تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا دوست پیدا کردن در سن بالا سخت میشود

image چرا دوست پیدا کردن در سن بالا سخت میشود

مردم با خانواده های خود مشغول هستند

یکی از دلایلی که دوست یابی را بعد از ۴۰ سالگی سخت می کند این است که بیشتر مردم در زندگی به چیزهای مهم تری متعهد هستند. به عنوان مثال بچه های بزرگ دارند و باید با آن ها وقت بگذرانند. بی شک هم سن و سال های شما نیز با خانواده و بچه های خود وقت می گذرانند به همین دلیل ارتباط برقرار کردن با آن ها سخت می شود.

تنها راه غلبه با این مانع این است که در کارهایی که آن ها انجام می دهند شریک شویم. به عنوان مثال اگر بچه ها را به ورزش می برند با آن ها همراهی کنید.

دایره اجتماعی مردم بعد از ۳۰ سالگی تغییر می کند

تکفارس آی آر

وقتی مردم به ۳۰ سالگی می رسند به کیفیت دوستی بیشتر تمرکز می کنند تا کمیت آن. بنابراین دایره اجتماعی آن ها کوچک و کوچک تر می شود و دوست دارد در یک دایره اجتماعی ثابت باقی بمانید.

بهترین راه برای این مشکل این است که وارد فعالیت های متناسب با شخصیت و علایق تان شوید. اگر یک دلیل مشترک برای دوست شدن با آن ها داشته باشید کیفیت دوستی بهتری خواهید داشت.

سطح بالای فردگرایی

طبق تحقیقات مردم به تدریج فردگرا می شوند و با استفاده از فضاهای مجازی وقت بیشتری را با خودشان می گذرانند.

برای غلبه به این مانع سعی کنید خودتان را بیشتر بشناسید و یاد بگیرید بدون وابستگی به روابط اجتماعی خودتان شاد باشید.

www.takfars.ir

با بالا رفتن سن هنگام دوست یابی دنبال وجه اشتراک بیشتری هستید

در دوران کودکی پیدا کردن دوست کار راحت تری بود. چون به سمت شخصی که کوچک ترین وجه اشتراکی با شما داشت گرایش پیدا می کردید. اگر فوتبال بازی می کردید بیشتر دوستان تان فوتبالیست بودند. اما اکنون که بزرگ تر شده اید می دانید که در تمامی روابط اجتماعی سازگاری عنصر بسیار مهمی است. بنابراین بهترین کار این است که وارد گروه های مختلف اجتماعی شوید و وجه اشتراک خودتان را با دیگران پیدا کنید.

ترس از نزدیک شدن به دیگران

یکی از دلایلی که باعث می شود به دیگران نزدیک نشویم ترس از طرد شدن و قضاوت دیگران است. برای غلبه به این مشکل این کارها را انجام دهید

با گوش دادن و مطالعه کردن مطالب انگیزشی ذهن تان را بازسازی کنید.

هر روز حداقل با یک آدم جدید صحبت کنید.

هیچ حرفی برای گفتن ندارید

اگر مدتی است حرفی برای گفتن ندارید باید به دنبال دلیل آن باشید. آیا بیش از حد به کار تمرکز کرده اید و فراموش کرده اید که باید از زندگی لذت ببرید؟

در مسیر ثابتی زندگی می کنند

به گفته روانشناس ها مردم از ۳۰ سالگی به بعد زیاد تغییر پذیر نیستند. اگر بیشتر عمرتان را تنها و بدون دوست گذرانده اید در ۴۰ سالگی دوست یابی سخت تر می شود.

تک فارس

با تغییرات کوچک شروع کنید. مثلا مسیر رانندگی به محل کار را تغییر دهید. کاری انجام دهید که تا به حال انجام نداده بودید. با آغوش باز چیزهای جدید را بپذیرید.

پول کافی برای خرج کردن ندارید

گاهی اوقات قسط ها و صورت حساب ها باعث می شود نتوانید در جمع هایی که هزینه بر است حضور داشته باشید.

بخشی از درآمدتان را برای اهداف اجتماعی کنار بگذارید و فقط برای روابط اجتماعی هزینه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر