تک فارس

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

محصولات جدید

محصولات معتبر قیمت ۱۰۹۰۰۰ تومان

رینگ لایت سلفی موبایل

محصولات معتبر قیمت ۷۹۰۰۰ تومان

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل MG2

محصولات معتبر قیمت ۲۹۰۰۰ تومان

کیف رولی لوازم آرایش Roll N Go

محصولات معتبر قیمت ۶۹۰۰۰ تومان

کیف پول و موبایل میلانو

تک فارس
پزشکی سلامتی

چطور بدون ورزش وزن خود را با کارهای آسان کم کنیم

image چطور بدون ورزش وزن خود را با کارهای آسان کم کنیم

بایستید.

ما زیاد می‌نشینیم. تمام روز را درمحل کارمان می‌نشینیم، در اتومبیل‌های‌مان در راه رفت و برگشت به محل کار می‌نشینیم و وقتی به خانه برمی‌گردیم هم روی مبل می‌نشینیم.

مشکلات اساسی که دراثر نشستن‌های طولانی مدت به‌وجود می آید: عضلات سرینی‌تان بی‌فعالیت می‌ماند، وضعیت بدن‌تان خراب شده و پژوهش‌ها نشان داده این حالت می‌تواند منجر به افزایش فشارخون، کاهش متابولیسم، قند خون بالا و افزایش چربی شکم شود. هرچند نمی‌توانیم همیشه زمان رفت و آمدها یا پشت میز نشستن‌های‌مان را کنترل کنیم، اما کارهای زیاد دیگری وجود دارند که می‌توانیم برای کاهش زمان یکجا نشینی‌مان انجام دهیم.

میزهای ایستاده، انتخاب‌های خوبی برای کمتر نشستن در طول روز هستند. از جا بلند شدن و کشیدن بدن هر سی دقیقه یک‌بارهم می‌تواند اثرات ضد سوخت وساز یکجا نشینی را کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهند شکستن زمان یکجا نشینی، تاثیر مثبت روی اندازه دور کمر، شاخص توده بدنی، تری گلیسیرید و قندخون دارد. دو دقیقه ایستادن و حرکت کردن هر نیم ساعت، نه تنها به بدن شما کمک می‌کند، بلکه به نفع کارایی و تمرکزتان هم هست.

تکفارس آی آر

تلویزیون را خاموش کنید.

وقتی از یک روز کاری طولانی به خانه برمی‌گردیم، بیشتر ما فقط دوست داریم تلویزیون را روشن کرده و پاهای‌مان را بالا بیندازیم. این به‌طور کلی طبیعی است؛ ما به شیوه‌ای برای رهایی از فشار و تسکین خودمان از استرس روزی که داشته‌ایم نیاز داریم. به خانه برگشتن و زوم کردن روی تلویزیون می‌تواند برای دور کمرتان خطرناک باشد و تمام تلاش‌هایی را که برای رژیم گرفتن و ورزش انجام داده‌اید تباه کند. یک حادثه به سرعت، این سه پیامد را دارد و کار بعدی که انجام می‌دهید رفتن به رختخواب است. بنابراین، زمان تماشای تلویزیون را محدود کرده و به این محدودیت‌ها پایبند باشید. فعالیت بدنی را بخشی از استرس‌زدایی بعد از کارتان کنید. قدم بزنید، به پارک بروید، دوچرخه سواری کنید؛ فرقی نمی‌کند، فقط مقداری به فعالیت‌های عصرانه‌تان اضافه کنید.

خواب را درالویت بگذارید.

خواب مناسب در هر شب برای داشتن متابولیسمی درست و سالم، ضروری است. خواب به حفظ عملکرد طبیعی هورمون‌ها، توده بدنی و انرژی مربوط است. تنها یک شب کم‌خوابی می‌تواند منجر به گرایش به غذاهای چرب‌تر و محدود کردن تصمیم‌گیری عاقلانه توسط مغز شود. ضمنا، تحقیقات نشان داده عدم خواب کافی می‌تواند باعث افزایش کورتیزول( هورمون استرس) در سیستم شما شود. که این هم موجب کاهش متابولیسم شود؛ یک شکم چاق و نتیجه‌گیری اندک از تغذیه سالم و ورزش.

بیشتر راه بروید.

www.takfars.ir

مثلا سه روز در هفته و هر روز یک ساعت ورزش می‌کنید و تقریبا هفت ساعت خواب شبانه دارید. این یعنی شما تنها از دو و نیم درصد از زمان بیداری‌تان برای ورزش استفاده می‌کنید. بنابراین این سوال مطرح می‌شود، آن ۹۷.۵ درصد باقیمانده را چه‌کار می‌کنید؟

اگر هدف شما چربی سوزی بیشتر و کم کردن دور کمر است، باید بیرون باشگاه حرکت کنید. یعنی به‌جای آسانسور از پلکان استفاده کنید، مسیرهای کوتاهی را پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید و کلا فعال‌تر باشید.

هشدار مهم: موارد توصیه شده درمانی در این نوشته صرفا برای مشکلات ساده می باشد، در صورت داشتن مشکل پزشکی جدی یا هر نوع حساسیت، لطفا قبل از هر اقدامی حتما به پزشک مراجعه کنید.

  1. راهنمای گرم کردن صحیح قبل از ورزش های سنگین
  2. چطور در ورزش بدنسازی اشتهای خود را افزایش دهید
  3. ورزش چطور به داشتن اعصابی آرام کمک میکند
  4. چطور در ورزش بدنسازی اندام خود را قوی کنید
  5. آیا در ماه رمضان باید به ورزش ادامه داد و چطور
معنی جفت شدن ساعت و دقیقه در زمان های مختلف چیست

مطالب محبوب

محصولات جدید

محصولات معتبر قیمت ۱۰۹۰۰۰ تومان

رینگ لایت سلفی موبایل

محصولات معتبر قیمت ۷۹۰۰۰ تومان

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل MG2

محصولات معتبر قیمت ۲۹۰۰۰ تومان

کیف رولی لوازم آرایش Roll N Go

محصولات معتبر قیمت ۶۹۰۰۰ تومان

کیف پول و موبایل میلانو

مطالب پربازدید