تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بفهمم شوهرم چه چیزهایی را از من مخفی میکند

image چطور بفهمم شوهرم چه چیزهایی را از من مخفی میکند

پنهان کردن دارایی

آیا فکر می کنید که مخارج زندگی همسرتان خارج از کنترل است؟ شاید گمان کنید یک راه برای کنترل مخارج همسرتان این است که یک حساب پس انداز مخفی داشته باشید، اما اگر همسرتان متوجه شده و شروع به ناسازگاری کند نه تنها مشکلتان هرگز حل نخواهد شد بلکه رابطه تان سرد خواهد شد. شاید هم وضعیت برعکس این مورد باشد و شما مشکلات مالی و یا یک وام و بدهی را از همسرتان پنهان می کنید. در هر دو صورت پنهان سازی رابطه زناشویی را متزلزل می کند.

توصیه: شما باید شرایط مالی تان را افشا کنید. عدم مسئولیت در مسائل مالی خانواده باعث خجالت و شرمساری شده و منجر به عدم رضایت همسرتان نیز می شود، تا زمانی که مسائل مالی را پنهان کنید، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. ریلکس باشید، کنار همسرتان بنشینید، صادقانه با مسائل روبرو شوید و با صمیمیت و محبت در مورد مسائل صحبت کنید، با هم برنامه ریزی کنید، و محدودیت ها و مرزها را تعیین کنید.

پنهان کاری ضربه ها و شکست های زندگی

تکفارس آی آر

“من خوبم”…. آیا این جمله ای است که همیشه به همسرتان می گویید، حتی اگر شما خوب نیستید؟ آیا وانمود به خوب بودن اوضاع می کنید و دروغ می گویید. آیا شما از چالش فرار می کنید یا فکر می کنید که بیان کردن شکست های زندگی شما را فردی ضعیف نشان می دهد (البته این چنین نیست). تا زمانی که همسرتان از چیزی باخبر نباشد هیچ چیزی تغییری نخواهد کرد. شما با سکوتتان خشم وناامیدی و عصبانیت را در وجودتان انباشته خواهید کرد و ذهن همسرتان نیز پر از سوالات مبهم خواهد شد.

توصیه: احساسات تان را با همسرتان به اشتراک بگذارید. مثلا اگرشما از حرف همسرتان یا از رفتار او آزرده خاطر شده اید و احساس شکست می کنید با او صحبت کنید، مثلا بگویید: “من بخاطر این رفتار یا حرفتان آزرده خاطر شده ام…” پس از اینکه شما احساستان را بیان کردید،همسرتان را ببخشید و رابطه تان را با گفتگو بهبود دهید و از آزردگی خاطر خودتان را رها کنید.

پنهان کردن استرس

بسیاری از مردان احساسات واقعی خود را بروز نمی دهند و استرس و تنش های زندگی را پنهان می کنند. آن ها احساس می کنند که باید به تنهایی مشکلات را حل کنند و یا ممکن است گمان کنند که همسرشان از عهده حل کردن مسئله بر نمی آید. اما این طرز فکر اشتباه است. زنان زیرک و باهوش هستند و قدرت درک بالایی دارند و به احتمال زیاد از استرس همسرشان کاملا آگاهند. با پنهان سازی مشکلات و استرس های زندگی، همسرتان گمان می کند که مشکلی در رابطه وجود دارد که شما و همسرتان را از هم دور ساخته است. این کار باعث لطمه به روحیه زن شده و رابطه تان را به خطر می اندازد

توصیه: مسئله پیش آمده را با همسرتان در میان بگذارید و به تنهایی با مسئله پیش آمده روبرو نشوید. یکی از مزایای ازدواج داشتن همدمی است که می تواند در موقع مشکلات یاری تان کند. همه ما در زندگی به کمک و تشویق دیگران نیاز داریم تا انگیزه بیابیم. مطمعن باشید همسرتان می تواند شرایط پیش آمده را مدیریت کند پس همسرتان را از استرسی که دارید آگاه کنید. ناامنی و ترس و استرس هایتان را برایش بگویید. با این کار شما احساس نزدیک تر و صمیمی تری به هم خواهید داشت.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر