تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید مخصوص دختران

پرورش فردیت

دختران نباید طوری پرورش پیدا کنند که همیشه پیرو دیگران باشند و هیچ فردیتی نداشته باشند. درواقع، دختران از سنین خردسالی باید به اندازه‌ای آزادی داشته باشند که بتوانند شخصیت خودشان را بر مبنای فردیت شکل بدهند. به‌علاوه، نباید دختران را دائما به پیروی از الگوهای رایج در جامعه وادار کرد. پرورش دادن فردیت در دختران و هر انسان دیگری از سنین خردسالی، هیچ منافاتی با رعایت محدوده‌ها و مرزهای تربیتی دارد. بنابراین، دختران باید در شرایطی پرورش بیابند که بتوانند بر مبنای فردیت خودشان عمل کنند تا در آینده نیز زندگی مستقل و مطلوبی داشته باشند.

تحسین زیبایی دختران

دختران نباید طوری تربیت شوند که فکر کنند تنها چیزی که در مورد آنان برای جهان بیرونی اهمیت دارد،‌ زیبایی ظاهری‌شان است. با این‌حال، همه کودکان از سنین خردسالی دوست دارند که زیبا بودن خودشان را از زبان دیگران بشنوند. بنابراین، شما به‌عنوان والدین باید زیبایی دخترتان را تحسین کنید تا او بیش از حد به این مساله فکر نکند. در ضمن، شما باید بگویید که زیبایی او را هم در صورت زیبایش و هم در مهربانی‌اش، خنده‌هایش، هوشش و خلاقیتش می‌بینید. درواقع، این کار به دختران کمک می‌کند تا به کیفیت‌های زندگی و خصلت‌های باطنی انسان‌ها بیشتر از مسائل ظاهری اهمیت بدهند.

زندگی سالم

تکفارس آی آر

هر انسانی از همان سنین کودکی باید زندگی سالم را تمرین کند. بنابراین، داشتن وزن مطلوب و رعایت نکات دیگری مانند تغذیه سالم، باید از همان سنین کودکی جدی گرفته شوند. البته والدین نباید در این زمینه افراط کنند یا دختران را تحت فشار بگذارند. فرض کنید که دخترتان در فعالیت‌های ورزشی مفصل شرکت کرده است و ناهار سالمی هم خورده است. در این حالت، استفاده از کمی بستنی یا خوراکی‌های دیگر مشکلی برای او ایجاد نمی‌کند.

آموزش دادن مهربانی و بخشش

یک زن قوی و محکم، ‌زنی است که طرز فکر درستی دارد و از توانایی بالایی در کمک کردن به دیگران برخوردار است. برای ترویج چنین ایده‌ای درباره زندگی،‌ همراه با بزرگ‌تر شدن دختران، با او در فعالیت‌های داوطلبانه و خیرخواهانه مشارکت کنید. درواقع، انسان‌ها باید از همان سنین کودکی درک کنند که توانایی فردی مشخصی برای تغییر جهان اطراف‌شان دارند و هرگز کاملا منفعل نیستند.

مقابله نکردن با گریه

داشتن قدرت، به معنای سرکوب کردن احساسات یا وانمود کردن به خوب بودن نیست. درواقع، دختران باید یاد بگیرند که داشتن قدرت و استحکام، یعنی صداقت داشتن نسبت به خویشتن. پس اگر موقعیت‌هایی در زندگی پیش بیایند که به ما آسیب برسانند و باعث گریه کردن ما شوند، نباید چنین واقعیتی را انکار کنیم. در این صورت، دختران با گریه به‌عنوان یکی از حالت‌های طبیعی بشری آشنا می‌شوند و آن را به‌عنوان یک مساله منفی ارزش‌گذاری نمی‌کنند.

www.takfars.ir

جدی گرفتن احساسات

قوی‌ترین زنان، آنانی هستند که احساسات درونی‌شان را جدی می‌گیرند. بنابراین، دختران از سنین کودکی باید با احساسات درونی خودشان آشنا شوند و نحوه زندگی کردن خودشان در آینده را براساس ویژگی‌ها و تمایلات درونی‌شان انتخاب کنند. اگر دختر شما شدیدا به هنر، موسیقی،‌ ادبیات و… علاقه‌مند است، شما باید پشتیبان و طرفدار علاقه‌مندی او باشید، نه مانع او.

ترویج همدردی و درک متقابل

قوی بودن به معنای همیشه بر حق بودن یا امتناع از مصالحه با انسان‌های دیگر نیست. درواقع، قدرت واقعی بشری یعنی هر انسانی به این نکته توجه کند که همه ما درنهایت انسان هستیم و هر انسانی هم دارای طرز فکر خاص و احساسات مخصوص به خودش است. ترویج این شیوه زندگی به دختران، به آنان یاد می‌دهد که چطور با درک متقابل داشته باشند و هر مشکلی را به مساله برد و باخت نکشانند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر