تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی باطری ماشین خراب شده چطور باید آن را روشن کرد

image وقتی باطری ماشین خراب شده چطور باید آن را روشن کرد

اگر کابل باتری ندارید، بهتر است یک کابل ۶ متری با ضخامت ۴ تا ۶ خریداری کنید. کابل‌های کلفت‌تر با گیره‌های سنگین‌تر دوام بالاتری دارند و می‌توانند اتصال بهتری بین دو باتری برقرار کنند.

زمانی که خودرو روشن نمی‌شود، به احتمال زیاد باتری آن از کار افتاده است. برای روشن کردن چنین خودرویی به یک کابل و یک خودروی دیگر نیاز دارید که باتری آن سالم باشد.

همیشه امکان قرار دادن دو خودرو در کنار هم وجود ندارد؛ بنابراین سعی کنید برای راحتی کار و اطمینان از اتصال هر دو باتری یک کابل بلند خریداری کنید.

نحوه اتصال دو باتری به یکدیگر

تکفارس آی آر

در ابتدا دو خودرو را طوری کنار هم قرار دهید که باتری‌ها به هم نزدیک باشند. سپس کاپوت هر دو خودرو را باز کنید. معمولاً بر روی سر باتری‌ها که باید گیره کابل را به آنجا وصل کرد، یک روکش پلاستیکی قرار دارد؛ بنابراین برای اتصال باید روکش‌ها را کنار بزنید.

سپس می‌توانید علامت مثبت و منفی دو سر باتری را مشاهده کنید. معمولاً رنگ سرپوش مثبت قرمز و رنگ سرپوش منفی سیاه است؛ اما بهتر است برای اطمینان علامت مثبت و منفی دو سر باتری را مشاهده کنید.

با یک قلم‌مو یا پارچه کثیفی و گردوخاک‌های دو سر باتری را پاک کنید؛ زیرا باید یک اتصال قوی بین دو باتری برقرار شود. در مرحله اول سر گیره قرمزرنگ را به سر مثبت باتری از کار افتاده خودروی خود وصل کنید. سپس سر دیگر کابل را به سر مثبت باتری سالم خودروی دیگر بزنید.

سپس گیره سیاه یا منفی را به پایانه منفی باتری خراب و سر دیگرش را به پایانه منفی باتری سالم وصل کنید.

مطمئن شوید که پایانه‌های مثبت باتری‌ها به هم و پایانه‌های منفی نیز به هم متصل شده باشند. اتصال برعکس باعث انفجار خطرناک باتری‌ها می‌شود.

www.takfars.ir

موتور را روشن کنید

پس از اطمینان از اتصال محکم کابل‌ها، ابتدا خودروی سالم و بعد خودروی خود را استارت بزنید. اگر چراغ‌های داخلی روشن شدند؛ اما موتور روشن نشد؛ احتمالاً مشکل دیگری وجود دارد. اگر در هنگام استارت زدن صدای کلیک به گوشتان رسید؛ احتمالاً استارتر شما خراب شده است.

از یک مولتی‌متر برای تست ولتاژ باتری خود استفاده کنید. معمولاً زمانی که خودرو خاموش است؛ مولتی‌متر باید ولتاژ باتری را کمی بیشتر از ۱۲ ولت نشان دهد. اگر باتری سالم است؛ پس باید به دنبال مشکات دیگری باشید.

اگر مشکل خودرو از باتری بود و پس از کابل به کابل کردن خودرو روشن شد، بعد از درآوردن کابل‌ها (مواظب باشید که آن‌ها را لمس نکنید)، خودرو را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روشن نگه‌دارید تا باتری شارژ شود و دوباره خودرو از کار نیفتد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر