تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا چاق می شویم

تمایل دارید هرچه که در این زمینه به شما گفته می‌شود را باور کنید، افسانه‌هایی که دور و ور شما فراوانند.

معمولاً افسانه‌ها و باورهای رایج غلط باقی می‌مانند، و شما هم در کاهش وزنتان می‌بازید، بازنده به این معنی که بر خلاف هدفتان، چاق‌تر می‌شوید! راه دیگری برای افتادن در تله‌های چاقی زمانی پیش پای شماست که ازدواج می‌کنید و کنترل آنچه می‌خورید را از دست می‌دهید. در ادامه با بزرگترین تله‌های چاقی آشنا خواهید شد.

۱. وعده‌های غذایی مردانه

معمولاً وزن مردها از خانم‌ها بیشتر است و همچنین بیشتر هم می‌خورند. اما حقیقت این است که مردها سریع‌تر از خانم‌ها کالُری می‌سوزانند. پس زمانی که با یک مرد غذا می‌خورید، و پا به پای وی پیش می‌روید، احتمالش هست که بیشتر از او چاق شوید! بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به محض احساس سیری، دست از غذا خوردن بکشید.

۲. شیر کم چرب

تکفارس آی آر

این مورد، همیشه یکی از بزرگترین تله‌های چاقی بوده است. شیر کم چرب، همان‌طور که از اسمش پیداست دارای کمترین مقدار چربی است. اما نکته‌ی منفی نوشیدن شیر کم چرب این است که خیلی زود هضم خواهد شد. پس از آنجایی که دیگر احساس سیری نمی‌کنید، تمایل به خرده خوری یا خوردن چیز دیگری برای اینکه معده‌تان پر شود پیدا می‌کنید. پس نه تنها چربی کم این شیر برایمان فایده‌ای ندارد، بلکه باعث می‌شود بیشتر بخوریم. همین موضوع شیر کم چرب را به یک تله‌ی بزرگ چاقی تبدیل می‌کند.

۳. قرارهای شبانه

هنگامی که یک قرار دوست‌داشتنی داریم خیلی راحت است که خوردن یک عالمه غذاهای چرب و چیلی و خوشمزه را آغاز کنیم. به محض اینکه دستپاچگی ابتدای قرار را رد کردید، تمایل پیدا خواهید کرد که راحت باشید و شروع به خوردن کلی چیز می‌کنید. مجرمان اصلی در چنین قرارهایی، خوردنی‌هایی همچون ذرت، نوشابه، استیک و کلی دسرهای وسوسه انگیز و پر کالُری هستند.

۴. غذاهای راحت

هنگامی که دپرس یا ناراحتید، یا زمانی که تنها هستید، بدترین زمان برای خوردن غذاست. در این‌جور مواقع تمایل خواهیم داشت تا غذاهای راحت بخوریم. معمولاً هم غذاهای راحت همیشه پرکالری هستند و ما زمانی که دپرسیم، اصلاً مقدار کالُری آن‌ها را محاسبه نمی‌کنیم و حواسمان نیست که چه می‌خوریم.

www.takfars.ir

۵. آسایش پس از عروسی

به محض اینکه ازدواج کردید، تمایل پیدا خواهید کرد که با همسرتان در یک فضای راحت قرار بگیرید. مثلاً دیگر مانند قبل خیلی زیاد به ظاهرتان نمی رسید. ناگهان اینکه چند کیلویی هم اضافه وزن پیدا کنید برایتان مسئله خاصی بنظر نمی‌رسد. با اینکه راحت باشید هیچ مشکلی نیست، اما ممکن است این راحتی در نهایت هنگامی که همسرتان بخاطر اضافه وزنتان از شما انتقاد می‌کند به رنجش تبدیل شود.

بسیار خب، تا اینجا شما با برخی از بزرگترین تله‌های چاقی که بنظر خیلی ساده و فریبنده هستند آشنا شدید. بهتر است خودمان را از وسوسه‌ها و برخی باورهای رایج دور کنیم تا بتوانیم سطح سلامتی و ظاهرمان را مدیریت کنیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر