تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در فروش اینترنتی پوشاک موفق شوید

image چطور در فروش اینترنتی پوشاک موفق شوید

برای فروشگاه خود اسمی انتخاب کنید

پیش از هر چیز توصیه می‌شود دربارهٔ آنچه قصد فروشش را دارید به خوبی فکر کنید و برای فروشگاه کوچک خود اسمی انتخاب کنید که با آن سازگاری داشته باشد. می‌توانید برای این کار از اسم خودتان استفاده کنید: مثلا فروشگاهِ مینا؛ یا اینکه به صلاحدید و سلیقهٔ خود اسم دیگری انتخاب کنید. اگر لباس‌هایی که قصد فروش آنلاین‌شان را دارید، متعلق به برند بخصوصی باشند، می‌توانید از نام آن برند،‌ یا ترکیبی از آن هم برای این کار استفاده کنید.

به فروش یکی دو نوع بخصوص از لباس بسنده کنید

به هنگام فروش آنلاین لباس نمی‌توانید نیازهای تمامی خریداران را برطرف کنید. در حقیقت اگر چنین قصدی داشته باشید، احتمالا میزان موفقیت‌تان کمتر می‌شود. به‌جای این کار بهتر است یکی دو نوع بخصوص از لباسی که قصد فروش آنلاینش را دارید انتخاب کنید و تا حد امکان به همان انواع لباس پایبند باشید. برای نمونه می‌توانید اقدام به فروش لباس‌های سایز بزرگ یا لباس‌های شب زنانه کنید و کار خود را با یکی دو نوع لباس پیش ببرید. اگر احیانا نوع سومی اضافه کنید یا فروش دو نوع یاد شده را متوقف کنید، برای‌تان سودمند نخواهد بود، چراکه امکان خریدهای مکرر از سوی مشتری‌های ثابت دیگر وجود نخواهد داشت.

تکفارس آی آر

منبع لباس‌هایی را که می‌فروشید مشخص کنید

برای فروش آنلاین لباس نیازی نیست خودتان تولیدکننده باشید. می‌توانید از عمده‌فروشان لباس خرید کنید یا پیشنهاد همکاری خود را به تولیدی‌های لباس یا برندها ارائه دهید. فراموش نکنید به هنگام فروش نام آن را درج کنید. مهم‌ترین نکته این است که در دنیای آنلاین به بهترین شکل حضور پیدا کنید.

از لباس‌ها عکس‌های خوب و باکیفیت بگیرید

پس از آنکه لباس‌هایی که قصد فروش آنلاین‌شان را دارید گردآوری کردید، توصیه می‌شود کار عکس‌برداری از آن‌ها را شروع کنید. بهتر است برای این کار از یک دوربین باکیفیت استفاده کنید. لباس‌ها را جایی آویزان کنید، تا کنید یا به سلیقهٔ خود مدل بدهید و شروع به عکس گرفتن کنید؛ فراموش نکنید که باید از جلو، عقب، هرگونه جزئیات، برای مثال جیبی به رنگ متفاوت از لباس یا طرحی بخصوص، مارک یا لیبلی روی لباس هم عکس بگیرید.

بسیاری از برندها و تولیدکننگان لباس، بخشی از تولیدات‌شان ایراداتی دارد که حاضر می‌شوند آنها را با قیمت کمتر عرضه کنند. اگر تصمیم گرفتید این گونه لباس‌ها را هم بفروشید، از پارگی و لک لباس هم به دقت عکس بگیرید. برای اینکه اندازهٔ پارگی یا لک لباس را مشخص کنید، می‌توانید سکه‌ای نزدیک آن بگذارید.

www.takfars.ir

جدول سایزبندی و اندازه‌ها را تهیه و ضمیمهٔ عکس‌های لباس کنید

نکتهٔ دیگری که به هنگام فروش آنلاین لباس باید به خاطر داشته باشید، مشخص کردن برخی اندازه‌های لباس‌هاست. دور سینه، دور کمر و قد، اندازه‌هایی هستند که معمولا مشتری‌ها تمایل به دانستن‌شان دارند. زمانی که در حال نوشتن توضیحات مربوط به لباس‌ها هستید بهتر است این اندازه‌ها را هم درج کنید. اگر لباس قابلیت کش آمدن هم داشته باشد، برخی مشتری‌ها احتمالا می‌خواهند بدانند در این هنگام اندازهٔ لباس چقدر بزرگ‌تر می‌شود، بنابراین بهتر است اندازه‌ها را در این حالت هم بگیرید و یادداشت کنید (برای اینکه همزمان لباس را کش بیاورید و اندازه بگیرید، احتمالا به کمک کس دیگری نیاز خواهید داشت).

در اینترنت به‌دنبال عکس‌هایی از لباس‌هایی که می‌فروشید، بگردید

فرض کنید قصد فروش ژاکتی را دارید که دور یقهٔ آن از جنس خز است و دقیقا همین مدل در سایت آن برند یا یکی از فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌شود. می‌توانید به هنگام معرفی لباس خود، آن عکس‌ها را هم ضمیمه کنید. این یکی دیگر از راهکارهای مؤثر برای فروش آنلاین لباس است و خریداران، علاوه بر اینکه می‌توانند چند عکس حرفه‌ای از لباس شما مشاهده کنند، ایده‌ای کلی دربارهٔ لباس‌های دیگری که می‌توانند با آن سِت کنند پیدا خواهند کرد.

هر چیزی را که برای فروش دارید معرفی کنید

توصیه می‌شود به هنگام درج اطلاعات مرتبط با لباس، عبارتی نظیر اینجا می‌توانید سایر لباس‌هایی را که برای فروش گذاشته‌ام مشاهده کنید. هم جایی لحاظ کنید تا در معرض دید خریداران باشد. آن‌ها ممکن است قصد خرید همزمان چند تکه لباس مختلف داشته باشند یا شاید هم به محصولات شما علاقه‌مند شده باشند و در این صورت، امکان دسترسی بیشتری به شما و محصولات‌تان خواهند داشت.

مشتریان احتمالی را پیدا و خودتان را به آنها معرفی کنید

روش‌ها و ابزارهای مختلف تبلیغات آنلاین را بررسی کنید و مناسب‌ترین آنها را به‌کار بگیرید. به‌عنوان مثل اگر از طریق شبکه‌های اجتماعی فروش محصولات‌تان را انجام می‌دهید، بهتر است در همان شبکه‌ها تبلیغات کنید. صفحات و کانال‌های مرتبط با مد و زیبایی را پیدا کنید. بازدهی آنها را از نظر میزان بازدید،‌ میزان تعامل کاربران و …. بررسی و بهترین آنها را برای تبلیغات‌تان انتخاب کنید. اینفلوئنسر مارکتینگ را هم در صورتی که درست به‌کار بگیرید بازدهی خوبی برای‌تان خواهد داشت.

اما اگر وبسایت دارید،‌ به تبلیغات کلیکی فکر کنید. در بین تبلیغات کلیکی، تبلیغات همسان موضوعی، گزینه‌ٔ مناسبی است. شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های هدفمندسازی،‌ تبلیغات‌تان را تنها به بازار هدف‌تان نشان بدهید. ورودی‌های این تبلیغات به وبسایت‌تان را رصد کنید و با توجه به نرخ تبدیل‌شان تبلیغات کلیکی خود را بهبود دهید.

توضیحات جامع و کاملی دربارهٔ لباس‌ها ارائه کنید

تک فارس

زمانی که قصد دارید توضیحات محصول خود را درج کنید، بهتر است فرض کنید که خریداران تنها با اتکا به همین توضیحات برای خرید لباس‌های شما اقدام خواهند کرد؛ فرض کنید نمی‌توانند عکس محصول شما را مشاهده کنند (توضیحات تا این حد باید متقاعدکننده باشد). تمامی جزئیات لباسی را که می‌فروشید توضیح دهید. اگر به‌فرض نمی‌دانید اسم نوع آستین لباس‌تان چیست، می‌توانید با کمی تحقیق و جست‌وجو در گوگل اطلاعات کافی را در این مورد به دست بیاورید.

به هنگام قیمت‌گذاری بر روی لباس‌ها واقع‌بین باشید

کمترین قیمتی که حاضرید در ازای لباس‌های خود دریافت کنید چقدر است؟ اگر قصد عمده‌فروشی تعدادی لباس را دارید، بهتر است قیمت خرده‌فروشی‌ها را برای آن‌ها در نظر بگیرید (یا کمی پایین‌تر). اگر قصد فروش لباس‌های باکیفیتی را دارید که از حراجی خریداری کرده‌اید، بسته به هزینه‌ای که بابت آن‌ها داده‌اید، می‌توانید قیمت فروش را تا دو الی سه برابر قیمت خرید اصلی در نظر بگیرید.

شاید تجربهٔ ناموفقی از فروش آنلاین لباس در گذشته داشته باشید و نتوانسته باشید چیزی به فروش برسانید؛ در این صورت بهتر است کمی قیمت‌های خود را پایین‌تر بیاورید. می‌توانید ببینید دیگر فروشندگان چه قیمت‌هایی برای لباس‌های خود در نظر می‌گیرند و بر اساس آن‌ها کار قیمت‌گذاری را انجام دهید.

هزینهٔ پست را هم در نظر داشته باشید

این هزینه شامل بسته‌بندی محصول، به‌علاوهٔ هزینهٔ ارسال آن است. می‌توانید به هنگام مشخص کردن قیمت، هزینهٔ پست را هم به قیمت کلی اضافه کنید. راه دیگر این است که این هزینه را جدا از قیمت اصلی لباس‌ها در نظر بگیرید و در مناسبت‌های مختلف یا به‌ازای خرید بیش از مقداری مشخص، پیشنهاد ارسال رایگان را به مشتریان‌تان ارائه دهید.

با مشتری‌ها تعامل داشته باشید

نکتهٔ دیگری که به هنگام فروش آنلاین لباس باید به‌خاطر داشته باشید، داشتن تعامل با مشتری‌هاست. آن‌ها سؤالات زیادی می‌پرسند؛ با خوش‌خلقی به تمامی سؤال‌هایشان جواب بدهید. حتی اگر این بار از شما خرید نکنند، ممکن است دفعهٔ بعدی این کار را بکنند.

قسمت توضیحات را با توجه به سؤالات مشتریان به‌روز کنید

فرض کنید کسی از شما دربارهٔ اندازهٔ قسمتی غیرمعمول از لباس سؤال کرد، یا دربارهٔ جایی که لباس را از آن خریده‌اید، یا دربارهٔ دیگر لباس‌هایی که امکان پوشیدن‌شان با لباس شما وجود دارد. بهتر است جواب این گونه سؤال‌ها را در قسمت توضیحات درج کنید. حالا که زحمت جواب دادن به سؤال را به خود داده‌اید، بهتر است سودی هم از این کار ببرید.

T A K F A R S

پس از دریافت وجه پرداختی، مشتری را از مسئله مطلع کنید

پس از آنکه کار فروش آنلاین لباس به پایان رسید و وجه آن را دریافت کردید، بهتر است مشتری را از مسئله مطلع کنید و از او تشکر کنید. این کار در وبسایت می‌تواند به صورت خودکار انجام شود و پس از هر تراکنش، ایمیل مربوط به موفقیت این فرایند و تشکر شما برای او ارسال گردد.

اطلاعات مربوط به ارسال محصول را در اختیار مشتری بگذارید

اگر برای ارسال از پیک کمک گرفته‌اید، می‌توانید قبل از ارسال با مشتری هماهنگ کنید تا آمادهٔ دریافت بسته باشد. اگر محصول را پست می‌کنید، پس از آنکه محصول مورد نظر را برای مشتری ارسال کردید، آن‌ها را در جریان بگذارید. اگر پس از پست محصول، کد رهگیری دریافت کرده‌اید، آن را هم در اختیار مشتری بگذارید. گاهی اوقات کار ارسال و پست محصولات با تأخیر مواجه می‌شود، بنابراین با چنین تدابیری می‌توان مشتری را از ارسال محصول مطمئن کرد.

لباس‌ها را بسته‌بندی کنید

پس از مشخص شدن سفارش مشتری، حتما محصول مورد نظر او را پیش از ارسال بسته‌بندی کنید. نایلون‌های حبابدار و کیسه‌های پلاستیکی برای این کار ایده‌آل هستند. به این صورت، اگر احتمالا بستهٔ ارسالی شما در راه زمین بخورد یا خیس شود، برای لباس مشکلی پیش نخواهد آمد.

کاری کنید که مشتری‌ها شما را به خاطر بسپرند

می‌توانید در تمامی بسته‌هایی که برای مشتری‌ها ارسال می‌کنید، یک کارت حاوی اطلاعات تماس و هدیه‌ای ناچیز قرار بدهید. برای نمونه می‌توانید گوشواره‌ای ارزان‌قیمت یا چیزی شبیه به این به تعداد زیاد خریداری کنید و به کارت خود بچسبانید. برای کارت‌ها هم نیازی نیست زیاد هزینه کنید و درج لوگوی مخصوص شما و آدرس وبسایت اینترنتی‌تان در آن کفایت می‌کند.

مشتری‌های را به ثبت بازخوردشان تشویق کنید

از مشتری‌ها بخواهید نظرات‌شان را در وبسایت، کانال یا صفحهٔ شما ثبت کنند. حتی برای کسانی که این کار را می‌کنند کد تخفیفی برای خریدهای بعدی در نظر بگیرید. نظرات‌شان در مورد نحوهٔ ست کردن لباس‌هایی که به‌تازگی از شما خریده‌اند، تجربهٔ خریدشان از شما و اشاره به مواردی که نظرشان را جلب کرده مانند رفتار دوستانه یا سرعت پاسخگویی شما، تحویل سالم و به‌موقع کالا، تطابق لباس با عکس و … .

تک فارس www.takfars.ir

مشتری‌هایی را که از شما خرید کرده‌اند فراموش نکنید

پس از به پایان رسیدن کار فروش، بهتر است به فعالیت خود ادامه دهید و اطلاعات مربوط به مشتری‌هایی را که از شما خرید کرده‌اند در پایگاه دادهٔ خود نگه دارید. امکان خرید مجدد آن‌ها از شما وجود دارد، بنابراین بهتر است در محصولات بعدی‌ای که برای فروش قرار می‌دهید، برای آن‌ها هم چیزی در نظر بگیرید و این محصولات را در زمان مناسب به آنها معرفی کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر