تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا دندان آبسه میکند و درمان های مفید برای آن

image چرا دندان آبسه میکند و درمان های مفید برای آن

چرک در داخل یا ریشه دندان باعث بروز آبسه می شود، آبسه بیشتر در زمان پوسیدگی دندان ها به وجود می آید.

آبسه دندان ، مینا و عاج را از بین می برد، آبسه در قسمت نرم دندان تشکیل می‌شود و هنگام خوردن غذا و قراگیری مواد غذایی در دهان، باکتری موجود باعث ایجاد پلاک بر روی دندان ها می شود.

علل ایجاد آبسه دندان

بیماری تروما، ایجاد باکتری در دهان و دندان، تورم و قرمزی لثه ها از علل ایجاد آبسه دندان است.

تکفارس آی آر

به آبسه دندان، پری آپیکال و آبسه لثه، پریو دنتال گفته می شود، درمان آبسه و آفت دهان با منشا عفونت و باکتری ها ارتباط دارد.

از بین بردن عفونت از مهمترین راه‌های درمان آبسه دندان است تجویز آنتی بیوتیک توسط متخصص نیز باعث حذف عفونت و کاهش درد دندان می شود.

بروز آبسه در استخوان فک هیچ آسیبی به دندان نمی زند، اگر عفونت آبسه به اطراف مجاری تنفسی، حلق و یا مغز بروز کند، باعث ایجاد مننژیت، التهاب مغز، انتشار خون، آسیب به بافت های عمیق تر و انسداد راه تنفسی می شود.

احساس درد در زمان جویدن را از علائم آبسه دندان ، سستی دندان خراب، تورم، افزایش تب، قرمزی لثه ریشه دندان معیوب و بروز چرک از علائم ایجاد آبسه دندان است.

راه های درمان این عارضه

www.takfars.ir

مصرف سه حبه سیر

مخلوط عصاره گل رز با آب لیموترش

غرغره کردن با آب نمک باعث درمان آبسه و از بین رفتن عفونت دندان می شود.

در زمان آبسه دندان بدون تجویز پزشک نباید دارو مصرف کرد، آبسه عفونت و تورم در دهان و دندان را به همراه داشته و ترکیدن آن باعث کاهش درد دندان می شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از مسواک (سه بار در روز) باعث کاهش آبسه دندان می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر