضان تمرینات بدنسازی خود را ادامه دهید

  2. چرا بعد از ماه رمضان چاق می شوم

  3. بهترین اندازه برای کاهش وزن در یک ماه چقدر است

  4. برنامه تمرین بدنسازی آماده برای افراد با سابقه کمتر از ۳ ماه

  5. مقاله ای مفید و خواندنی درباره اثرات روزه

  6. راهکارهایی برای آماده شدن بدن برای روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

۱ نظر
  1. مازیار

    سایت جذابی دارید