تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور حافظه گوشی موبایل را از فایلهای اضافی پاک کنید

شش راهکار ساده برای خالی کردن حافظه گوشی‌

پاک کردن کش دیوایس

قدم اول: با ورود به اپ Settings، وارد تنظیمات اندروید شده و به بخش Storage بروید.

image چطور حافظه گوشی موبایل را از فایلهای اضافی پاک کنید

قدم دوم: در این بخش به دنبال گزینه Cached data بگردید. روی آن کلیک کرده و OK را بزنید تا فایل‌های کش پاک شوند.

تکفارس آی آر

توجه: با پاکسازی کش، فقط فایل‌های موقت از بین می‌روند. بنابراین نگران دیتای خود روی گوشی نباشید.

image چطور حافظه گوشی موبایل را از فایلهای اضافی پاک کنید

متأسفانه از اندروید ۸.۰ (اوریو) به بعد، گوگل امکان پاک کردن فایل‌های کش دیوایس را غیر فعال کرده. هر چند به روشی دیگر همچنان می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این کار کافیست کش هر اپلیکیشن را به طور مجزا پاک کنید. می‌دانیم، واقعا ملال‌آور است. ولی برای برطرف شدن فوری مشکل تنها چاره‌ پیش روی شماست.

برای انجام این کار وارد Settings شده و به بخش Apps and notifications بروید. اینجا باید روی هر اپلیکیشن اشاره کنید و با ورود به منوی Storage هر کدام، عمل Clear Cache را انجام بدهید.

سعی کنید در درجه اول این کار را برای پیام‌رسان‌ها و اپ‌هایی مثل یوتیوب و اسپاتیفای که تبادل دیتای بالایی دارند انجام بدهید و بعدا به سراغ اپلیکیشن‌های کم حجم و بی‌اهمیت بروید.

www.takfars.ir

خالی کردن حافظه با غیر فعال کردن Bloatware ها

روی بسیاری از دیوایس‌های اندرویدی اپلیکیشن‌هایی به طور پیش فرض نصب شده که اصطلاحا به آن‌ها Bloatware می‌گویند. مشکل Bloatware ها این است که علیرغم حجم زیادی که دارند، نمی‌توان آن‌ها را از روی گوشی پاک کرد و همین فضای زیادی از حافظه داخلی را به اشغال درمی‌آورد.

در چنین شرایطی Disable کردن این اپلیکیشن‌ها می‌تواند چاره کارتان باشد. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید

قدم اول: وارد تنظیمات اندروید شوید و مسیر Apps and notifications > App Manager > Installed Apps دنبال کنید.

image چطور حافظه گوشی موبایل را از فایلهای اضافی پاک کنید

قدم دوم: با پیدا کردن اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم عامل، روی هر کدام اشاره کرده و سپس از پایین صفحه دکمه Disable را بزنید.

image چطور حافظه گوشی موبایل را از فایلهای اضافی پاک کنید

نکته: گاهی اوقات دکمه Disable غیر فعال است و به جای آن Uninstall Updates دیده می‌شود. برای غیر فعال کردن چنین اپ‌هایی کافیست در ابتدا آپدیت‌های هر کدام را پاک کرده و در نهایت گزینه Disable را بزنید.

خالی کردن حافظه با حذف دیتاهای ناخواسته

اگر از تلگرام و واتس‌اپ و امثال آن زیاد استفاده می‌کنید، بدون شک بخش بزرگی از حافظه داخلی گوشی شما به فایل‌های این پیام‌رسان‌ها اختصاص پیدا می‌کند. بنابراین شاید بد نباشد که هر از گاهی فایل‌های کش این دو اپلیکیشن را به طور دستی پاک کنید.

تک فارس

همچنین بهتر است از غیر فعال بودن تیک دانلود خودکار تصاویر و ویدیوها در تنظیمات این دو اپلیکیشن مطمئن باشید.

اما فقط فایل‌های واتس‌اپ و تلگرام نیستند که جای زیادی می‌گیرند. گاهی اوقات عکس‌ها و ویدیوهای حجیم، کش تصاویر بندانگشتی و فایل‌های پشتیبان بلااستفاده هم می‌توانند باعث پر شدن فضا شوند.

برای خالی کردن بی‌دردسر این فایل‌ها، استفاده از اپلیکیشنSD Maid Pro را به شما توصیه می‌کنیم. کار با این اپ به شدت آسان است و فقط با یک اشاره یک گردگیری اساسی در حافظه داخلی و SD گوشی شما انجام می‌دهد.

نکته: همیشه پوشه Downloads اندروید را چک کنید. احتمال آنکه فایل‌های بدون استفاده‌ای در آن بیابید بسیار بالاست.

کمک گرفتن از اپلیکیشن‌ها برای یافتن فایل‌های حجیم

اندروید به طور پیش‌فرض این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد. با این وجود، اپلیکیشنی مثل DiskUsage می‌تواند گزینه بهتری باشد چرا که فضای حافظه گوشی را به شکل تصویری نمایش می‌دهد.

این اپلیکیشن ۱۸۰ کیلوبایتی بعد از نصب، حافظه را آنالیز کرده و فایل‌ها را بر حسب بیشترین تا کم‌ترین حجم برایتان طبقه‌بندی می‌کند. بدین صورت که مستطیل‌های بزرگ، مربوط به فایل‌های حجیم هستند و هر چقدر کوچک‌تر باشند با فایل کم‌حجم‌تری مواجه هستید.

بنابراین اگر حافظه داخلی گوشی‌تان پر شده، با DiskUsage هم سریع‌تر فایل‌های حجیم را شناسایی می‌کنید و هم می‌توانید آن‌ها را به آسانی پاک نمایید.

نصب نسخه Lite اپلیکیشن‌‌ها

بسیاری از اپلیکیشن‌های پرطرفدار، این روزها یک نسخه Lite هم دارند که ورژن سبک و کاهش حجم یافته آن‌ها محسوب می‌شود. Facebook Lite، Messenger Lite، Maps Go و حتی Instagram Lite و Skype Lite تنها بخشی از معروف‌ترین آن‌ها هستند.

T A K F A R S

البته بدیهی است که بعضی امکانات نسخه کامل را در نسخه‌ Lite اپلیکیشن‌ها نمی‌بینید. اما اگر مشکل حافظه دارید، شک نکنید که استفاده از نسخه Lite اپ‌ها هم می‌تواند کارتان را راه بیندازد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر