تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در تعطیلات فعالیت ورزشی و سلامتی خود را حفظ کنید

image چطور در تعطیلات فعالیت ورزشی و سلامتی خود را حفظ کنید

برنامه ریزی برای تعطیلات اولین و مهم ترین قدم در راه رسیدن به تعطیلاتی سالم و پربار محسوب می شود.

در دوران تعطیلات، استراحت فعال داشته باشید.

تعطیلات زمان فراغت بیشتری دارید و بخشی از آن را می توانید به تجربه کردن و پرداختن به تمرینات ورزشی جدید اختصاص دهید. می توانید به جای نیم ساعت دویدن معمول روزانه، به پارک رفته و ۱ ساعت پیاده روی کرده یا نرم بدوید. می توانید به باشگاه اسب سواری رفته و مهارتهای سوارکاری را بیآموزید. همراه خانواده به محیط های طبیعی رفته و بدمینتون، والیبال یا فوتبال بازی کنید.

برنامه غذایی معمول و هفتگی خود را ادامه دهید.

تکفارس آی آر

در تعطیلات خیلی پیش می آید که مثلا وعده صبحانه، حذف و ناهار مفصلی مصرف شود. بهتر است وعده های غذایی، مانند ایام معمول هفته در زمان معین صرف شود زیرا یکی از عوامل اضافه وزن، کاهش وعده های غذایی و پرخوری در یک وعده می باشد.

برنامه خواب و بیدار شدن خود را تغییر ندهید.

اگر در تعطیلات تا دیروقت بیدار باشید، بدلیل گرسنگی، احتمال مصرف تنقلات و مواد غذایی ناسالم افزایش می یابد، صبح دیرتر از خواب پا شده و صبح کسل کننده ای خواهید داشت. همه این عوامل سبب افزایش وزن و چاقی می گردد. به یاد داشته باشید که بدن ما دارای ساعتی بیولوژیک است که سبب می شود در ساعتی خاص خوابیده و بیدار شویم، این ساعت، بر اساس عادات ما کوک می شود و تغییر آن، سلامتی را به خطر می اندازد.

در تعطیلات، بیرون رفته و به هوای آزاد بروید.

طی هفته معمولا در فضاهای سربسته کار کرده و بدور از نور خورشید هستیم. روزهای تعطیل فرصتی مغتنم برای استفاده از طبیعت و نور خورشید است. نور خورشید در تشکیل ویتامین D در بدن نقش مهمی دارد. همچنین تحقیقات نشان میدهد افرادی که در محیط های باز کار میکنند شادتر هستند.

www.takfars.ir

برنامه تغذیه و تمرین خود را در دوران تعطیلات کمی تعدیل کنید ولی آن را متوقف نسازید.

شاید تصور عموم بر این باشد که تعطیلات زمانی برای استراحت و غذا خوردن باشد. اما طی روزهای تعطیل سعی کنید تمرین ورزشی ملایم و تغذیه متعادلی داشته باشید.

نوشابه های گازدار و قندی مصرف نکنید.

طی تعطیلات، فرد ممکن است نوشابه های گازدار و قندی بیشتری مصرف نماید. کالری زیاد این نوشیدنی ها یکی از عوامل اصلی اضافه وزن محسوب می شود. بنابراین سعی کنید در تعطیلات کمتر نوشیدنی ها ناسالم مصرف کرده و بیشتر سراغ نوشیدنی های سالم مانند آبمیوه ها بروید.

تعطیلات فرصتی مناسب برای آرام سازی و خنثی کردن اثرات استرس های شغلی و کاری است.

طی یک هفته کاری، استرس و فشارهای روانی زیادی به فرد ممکن است وارد آید، تعطیلات مجالی است که با انجام تمرینات ورزشی، یوگا یا مدیتیشن از بار روانی این فشارها بکاهید. بیرون رفتن با دوستان و خانواده نیز می تواند به کاهش استرس و فشارهای روانی کمک نماید.

اهداف و نتایج خود را مورد بررسی مجدد قرار دهید.

زندگی سالم در سبک و سیاق درست زندگی نهفته است. به تعطیلات به عنوان فرصتی برای بازنگری در مورد زندگی خود نگاه کنید.

نسبت به حفظ وزن طبیعی بدنتان مقید باشید.

برای برنامه ریزی بهتر، وزن بدن را ابتدای تعطیلات یادداشت کرده و سعی کنید روند افزایشی در وزن خود نداشته باشید.

تک فارس

برای هفته کاری پیش رو خود را آماده کنید.

اگر فردی پرمشغله هستید، انجام برخی کارهای ساده در طول تعطیلات می تواند از بار کاری شما بکاهد. مثلا لباسهای تمرین خود را بشوید، برخی از مایحتاج هفتگی خود را خرید نمایید. برنامه کاری خود را در هفته پیش رو تنظیم نمایید تا مسیر کاری و زندگی خود را ترسیم کرده باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر