تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در اولین قرار برای طرف مقابل آدم جذابی باشید

image چطور در اولین قرار برای طرف مقابل آدم جذابی باشید

به موقع سر قرار بروید

کسی که اولین بار است شما را می‌بیند زیاد علاقه‌ای به شنیدن توجیه‌ها و بهانه‌هایی که برای دیر رسیدن می‌آورید ندارد؛ حتی اگر توجیه‌هایتان کاملا معقول و به‌جا باشند. طوری برنامه ریزی کنید که چند دقیقه زودتر از زمان مقرر به مقصد برسید. برنامه‌تان را حساب شده بچینید و زمانی را برای تاخیرهای احتمالی مثل ترافیک یا رفتن از مسیر اشتباهی، در نظر بگیرید. فراموش نکنید زود رسیدن بهتر از دیر رسیدن است، و اولین قدم در ساختن ذهنیت خوب در نگاه اول هم، همین زود رسیدن است.

خودتان باشید، راحت باشید

اگر بی‌قرار و مضطرب باشید، طرف مقابل‌تان هم ممکن است احساس ناراحتی کند و این طوری بی‌برو برگرد ذهنیت اشتباهی از خودتان در ذهن او خلق می‌کنید. اما اگر اعتماد به نفس داشته باشید و آرام بمانید، مخاطب‌تان هم بیشتر احساس راحتی می‌کند. به این ترتیب هردو بنیان محکمی پیدا خواهید کرد تا یک تصویر خوب در برخورد اول بسازید. یکی از تکنیک‌های ریلکسیشن که می‌تواند در این راه کمک‌تان کند، تکنیک تمرکز است. این تکنیک برای غلبه بر استرس سخنرانی در جمع بسیار کاربردی است و کمک می‌کند تا توجه‌تان را از وقایع محیط اطراف به مرکز بدن خودتان معطوف کنید و از شر اضطراب خلاص شوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این تکنیک به این مقاله مراجعه کنید تا بفهمید چطور می‌شود آن ادرنالین را فرو نشاند.

تکفارس آی آر

متناسب جلوه کنید

این که ظاهر فیزیکی اهمیت دارد، یک چیز بدیهی است. کسی که برای اولین بار شما را ملاقات می‌کند هیچ چیز در مورد شما نمی‌داند و اولین سرنخی که از شخصیت شما بدست می‌آورد، از همین ظاهر شماست. اما این به معنی نیست که باید خودتان را شبیه مدل‌های شیک و پیک کنید تا ذهنیت خوب و ماندگاری در ذهن‌ها خلق شود؛ البته مگر اینکه برای مدل شدن مصاحبه کاری داشته باشید. نکته‌ی مهم این است که معقول و مرتب لباس بپوشید و متناسب جلوه کنید.

از قدیم گفته‌اند شنیدن کی بود مانند دیدن؛ بنابراین در اولین چیزی که مخاطب‌تان در شما می‌بیند، هزار نکته نهفته است. پس به این نکته توجه داشته باشید که آیا ظاهرتان اطلاعات درستی در مورد شما منتقل می‌کند؟ آیا این نکته‌های نهان تصویر اولیه‌ی خوبی از شما ارائه می‌دهند؟ دقت کنید که کجا قرار است بروید و لباس مناسب برای آن ملاقات یا موقعیت به‌خصوص چیست؟ برای محیط کاری‌ای که قرار است برای بار اول بروید، کدام پوشش مناسب‌تر است؟ کت و شلوار؟ یک کت اسپرت؟ و یا یک تیپ غیر رسمی؟ برای این‌کار می‌توانید از خودتان بپرسید که طرف مقابل‌تان احتمالا چه چیزی خواهد پوشید. اگر کار او در حوزه‌ی تبلیغات یا موسیقی است، شاید پوشیدن یک دست کت و شلوار کلاسیک چندان به‌جا نباشد.

توجه داشته باشید که لباس مخصوص محیط کسب‌و‌کار و یا ملاقات‌های اجتماعی، در کشورها و فرهنگ‌های مختلف فرق دارد. بنابراین اگر در محیط یا کشوری ناآشنا هستید، حواس‌تان باشد که از سنت‌ها و هنجارهای آنجا مطلع شوید. در کل باید گفت که لباس‌های تمیز و مرتب، مدل موی خوب، اصلاح کامل، آرایش باوقار، برای بیشتر موقعیت‌های کاری و اجتماعی مناسب است. توجه داشته باشید که آرایش، پیرایش و نظافت‌تان برازنده‌ی شما باشد. با لباس پوشیدن صحیح و رسیدن به سر و وضع‌تان، نه تنها می‌توانید در برخورد اول تاثیر خوبی بگذارید، بلکه می‌توانید برای قرار گرفتن در یک موقعیت حساس کاملا آماده بوده و اعتماد‌به‌نفس و آرامش بیشتری پیدا کنید.

چند کلمه در باب شخصیت منحصر‌به‌فرد

www.takfars.ir

خبر خوبی که برای‌تان داریم این است که نیاز نیست برای تاثیرگذاری روی دیگران، هم‌رنگ جماعت بشوید یا ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودتان را کتمان کنید. درست است که در برخورد اول تا حدودی باید در هنجارهای جامعه بگنجید. اما همه اینها به این برمی‌گردد به مقوله سر و وضع‌تان که متناسب با موقعیت باشد. مثلا اگر فضا کاری است، پوشش اداری متناسب داشته باشید. اگر در برنامه عصرگاهی کاملا رسمی شرکت دارید، لباس شب مناسب با آن را انتخاب کنید. ولی همراه با همه اینها، فردیت و شخصیت منحصربه‌فرد خودتان را هم داخل همین چارچوب نشان دهید.

یک لبخند قهرمانانه.

خوب گفته‌اند که بخند تا دنیا به رویت بخندد. در اولین برخورد، هیچ کاری به اندازه لبخند زدن، ذهنیت مثبت از شما نمی‌سازد. لبخندی گرم و همراه با اعتماد‌به‌نفس باعث می‌شود هم شما احساس راحتی کنید و هم طرف مقابل‌تان. پس وقتی حرف از برخورد اول است، لبخند زدن برگ برنده شماست. اما حواس‌تان باشد که شورش را درنیاورید، کسانی که زیادی لبخند می‌زنند ممکن است ریاکار و گول‌زنک به نظر بیایند و یا حتی سطحی و ظاهربین جلوه کنند.

اعتماد‌به‌نفس داشته باشید

در خلق ذهنیت مثبت در اولین نگاه، زبان بدن هم به اندازه‌ی لباس و ظاهر موثر است. هردوی اینها برای مخاطب‌تان، هزار حرف از شما دارد. از زبان بدن‌تان استفاده کنید تا اعتماد‌به‌نفس‌تان را در ذهن مخاطب برجسته سازید (زبان بدن افراد با اعتماد به نفس را یاد بگیرید). راست بایستید، لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید و محکم دست بدهید. همه‌ی اینها کمک می‌کنند تا در نظر بقیه به عنوان فردی جلوه کنید که از خودش مطمئن است. به این ترتیب هم خودتان و هم طرف مقابل‌تان تشویق می‌شوید که احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

تقریبا همه‌ی آدم‌ها وقتی برای اولین بار کسی را ملاقات می‌کنند کمی مضطرب می‌شوند. این دلشوره ممکن است باعث شود تیک عصبی شما رو شود و عرق کردن کف دست هایتان شروع شود. اگر از عادت‌های عصبی‌تان باخبر باشید می‌توانید آنها را تحت اختیار بگیرید. با کنترل خنده‌های عصبی و دستپاچگی‌تان هم خود را آرام کرده‌اید، هم طرف مقابل‌تان را. فراگیری روش‌های مختلف ریلکسیشن می‌تواند در کنترل کردن عادت‌های عصبی به شما کمک کند.

باز کردن سر صحبت را فراموش نکنید

مکالمه‌ها بر پایه‌ی بده‌بستان‌های زبانی بنا شده‌اند. برای اینکه بتوانید گفتگوی دوستانه‌تری داشته باشید، قبل از ملاقات، اطلاعاتی در مورد علایق طرف‌مقابل‌تان به‌دست بیاورید. مثلا آیا فوتبال بازی می‌کند؟ آیا در موسسه خیریه خاصی فعالیت دارد؟ ببینید چه چیزی هست که شما با این فرد به صورت مشترک داشته باشید؟ اگر هست، همان می‌تواند موضوع خیلی خوبی برای باز کردن سر صحبت باشد. با خوب شروع کردن گفتگو، ادامه‌ی مکالمه هم راحت‌تر پیش می‌رود.

مثبت فکر کنید

طرز فکر شما در همه کارهایی که انجام می‌دهید خودش را نشان می‌دهد. پس سعی کنید نگرش مثبت داشته باشید، حتی در مقابل انتقادها و یا زمانی که دارید از اضطراب دق می‌کنید. همه‌ی سعی‌تان را بکنید تا از اولین دیدارتان چیزی یاد بگیرید، بشاش و پرانرژی بمانید و لبخند روی لب‌تان را حفظ کنید.

تک فارس

مودب و باملاحظه باشید

لازم به گفتن نیست که رفتار مودبانه، اخلاق خوب و برخورد محترمانه و باملاحظه رفتار کردن چقدر در ساختن ذهنیت مثبت در اولین برخورد موثر است. در واقع این حداقلی است که باید رعایت کنید. پس بهترین رفتار را داشته باشید.

یکی از قابل‌توجه ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، خاموش کردن موبایل است. تصور کنید که چه تاثیری بر طرف مقابل‌تان خواهید گذاشت اگر با کسی غیر از وی، صحبت کنید؟ آشنای جدیدتان سزاوار توجه صد درصدی شماست. هرچقدر توجه‌تان به او کمتر باشد، تاثیر بدتری بر او گذاشته‌اید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر