ورزش های مفید برای داشتن جسم سالم در ماه های اول بارداری

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

ورزش های مفید برای داشتن جسم سالم در ماه های اول بارداری

در سه ماهه اول ماهیچه های اصلی بدن شامل:ران،باسن،کمر،کف لگنو مهمتر از همه ماهیچه های عمقی و افقی (عرضی) شکم نیاز به تقویت بیشتری دارند.

ماهیچه های کف لگن و افقی شکم مانند یک زنجیر از کودک شما محافظت میکنند،بنابراین باید به فکر تقویت آنها باشید.این تمرینات توسط متخصصین تناسب اندام طراحی شده و باعث کاهش استرس و فشار دوران بارداری ،زایمان و بعد از زایمان میشود.هر تمرین یا حرکت برای دوره ای خاص از بارداری تهیه شده است،بطوریکه آسیبی به مادر و جنین وارد نشود.(برای مثال دراز کشیدن به پشت بعد از سه ماه اول اصلا توصیه نمی شود)

اگر هنگاه انجام دادن تمرینات به ویژه در سه ماه دوم که در پست آتی قرار خواهیم داد احساس عدم تعادل کردید از یک تکیه گاه استفاده کنید و حرکت هر دست را به تنهایی انجا دهید.البته همیشه قبل از شروع به هرگونه برنامه ورزشی در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

سه ماه اول ۱

کار کردن بر روی ماهیچه های اصلی بدن،ستون فقرات و تمرکز بر ماهیچه های عمقی و افقی شکم،همچنین تقویت ستون فقرات و کمک به انعطاف پذیری بدن و جلوگیری از کمر درد با پیشرفت بارداری در این تمرینات هدف گذاری شده اند.

تکفارس آی آر

کشش دست و پا

زانوها و دست های خود را بر روی زمین قرار داده ،بطوریکه مچ دست ها در امتداد شانه قرار گیرند.شکم را به داخل کشیده ،سر را به سمت بالا و شانه ها را به پایین متمایل کنید.(شکل۱)

image ورزش های مفید برای داشتن جسم سالم در ماه های اول بارداریهوا را از طریق بینی به داخل بکشید و سپس با ابزدم دست راست و پای چپ خود را از زمین بلند کنید،بطوریکه در یک راستا (در راستای شانه) قرار گیرند . (شکل۲) .به انداره یک نفس در این حالت بمانید ،سپس به حالت اول برگردید و حرکت را با دست چپ و پای راست تکرار کنید.این حرکت در هر جهت ۵ مرتبه تکرار کنید.

image ورزش های مفید برای داشتن جسم سالم در ماه های اول بارداری

تعدیل فشارهای آزاردهنده

www.takfars.ir

بر روی زمین بنشینید ،بطوریکه کمر شما کاملا صاف ،زانوها خم و پاشنه بر روی زمین قرار گرفته و پنجه پا به سمت جلو قرار داشته باشد.دو دست خود را به سمت جلو ببرید ،بطوریکه در راستای شانه قرار گیرند و شکم را به داخل کشیده حرکت کگل را انجام دهید.(نشستن پیلاتسی)

حرکت کگل را نگه دارید ،هوا را از طریق بینی به داخل کشیده و با بازدم کمی عقب بروید و نیم تنه را کاملا صاف نگهدارید (قوز نکنید)(شکل ۳)،سپس کمی به سمت راست متمایل شده و دست راست خود را به سمت عقب ببرید،بطوریکه دست ها در دو طرف بدن قرار گیرند .هوا را از طریق بینی به داخل کشیده و به حالت اول برگردید .این حرکت را ۶ مرتبه تکرار کنید و سپس جهت حرکت را تغییر دهید.تکرار این حرکت تا ۱۰ مرتبه قابل افزایش است.

image ورزش های مفید برای داشتن جسم سالم در ماه های اول بارداری

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

داشتن حیوان خانگی در خانه چه اثری روی زندگی شما دارد
  1. غذاها و کارهای مفید برای تقویت قدرت باروری آقایان
  2. همه آن چه که باید قبل از مصرف داروی آسپرین بدانید
  3. آیا خوردن لبنیات و شیر سنتی برای سلامتی مفید است
  4. میخواهم غذا زیاد بخورم ولی چاق نشوم
  5. ورزش ها و خوراکی های مفید برای لاغر کردن شکم پهلو
  6. چه کنید تا بعد از ظهرها خواب آلود نباشید

مطالب پربازدید

مطالب محبوب