چطور برای غذا پختن سالم روغن درست را انتخاب کنیم

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

چطور برای غذا پختن سالم روغن درست را انتخاب کنیم

image چطور برای غذا پختن سالم روغن درست را انتخاب کنیم

اگر دارای عوامل خطر بیماری قلبی مانند اضافه وزن، فشارخون بالا یا کلسترول بالا هستید، لازم است در برنامه غذایی روزانه خود تغییراتی را ایجاد کنید و با داشتن رژیم غذایی مناسب می توانید کلسترول خود را کاهش دهید.

چربی‌های ترانس (مانند روغن جامد) کلسترول خون را افزایش می‌دهند. این روغن‌ها در هنگام طبخ در اکثر رستوران‌ها و غذاهای فوری (فست فودها) استفاده می شوند . این چربی‌ها همچنین در محصولات لبنی، گوشت قرمز، چیپس، کیک‌ها هم یافت می شوند.

چربی‌های غیراشباع در روغن‌های نباتی مایع و نیز روغن ماهی و روغن زیتون یافت می شوند . زمانی که این روغن ها به میزان متوسط استفاده شوند و جایگزین چربی‌های اشباع و ترانس در رژیم غذایی شوند سبب کاهش کلسترول خون می شوند.

مواد غذایی غنی از فیبر ( مانند جو دوسر، حبوبات، سیب و گلابی) میتوانند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک کنند، روغن زیتون، مغزها و دانه‌ها حاوی نوعی از اسیدهای چرب هستند که اگر به میزان متوسط استفاده شوند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک میکنند.

تکفارس آی آر

میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی ویتامین‌های آنتی اکسیدان (ضد سرطان)، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف کردن آسیب به دیواره رگ‌ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

برای بهبود گردش خون در بدن چه کارهایی مفید است
  1. چرا به حیوانات خانگی علاقه مند هستیم مخصوصا سگ و گربه
  2. غذاهایی که باعث میشوند شما افسرده و غمگین شوید
  3. اگر گرما زده شده اید بخوانید
  4. خوراکی های مفید برای افراد با فشارخون بالا
  5. پنج ترفند برای داشتن مژه هایی زیبا و بلند
  6. استرس و اضطراب چه بلاهایی سر بدن می آورند

مطالب محبوب

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

محصولات معتبر