تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطوری تلویزیون ال سی دی را به دیوار نصب کنیم

image چطوری تلویزیون ال سی دی را به دیوار نصب کنیم

در صورتی که در کارتن تلویزیون پیچ و رول‌پلاک مناسب و به تعداد را نیافتید، حتماً آنها را از قبل و همراه با بقیه ابزارها تهیه کنید.

این یک راهنمای ساده برای نصب آسان قلاب دیواری و قرار دادن تلویزیون بر روی آن است.

اولین نکته قبل از شروع به کار این است که در صورت امکان حتماً تلویزیون اچ‌دی را بر روی دیواری با زاویه ۹۰ درجه با پنجره اصلی اتاق نصب کنید تا نور آن شما را اذیت نکند. با این کار بدون اینکه مجبور باشید که پنجره را بپوشانید و نور روز را از دست بدهید، همه می‌توانند بدون مزاحمت به تماشای تلویزیون بپردازند.

قدم اول:

تکفارس آی آر

محل دقیق تلویزیون را روی دیوار مشخص کنید. برای این کار بهتر است قلاب دیواری را پشت تلویزیون قرار داده و تلویزیون را دو نفری روی دیوار نگه دارید. حالا، دیگران می‌توانند در خصوص جای آن نظر دهند. بهترین موقعیت معمولاً در وسط دیوار و ارتفاعی هم تراز چشم فرد (در حالت نشسته) است. وقتی که جای دقیق تلویزیون مشخص شد، قلاب دیواری را همان جا نگه داشته و تلویزیون را به جای امنی منتقل کنید. حالا جای پیچ‍‌های قلاب دیواری را با مداد روی دیوار مشخص کنید.

قدم دوم:

اکنون کمی باید کار سخت انجام دهید. ابتدا از صاحبخانه و افراد مطلع سوال کنید که سیم برق از زیر محلی که می‌خواهید آن را سوراخ کنید عبور نکرده باشد. سپس سر مته مناسب را (بسته به اندازه پیچ و رول‌پلاکی که در جعبه قلاب دیواری است) بر روی دریل سوار کرده و سوراخ‌های مناسبی را در دیوار ایجاد کنید.

قدم سوم: با رول‌پلاک و پیچ، قلاب دیواری را در جای خود محکم کرده و بخش مربوط به پشت تلویزیون را هم در محل خود بسته و مطمئن شوید پیچ‌ها را کاملا سفت کرده‌اید. البته فشار اضافی علاوه بر خراب کردن پیچ‌ها می‌تواند به تلویزیون شما هم آسیب برساند. اکنون نوبت آخرین مرحله و نصب تلویزیون روی قلاب است.

– پیشنهاد اول: به دلیل وزن بالا و حساسیت زیاد تلویزیون حتما این کار را چند نفره انجام دهید.

www.takfars.ir

– پیشنهاد دوم: قبل از نصب تلویزیون بر روی دیوار، تمام کابل‌های لازم را پشت آن وصل کنید. زیرا بعدا اتصال کابل به پشت تلویزیون بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود.

تبریک می گوییم، شما این کار را با موفقیت پشت سر گذاشتید.راهنمای انتخاب یک قلاب دیواری:

برای انتخاب قلاب دیواری مناسب، در اولین قدم حتما به دفترچه راهنما و نمایندگی فروش تلویزیونتان مراجعه کنید.

‫قبل از خرید قلاب دیواری، مطمئن شوید که مناسب اندازه تلویزیون شما است و می‌تواند وزن آن را تحمل کند. پس قبل از اینکه برای خرید بروید، اندازه صفحه و وزن تلویزیون را از روی کارتن و یا دفترچه‌اش یادداشت کنید. ‫در انتخاب قلاب دیواری به نوع استفاده دقت کنید:

قلاب دیواری مسطح به شما اجازه می‌دهد که تلویزیون را به شکل ثابت و تا حد ممکن نزدیک به دیوار نصب کنید.

قلاب دیواری متحرک کمی از دیوار فاصله دارد، اما به شما اجازه می‌دهد که تلویزیون را به سمت بالا و پایین تقریباً ۱۵ تا ۲۰ درجه حرکت دهید.

قلاب دیواری مفصل‌دار هم امکان هر حرکت و چرخشی را در جهت‌های دلخواه برایتان فراهم می‌آورد، اما فاصله تلویزیون تا دیوار کمی بیشتر از حد معمول خواهد بود.

چند نکته کلیدی اضافی

۱- در اکثر خانه های ایرانی از لوله خرطومی و یا بریگمان برای سیم کشی توکار استفاده می گردد در صورتیکه خودتان از مسیر سیم کشی محل نصب اطمینان کافی ندارید جهت جلوگیری از حادثه احتمالی بهتر است دست به دریل نگردید .

۲- تلوزیونهای پلاسما وزن سنگینی نسبت به تلوزیونهای ال ای دی و ال سی دی دارند و نیاز به استفاده از پیچ و رولپلاک بزرگتری دارند در صورتیکه میخواهید در ساختمانهای قدیمی با دیوارهای آجری با بندهای گل رس و پوشش که گل زیر پوشش گچی دارید از قرار گرفتن رول پلاک در داخل بدنه آجری اطمینان یابید .

تک فارس

۳- اگر تلوزیون را مستقیما به دیوار نصب کنید برای پوشش سیم های برق و آنتن و کابل های انتقال صوت و تصویر نیاز به نصب داکت خواهید داشت که چهره نازیبائی به منزل شما میدهد برای تلوزیونهای سایز پائین تا ۴۷ اینچ میزهای تلوزیون پشت دار دارای دکور و لامپ های ال ای دی و یا هالوژن برنگ وینگه ( قهوه ای سوخته ) از جنس لترون مناسب هستند برای تلوزیونهای با سایز بزرگتر می توانید سفارش میز با دیوار کاذب بدهید معمولا روکش این دیوارهای کاذب از کامپوزیت با طرحهایی مانند الوار چوب ، تخته ، قلوه سنگ و یا سنگهای شکسته ۴ سانتی مشابه نمای ساختمان آجر و … برنگهای گوناگون و در طرحهای متنوع مورد استفاده قرار می گیرد که

اولا : به دیوارهای منزل هیچگونه آسیبی نمی زند زیرا مستقیما به بخش میز متصل می گردد .

دوما با توجه به قرار گرفتن تمامی سیم ها و کابلها در پشت دیوار جلوه بصری بهتری دارد

۳ – چون این دیوارهای کاذب بصورت سفارشی تهیه می گردد جای مناسب برای کلیه تجهیزات سمعی و بصری جدید و قدیم شما و حتی قرار دادن قاب عکس و اقلم تزئینی و حتی ساعت بر روی آن با توجه به اندازه تجهیزات شما قابل تعبیه است و در عین حال کمترین پرتی در فضای مورد اشغال را دارند .

۴- با توجه به اینکه استفاده از رنگ کرم روشن یا استخوانی بعلت روشنی ساختمان و بزرگتر بنظر رسیدن فضا بیشترین محبوبیت را در بین خانواده های ایرانی دارد انتخاب رنگ متضاد مانند رنگ قهوه ای سوخته بر زیبائی فضای ساختمان افزوده و به لحاظ کمترین انعکاس نور از محیط باعث افزایش کنتراست و غنای رنگ تلوزیون در دید بیننده می گردند .

۵ – برخی از براکتهای ( پایه نصب دیواری ) موجود در بازار قابلیت تغییر ازتفاع و تغییر زاویه افقی و عمودی را براحتی فراهم می سازند .

۶ – تهویه هوا بخصوص برای تلویزیونهای پلاسما بسیار مهم است از نصب تلوزیون در بالای رادیاتور شوفاژ و نزدیک بخاری یا شومینه خودداری و حتی امکان در محل نصب جریان هوا وجود داشته باشد .

وسائل لازم

قلاب دیواری

تراز

T A K F A R S

دریل

مداد

پیچ و مهره مناسب

پیچ گوشتی

سیم چین

متر

محصولات معتبر
محصولات معتبر