تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بعضی ها ذهنی قوی و فعال دارند

image چطور بعضی ها ذهنی قوی و فعال دارند

هوش عاطفی بالایی دارند

هوش عاطفی پایه و اساس قدرت ذهنی است. بدون توانایی درک و تحمل عواطف و احساسات منفی و به کارگیری خلاقانه آن ها هرگز نمی توانید ذهنی قوی داشته باشید. لحظاتی که قدرت ذهنی تان را مورد آزمایش قرار می دهد همزمان هوش عاطفی تان را نیز امتحان میکند. هوش عاطفی انعطاف پذیر است و با درک و تلاش تقویت می شود. ۹۰ در صد انسان های موفق هوش عاطفی بالایی دارند و سالیانه ۲۸ هزار دلار بیشتر از رقیبانشان که هوش عاطفی پایینی دارند به دست می آورند.

اعتماد به نفس دارند

توان ذهنی تاثیر زیادی در توانایی ها و موفقیت های شما دارد. تحقیقات ثابت کرده است کسانی که اعتماد به نفس دارند درآمد بیشتری کسب میکنند و سریع تر از دیگران ترفیع می گیرند. کسانی که ذهن قوی دارند قدرت کنترل ترس ها و شک و تردیدها را دارند و اعتماد به نفسشان الهام بخش دیگران است.

تکفارس آی آر

به راحتی نه می گویند

هر چه نه گفتن برایتان سخت تر باشد استرس، آشفتگی و افسردگی بیشتری را تجربه میکنید. کسانی که ذهنی قوی دارند می دانند نه گفتن رفتار سالمی است. آن ها هنگام نه گفتن از به کار بردن جملاتی چون فکر نمیکنم بتونم یا مطمئن نیستم پرهیز میکنند. آن ها با اعتماد به نفس کامل نه می گویند چون می دانند با نه گفتن به یک وظیفه جدید به وظایفی که هم اکنون دارند احترام گذاشته اند و فرصت انجام آن ها را به خودشان می دهند.

انسان های منفی را خنثی میکنند

سر و کار داشتن با آدم های منفی خسته کننده و ناامید کننده است. کسانی که ذهنی قوی دارند با کنترل احساسشان میتوانند رفتارشان را در مقابل انسان های منفی و مسموم نیز کنترل کنند. زمانی که قرار است با اینگونه افراد برخورد داشته باشند عقلانی عمل میکنند و اجازه نمی دهند که عصبانیت و ناامیدی به آن ها راه پیدا کند. آن ها دیدگاه شخص مقابل را هم در نظر می گیرند و به دنبال راه حلی برای آن می گردند.

تغییر را می پذیرند

www.takfars.ir

کسانی که ذهنی قوی دارند انعطاف پذیر و وفق پذیر هستند. آن ها می دانند که ترس از تغییر نگرشی است فلج کننده و تهدیدی است برای موفقیت و شاد بودن. تنها زمانی می توانید از تغییر منفعت ببرید که آن را بپذیرید. باید با آغوش باز و ذهن باز فرصت هایی که تغییر ایجاد میکنند را بپذیرید.

شکست را می پذیرند

کسانی که ذهن قوی دارند شکست را می پذیرند زیرا می دانند که جاده موفقیت با همین شکست ها هموار می شود. هیچ کس بدون پذیرفتن شکست نمی تواند موفقیت را تجربه کند. اشتباهات باعث می شوند مسیر غلط را بشناسید و راه برای موفقیت هموار شود. بزرگ ترین پیشرفت ها زمانی به سراغ تان می آیند که احساس ناامیدی داشته باشید. همین ناامیدی باعث می شود متفاوت فکر کنید، به دنیای بیرون نگاه کنید و راه حلی را ببینید که تا کنون نمی دیدید.

روی اشتباهات تمرکز نمیکنند

کسانی که ذهن قوی دارند می دانند چیزی که توجهتان را به آن متمرکز کرده اید تعیین کننده احساستان است. وقتی روی مشکلات متمرکز شوید استرس و احساسات منفی خواهید داشت و این مانع از عملکرد مناسب شما می شود. اما اگر روی کارهایی برای بهتر کردن خودتان متمرکز شوید احساس مثبت در خودتان ایجاد کرده و عملکردهای بهتری خواهید داشت. این افراد از مشکلات فاصله می گیرند اما آن ها را فراموش نمیکنند و با نگهداشتن آن در یک فاصله امن به موفقیت هایی در آینده می رسند.

خودشان را با دیگران مقایسه نمیکنند

کسانی که ذهن قوی دارند هرگز درباره دیگران قضاوت نمیکنند و هیچوقت برای اینکه نسبت به خودشان احساس خوبی داشته باشند دیگران را تخریب نمیکنند. مقایسه کردن ها انسان را محدود میکند. حسادت و پشیمانی کنترل زندگی را از دست تان خارج میکند انرژی را از آدم می گیرد. کسانی که ذهن قوی دارند هیچ وقت انرژی و وقتشان را برای مقایسه و قضاوت دیگران هدر نمی دهند. به جای حسادت دیگران را تحسین کنید و به موفقیت های دیگران خوشحال شوید.

ورزش میکنند

تحقیقات نشان داده کسانی که ۲ بار در هفته ورزش میکنند شایستگی های فکری، اجتماعی و ورزشی بیشتری دارند. به علاوه عزت نفس و اعتماد به نفس بیشتری دارند. دلیل تمام این ها ترشح هورمون اندورفین هنگام ورزش است.

به اندازه کافی استراحت میکنند

تک فارس

خواب در افزایش قدرت ذهنی تاثیر بسزایی دارد. هنگام خواب مغز پروتئین های سمی را که نتیجه فعالیت های عصبی هنگام بیداری است حذف میکند، متاسفانه مغز تنها زمانی که خواب هستید می تواند این کار را انجام دهد. پس اگر به اندازه کافی استراحت نکنید و نخوابید پروتئین های سمی در سلول های مغز باقی می مانند و توانایی درست فکر کردن را از شما می گیرند.چیزی که هیچ کافئینی نمی تواند آن را جبران کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر