چطور برای غذا پختن سالم روغن درست را انتخاب کنیم

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

چطور برای غذا پختن سالم روغن درست را انتخاب کنیم

image چطور برای غذا پختن سالم روغن درست را انتخاب کنیم

اگر دارای عوامل خطر بیماری قلبی مانند اضافه وزن، فشارخون بالا یا کلسترول بالا هستید، لازم است در برنامه غذایی روزانه خود تغییراتی را ایجاد کنید و با داشتن رژیم غذایی مناسب می توانید کلسترول خود را کاهش دهید.

چربی‌های ترانس (مانند روغن جامد) کلسترول خون را افزایش می‌دهند. این روغن‌ها در هنگام طبخ در اکثر رستوران‌ها و غذاهای فوری (فست فودها) استفاده می شوند . این چربی‌ها همچنین در محصولات لبنی، گوشت قرمز، چیپس، کیک‌ها هم یافت می شوند.

چربی‌های غیراشباع در روغن‌های نباتی مایع و نیز روغن ماهی و روغن زیتون یافت می شوند . زمانی که این روغن ها به میزان متوسط استفاده شوند و جایگزین چربی‌های اشباع و ترانس در رژیم غذایی شوند سبب کاهش کلسترول خون می شوند.

مواد غذایی غنی از فیبر ( مانند جو دوسر، حبوبات، سیب و گلابی) میتوانند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک کنند، روغن زیتون، مغزها و دانه‌ها حاوی نوعی از اسیدهای چرب هستند که اگر به میزان متوسط استفاده شوند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک میکنند.

تکفارس آی آر

میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی ویتامین‌های آنتی اکسیدان (ضد سرطان)، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف کردن آسیب به دیواره رگ‌ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

چه مواد غذایی و خوراکی پتاسیم بالایی دارند
  1. خطرات رژیم های لاغری و کم چربی برای سلامتی
  2. راهکارهای درمانی برای کاهش مشکلات ناشی از روده تحریک پذیر
  3. اطلاعات کامل درباره بیماری مننژیت علل و نحوه درمان
  4. غذاها و خوراکی هایی که خوردن آنها شما را گرسنه تر میکند
  5. راهکارهای درمان پوست شل شده بعد از لاغری زیاد
  6. سیگار عاملی مهم در ابتلا به بیماری زخم اثنی عشر در مردان

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات