تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در مهمانی ها دندان های سفید داشته باشیم

image چطور در مهمانی ها دندان های سفید داشته باشیم

اگر قرار است که به مهمانی مهمی بروید و زمان مناسب برای استفاده از سفیدکننده های دندان را ندارید و دل تان هم می خواهد که با دندان هایی درخشان در مهمانی حاضر شوید، فقط کافی است، رنگ لباسی را انتخاب کنید تا دندان های شما را سفید تر نشان دهد، لباس هایی که رنگ پایه ای آبی دارند و یا رنگ های سرد در آنها به میزان زیاد به کار رفته است، دندان های شما را سفید تر نشان می دهند. پس قبل از خرید لباس برای مهمانی به رنگ دندان های خودتان هم فکر کنید.

مواد غذایی سفید کننده را بشناسید

تحقیقاتی در زمینه سفید کردن دندان ها انجام شده است. همانطور که مصرف زیاد چای و قهوه به میزان زیاد، دندان های شما را تیره میکند، مصرف بعضی از مواد غذایی هم می تواند به سفید شدن دندان های شما کمک کند. توت فرنگی بخورید تا دندان سفیدی داشته باشید. سبزیجاتی مثل کرفس و کلم بروکلی هم می تواند، دندان های خوشرنگی را به شما بدهد. اگر هم این میوه ها در دسترس نبودند، از خیار استفاده کنید و تا می توانید خیار بخورید.

برای سفید کردن دندان ها از ۲ ماده پراکسید هیدروژن و کارباماید پراکساید استفاده می شود، که سال هاست در دهانشویه هایی که روزانه مصرف می شود، وجود دارند.

تکفارس آی آر

این مواد مورد تأیید جوامع دندانپزشکی هستند؛ اما توجه کنید گاهی برخی از افراد به این مواد حساسیت دارند که در این صورت اصلا نباید با این مواد دندان ها را سفید کنند.

برای اینکه مطمئن شوید شما به این مواد حساسیت ندارید، از دندانپزشک تان بخواهید قبل از مصرف این مواد را روی شما آزمایش کند.

ضد حساسیت استفاده کنید

نکته دیگر اینکه ممکن است پس از سفید کردن دندان های تان «دچار حساسیت دندانی» شوید که با نوشیدن چای داغ یا آب یخ و خوردن بستنی و مواد غذایی ترش دندان های تان به صورت گذرا درد خواهند گرفت. معمولا این حساسیت گذرا است و می توان با فاصله انداختن بین جلسات درمانی آن را بهبود بخشید. پس از اتمام دوره درمانی، اگر همچنان حساسیت دندان های شما به جا مانده بود، می توانید از خمیردندان ضدحساسیت استفاده کرده و آن را جایگزین خمیردندان معمولی تان کنید. به هر حال حساسیت دندانی یکی از عوارض سفید کردن دندان ها است که شاید به آن گرفتار شوید.

زیاد سفید نکنید

www.takfars.ir

«اگر دندان هایم را سفید کنم، چند درجه روشن تر می شوند؟» این شاید اولین سوالی است که از دندانپزشک می پرسید. در تبلیغات بسیاری از محصولات سفیدکننده دندان می بینیم که ادعا میکنند با یک بار استفاده از آن محصول دندان های شما تا ۹ درجه روشن تر می شوند، ولی این بیشتر یک فریب تبلیغاتی است تا واقعیت. معمولا این محصولات، پس از هر بار استفاده، فقط ۳ ۲ درجه دندان ها را سفیدتر میکنند. برای اینکه بفهمید رنگ دندان های تان چقدر سفیدتر شده است باید رنگ آنها را قبل و بعد از درمان ثبت کنید.

متاسفانه هنوز سیستم استانداردی در دندانپزشکی برای مشخص کردن رنگ دندان ها وجود ندارد و رایج ترین وسیله ای که در مطب های دندانپزشکی استفاده می شود، نمونه رنگ «وایتا» است.

در این نمونه رنگ، رنگ دندان ها به ۴ گروه تقسیم می شود؛ A «قهوه ای مایل به سرخی»، B «زرد مایل به سرخی»، C «خاکستری» و D «خاکستری مایل به سرخی». درهر یک از این ۴ گروه، ۴ یا ۵ نوع تیرگی و روشنی وجود دارد. دندانپزشک به شما کمک خواهد کرد رنگ دندان تان را قبل و بعد از درمان با مقایسه با نمونه رنگ تعیین کنید و متوجه شوید سفید کردن دندان ها، چنددرجه دندان های تان را روشن تر کرده است.

دندان ها رنگارنگ اند

جالب است بدانید همه دندان های شما یک رنگ نیستند، معمولا دندان های جلویی روشن تر و دندان های آسیا تیره ترند. هدف اصلی از سفید کردن دندان ها این نیست که به روشن ترین درجه برسیم، بلکه دندان های تان را باید تا درجه ای روشن کنید که با رنگ چهره شما هماهنگی داشته باشد.

نباید تصور کنید یک بار که دندان هایتان را سفید کردید تا مدت ها دیگر به سفید کردن آنها احتیاج نخواهید داشت. سفید کردن دندان ها اثرات همیشگی ندارد. دندان ها معمولا یک سال یا بیشتر سفید باقی خواهند ماند و حفظ نتایج درمانی به این بستگی دارد که شما پس از سفید کردن دندان هایتان چقدر توصیه های ایمنی را رعایت کنید.

زحمات را بر باد ندهید

نوشیدن زیاد قهوه و چای، کشیدن سیگار، استفاده از نوشابه های رنگی و عدم توجه به بهداشت دهان از عواملی هستند که تمام زحمت های شما را بر باد می دهند و دندان های تان را در مدت زمان کوتاهی پس از سفید کردن به رنگ اولیه خود باز می گردانند.

دوست دارید بدانید چه کسانی نباید دندان های شان را سفید کنند؟

حقیقت این است که سفید کردن دندان ها برای بعضی افراد جواب نمی دهد یا حتی خطرناک و مضر است. اگر مینا یا عاج دندان های شما به صورت مادرزادی دارای نواقصی بوده و بد ساخته شده باشند بعید است بتوانید با این تکنیک به رنگ دلخواه تان برسید، شما باید دندان های تان را لامینیت کنید. بعضی افراد دندان های حساسی دارند و با خوردن غذاهای گرم و ترش یا یخ و بستنی دندان هایشان «تیر» می کشد.

تک فارس

اگر شما هم دندان های حساسی دارید، بهتر است به فکر سفید کردن دندان های تان نباشید، چون این امر حساسیت شما را تشدید خواهد کرد. خانم های باردار یا شیرده نیز بهتر است سفید کردن دندان ها را به بعد از دوران بارداری یا شیردهی موکول کنند.

به طور کلی دندان هایی که رنگشان زرد، نارنجی و قهوه ای است به درمان پاسخ بهتری می دهند؛ ولی دندان هایی که رنگ زمینه ای آنها خاکستری یا آبی است، چندان سفید نمی شوند.

اگر دندا ن های شما شدیدا تغییر رنگ پیدا کرده است، معمولا فقط با سفیدکردن دندان ها به رنگ دلخواه تان نخواهید رسید.

-ژل سفیدکننده را فقط به مقدار تجویز شده درون قاشقک بریزید. تصور نکنید با مصرف بیشتر دندان ها زودتر و بیشتر سفید می شوند.

-در مواقعی که قاشقک حاوی ژل سفیدکننده در دهان تان است از مصرف مایعات و غذاها خودداری کنید.

-زمان تجویز شده را دقیقا رعایت کنید.

-از فشردن قاشقک حاوی ژل با فشار دندان های فک مقابل یا با دست اجتناب کنید.

-درطول درمان از خوردن آشامیدنی ها و مواد غذایی رنگی مانند قهوه ، چای، انواع کولاها، سبزی و انواع سس های رنگی دوری کنید.

-سیگار نکشید و از خوردن میوه های ترش و اسیدی مثل مرکبات و تنقلات مثل لواشک، تمبرهندی و قره قروت خودداری کنید.

-از همه مهم تر اینکه قبل از استفاده از مواد سفیدکننده و در روزهای بعد از آن دندان هایتان را به خوبی مسواک بزنید و نخ بکشید.

T A K F A R S

-اگر قاشقکی که دندانپزشک برای سفید کردن دندان های تان در خانه به شما داده است، دقیقاً متناسب با فک های شما نیست با او تماس بگیرید تا آن را برایتان تنظیم کند. در غیر این صورت مواد سفیدکننده از لبه های آن به لثه ها لب و زبان شما رسیده و آنها را زخمی خواهند کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر