تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا کودکان دندان قروچه میکنند و راه درمان

دندان قروچه یا سایش دندان‌ها عبارت است از سایش یا به هم زدن غیرطبیعی دندان‌ها که معمولا در خواب انجام می‌شود.

اما این موضع در برخی کودکان و حتی بزرگسالان، در هنگام بیداری نیز مشاهده می‌شود.

عواملی که باعث دندان قروچه می‌شود

بعضی مواقع، عوامل موضعی دخیل هستند. برخی معتقدند که دندان قروچه ممکن است واکنشی در تداخلات دندان‌ها و حتی یک ترمیم یا بلند بودن سطح دندان باشد که موجب تحریک و در نتیجه دندان قروچه می‌شود.

بعضی عوامل سیستمیک نیز مطرح هستند، مانند انگل‌های روده‌ای، کمبود تغذیه و آلرژی، اختلالات اندوکرایم یا غدد مترشح درون ریز که می‌توانند عوامل دندان قروچه باشند.

تکفارس آی آر

بعضی عوامل روحی و روانی نیز برای این مشکل مطرح شده که نوع پیچیده‌ای است و باید مورد نظر قرار گیرد که معمولا آسیب‌هایی ایجاد می‌کند؛ مخصوصا بعد از خواب ممکن است فرد دچار خستگی در مفصل گیجگاهی شود و عضلات صورت درد کند و حساسیت‌هایی در دندان‌ها ممکن است ایجاد شده باشد.

برای درمان این عادت باید عوامل سیستمیک را حذف و به پزشک مراجعه کرد، بنابراین پیش از هر اقدامی نخست باید دندان‌ها را بررسی کنیم که اگر مشکلی داشت آن‌ها را ترمیم و اگر همه راه‌ها انجام شد و باز به نتیجه نرسیدیم می‌توانیم از وسیله‌ای به نام نایت گارد یا مودکارد استفاده کنیم که توسط دندان پزشک ساخته می‌شود.

استفاده از این وسیله برای آن است که از عوارض سایش جلوگیری شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر