چطور در دهه سوم زندگی خود شاداب و سرحال باشید

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

چطور در دهه سوم زندگی خود شاداب و سرحال باشید

image چطور در دهه سوم زندگی خود شاداب و سرحال باشید

هرچند خطراتی که استرس متوجه سلامت می‌کند مختص دهه سوم زندگی نیست، اما خطر بروز مشکلاتی مثل پرفشاری خون و بیماری‌های عروق کرونر در این دهه افزایش یافته و به همان اندازه دانستن اینکه چگونه با عوامل استرس زا مقابله کنیم، اهمیت می‌یابد. بسیاری از عوامل استرس‌زا در کنترل ما نیستند.

برای مقابله با این عوامل مثل شرایط ضعیف سلامت، مدیتیشن یا خودحواس‌پرتی با اموری مثل تماشای فیلم موثر واقع می‌شوند. همچنین کارهای ساده‌ای مثل تکنیک تنفس یا خنده می‌تواند تاثیرات قابل توجهی داشته باشد. درمقابل، تمرکز روی عوامل استرس زایی که درکنترل ما هستند مثل پروژه‌های کاری بزرگ از شدت استرس‌زایی آنها می‌کاهد.

مصرف غذاهای گیاهی

در کنار چین و چروک و موهای سفیدی که حاکی از افزایش سن و سال هستند و عمدتا خود را در دهه سوم زندگی نشان می‌دهند، بیماری‌هایی مثل افزایش کلسترول، دیابت و بیماری‌های قلبی نیز معمولا در این دهه بروز می‌کنند. مصرف مواد غذایی گیاهی، سبزیجات، غلات کامل و لوبیاها که غنی از آنتی‌اکسیدان هستند علاوه بر اینکه روند پیرشدن را کند می‌کنند، آسیب اکسیداتیو را نیز در بدن کاهش داده و به شکل بالقوه‌ای از سرطان و دیگر بیماری‌های مزمن پیشگیری می‌کنند.

تکفارس آی آر

تقویت استخوان‌ها

در افراد سالم، تراکم استخوان درحدود ۳۵ سالگی به اوج خود می‌رسد و پس از آن کاهش تراکم استخوانی آغاز می‌شود، این به آن معناست که ریسک پوکی استخوان در کسانی که در ۳۰ سالگی تراکم استخوانی مطلوبی نداشته‌اند، بیشتر است. مطمئن شوید کلسیم، ویتامین D و ویتامین K کافی برای تقویت استخوان هایتان دریافت می‌کنید. این مواد را می‌توانید با مصرف سبزیجات دارای برگ‌های سبز، کنجد، ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی کسب کنید. انجام ورزش‌های قدرتی نیز روند پوکی استخوان را کند یا متوقف می‌کند.

توجه به متابولیسم

متابولیسم از ۳۰ سالگی شروع به کندشدن می‌کند و بدن روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری کمتر می‌سوزاند. اگر نمی‌خواهید افزایش وزن داشته باشید، نسبت به ۲۰ سالگی کمی کمتر غذا بخورید. یک راه آسان، کاهش مصرف نوشیدنی‌های شیرین و تنقلات است.

مصرف غذاهای تخمیری

www.takfars.ir

با افزایش سن، معده حساس‌تر می‌شود. با مصرف موادغذایی مثل کلم ترش، ترشیجات و کفیر که غنی از پروبیوتیک‌ها هستند و به حفظ باکتری‌های مفید دستگاه گوارش کمک می‌کنند، هم هضم بهتری خواهید داشت و هم از بیماری‌های مرتبط با رشد باکتری‌ها جلوگیری خواهید کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

چطور بفهمم کم خونی دارم و راه درمان آن چیست
  1. تاثیر منفی نخوردن سحری بر روی سلامت کبد
  2. آیا کودک می تواند آب میوه مصرف کند و چطور
  3. تاثیرات جادویی شکلات تلخ برای سلامتی
  4. چطور بفهمم غذه تیروئید مشکل دارد یا نه
  5. این خوراکی ها به سرعت شما را خوش اندام میکنند
  6. راهکارهای غیر دارویی برای کم کردن کلسترول

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات