چرا باید از کودکی غذای سالم انتخاب و مصرف کرد

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

چرا باید از کودکی غذای سالم انتخاب و مصرف کرد

image چرا باید از کودکی غذای سالم انتخاب و مصرف کرد

اغلب آنچه را که می‌خورید ترکیبی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین است.به این ترکیبات درشت مغذی‌ها گفته می‌شود زیرا حجمی از رژیم غذایی را تشکیل می‌دهند و انرژی بدن و مواد مورد نیاز برای رشد و حفظ سلول‌ها و بافت‌ها را تامین می‌کنند.

از سوی دیگر به ویتامین‌ها و مواد معدنی، ریزمغذی‌ها گفته می‌شود؛ آنان نیز بسیار اهمیت دارند و در مقادیر بسیار کوچک لازم هستند و برای کسب انرژی استفاده نمی‌شوند.

یک رژیم متعادل برای بچه‌ها به معنای مخلوطی از غذاهایی است که تمام درشت مغذی‌ها را تامین می‌کنند و تقریبا با نسبت ۵۰ درصد از کل کالری از کربوهیدرات، ۳۰ درصد از چربی و ۲۰ درصد از پروتئین می‌باشد.

به نظر ساده می‌رسد، اما درشت مغذی‌ها بسیار بحث برانگیز هستند و در حال حاضر سوژه بحث‌های بسیار در تغذیه بزرگسالان هستند.

برای بیش از یک دهه، ما همگی زیر هجوم پیام‌هایی درباره سودمندی های رژیم غذایی کم چربی هستیم.

تکفارس آی آر

در چندین سال گذشته، روند به سمت دیگری برگشته است و امروزه رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات و پر پروتئین رواج پیدا کرده‌اند.

همان افرادی که یک زمانی گوشت گاو را بد می‌دانستند و به عنوان تنگ کننده عروق از آن نام می‌برند، حالا اصرار بر سفارش برگرهای بدون نان دارند.

اغلب افراد به اشتباه تصور می‌کنند که غذا خوردن سالم به معنای انتخاب یک معادل درشت مغذی دیگر است، گویی که پروتئین، چربی و کربوهیدرات عرصه کشمکش در رژیم غذایی هستند.

در ابتدا، اغلب افراد به این باور می‌رسند که مقادیر زیاد از یک درشت مغذی آنها را چاق می‌سازد.

به هر حال، حقیقت بسیار ساده‌تر است: خوردن بسیار زیاد از هر نوع غذا، در طول یک دوره طولانی، منجر به عدم تعادل انرژی و موجب اضافه وزن خواهد شد.

www.takfars.ir

اغلب محققین به طور فعال تحقیق می‌کنند که آیا تعادل خاص از درشت مغذی‌ها می‌تواند به افراد کمک کند تا وزن بیشتری نسبت به بقیه از دست بدهند.

اگرچه، شواهد نشانگر آن است که آنچه شما می‌خورید مهم نیست، بلکه اینکه از هر چیز چه مقدار میخورید حایز اهمیت است.

دوم، اغلب افراد درباره آنکه چه چیز برای از دست دادن وزن و چه چیز برای سلامت عمل می‌کند، گیج شده‌اند.

تمام تاکیدها بر رژیم‌های عجیب و غریب، افراد را از مباحث حقیقی دور می‌سازد: کدام منبع چربی، پروتئین و کربوهیدرات سالمترین هستند و در چه غذاهایی یافت می‌شوند؟

من مایل هستم برای والدینی که پیام‌های متضاد آنها را گیج کرده است و نمی‌دانند که این بحث‌ها چه تاثیری بر کودکانشان می‌گذارد، شواهدی ارائه نمایم.

هدف اصلی کمک به افزایش آگاهی‌های شماست:

▪ درشت مغذی‌ها چه هستند؟

▪ نقش آنها در رژیم سالم چیست؟

▪ چرا ایجاد تعادل بین هر سه نوع ماده غذایی برای بچه‌ها اهمیت دارد؟

▪ تفاوت‌هایی بین منابع مختلف پروتئین، چربی و کربوهیدرات وجود دارد و اینکه کدام غذاها سالمترین هستند؟

تک فارس

انتخاب بهترین منبع درشت مغذی مهارتی است که تعداد اندکی از افراد یاد می‌گیرند، در حالی که تاثیر عمیقی بر سلامت دارد.

خوردن صحیح، ورای خوردن متعادل از انواع غذاها در هرم غذایی را در بر می‌گیرد، و شامل پیروی از سالمترین انتخاب‌ها درون یک گروه است.

قدم اول، متعادل سازی رژیم غذایی بچه‌ها است.

تامین سالمترین غذاها به معنای یادگیری برچسب‌ها و دانستن محتویات تشکیل دهنده آنها است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

باور میکنید سس مایونز سفید رنگ و خوشمزه اینقدر مضر باشد
  1. پوست سیب درمانی جال برای چاقی و لاغر شدن سریع
  2. عوارض جانبی موارد مصرف و منع دارویی قرص آبنیل
  3. چه غذاهایی بخورید تا شکستگی استخوان زودتر جوش بخورد
  4. خوردن چه خوراکی های شما را باهوش میکند
  5. چطور همیشه بدن خود را هیدراته و پرآب نگهدارید
  6. زولبیا بامیه در ماه رمضان بخوریم یا نه

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب