تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

همه چیز درباره ios 10 و نحوه اپدیت به آن

image همه چیز درباره ios 10 و نحوه اپدیت به آن

اپل در آی او اس ۱۰ نیز مانند دو نسخه قبلی خود بیشتر به برطرف‌سازی مشکلات و باگ ها و افزایش سرعت سیستم عامل پرداخت.

ویژگی های آی او اس ۱۰

تغییرات عظیم در iMessages

مدت‌ زیادی از زمان معرفی سرویس پیام‌رسان iMessage می‌گذرد و کاربران از آن استفاده می‌کنند، اما به دلیل ساده بودن فضای کاربری و وجود امکانات محدود، بسیاری از کاربران به پیام رسان های مشابه نظیر واتس‌اپ، تلگرام و بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر روی آورده اند. شرکت اپل در این به‌روز رسانی سعی کرده تا با اضافه کردن ویژگی های جدید به iMessage این پیام رسان را نسبت به دیگر پیام رسان‌ها منحصر به فرد سازد و کاربران خود را حفظ کند.

تکفارس آی آر

با دست خود پیام ارسال کنید. شما می توانید از صفحه گوشی به عنوان یک کاغذ استفاده کنید و با کشیدن دست خود روی صفحه، پیام خود را بنویسید و طرف مقابل پیام شما را همانگونه که نوشته اید مشاهده میکند.

شما می توانید همان گونه که با تغییر صدای خود نسبت به پدیده ها واکنش نشان می‌دهید، در پیام خود نیز این کار را انجام دهید و نسبت به پیام طرف مقابل با لحن های متفاوت پاسخ دهید.

با گفتن جملاتی که معمولا همراه واکنش هستند مانند "تولدت مبارک" یا "تبریک میگم" نرم افزار iMessage مطابق با آن جمله واکنش نشان می دهد.

با استفاده از قابلیت Invisible ink عکسی را به صورت مخفی برای مخاطبتان ارسال کنید تا برای مشاهده آن مجبور شود انگشتش را روی صفحه‌نمایش بکشد تا پیغام ارسال‌شده را مشاهده کند.

با استفاده از ویژگی Tapback می توانید به جملات مخاطبتان، پاسخ سریع (تاکید، رد کردن، تعجب و .. ) بدهید.در حین چت می‌توانید نوع گفتارتان را شبیه‌سازی کنید. به صورتی که متن پیغامتان همراه با انیمیشن خاصی ارسال می‌شود.

www.takfars.ir

با توجه به کلماتی که در متن استفاده میکنید، استیکر مشابه آن کلمه جایگزین آن می شود.

سازگاری Siri با اپلیکیشن های دیگر

دستیار صوتی هم در iOS 10 بسیار کاربردی‌تر شده و حالا می‌توانید از دستیار صوتی معروف اپل Siri در اپلیکیشن های دیگر مانند واتس آپ، نقشه و.. بهره ببرید.

کیبورد دو زبانه

اگر شما هم با دو زبان در آیفون خود تایپ می‌کنید این ویژگی شما را از اصلاح خودکار کیبورد نجات خواهد داد و نیازی نیست نگران تغییر کلمات در حین تایپ کردن باشید؛ هنگامی که شما یک زبان جدید از بخش تنظیمات در کیبورد خود نصب می‌کنید اپلیکیشن پیام‌رسان گوشی به‌طور خودکار زبان تایپ کردن شما را تشخیص می‌دهد و دیگر نیازی به تعویض زبان به‌صورت دستی نیست و می‌توانید به نوشتن ادامه دهید.

خرید اینترنتی با استفاده از اثر انگشت

یکی دیگر از ویژگی های آی او اس ۱۰ اضافه شدن قابلیت اثر انگشت در خریدهای اینترنتی در فضای وب است.

مرتب کردن عکس‌ها بر اساس زمان، مکان‌ و اتفاق ها

اپلیکیشن تصاویر در iOS 10 به‌طور خودکار تمامی عکس‌ها را در آلبوم‌ها بر اساس مکان‌ها و افراد حاضر در عکس دسته‌بندی می‌کند و همچنین می‌توانید به‌راحتی از طریق گزینه ی بالای صفحه تصاویر را بر اساس تاریخ، مکان یا فرد مورد نظر در عکس جستجو کنید.

اضافه شدن اپلیکیشن Home

تک فارس

در‌ آی‌او‌اس ۱۰ شاهد اضافه شدن اپلیکشن جدیدی با نام Home هستیم که به وسیله آن می توانید تمامی لوازم خانگی هوشمندی که با این سیستم سازگاری دارند را کنترل کنید. به طور مثال می‌توانید از راه دور سیستم تهویه مطبوع را روشن کنید تا پیش از رسیدنتان به خانه، منزلتان به دمای مطلوب برسد یا اگر خانه را ترک کرده‌ و فراموش کرده‌اید چراغ‌ها را خاموش کنید به کمک این برنامه روشنایی خانه را کنترل کنید.

امکان حذف نرم افزار های پیش‌فرض گوشی

در iOS 10 می‌توانید از شر اپلیکیشن های پیش‌فرض بی‌مصرف که صفحه‌نمایش شما را پر می‌کردند خلاص شوید؛ فقط لازم است آیکون برنامه لمس کرده و نگه دارید و بعد از یک لرزش کوتاه و با انتخاب علامت X اپلیکیشن مزاحم را حذف کنید. البته می‌توانید هر زمان به این برنامه نیاز پیدا کردید مجدداً آن را از اپ استور دانلود کنید. به طور مثال، اگر شما اپل واچ ندارید طبیعتا نیازی به برنامه آن هم در آیفون خود ندارید و وجود برنامه Watch فقط باعث می‌شود فضای حافظه داخلی گوشی‌تان اشغال شود.

پاسخ سریع به پیام ها

یکی دیگر از ویژگی های آی او اس ۱۰ پاسخ سریع به پیام ها است. به طوری که در لاک اسکرین می توانید سوابق پیام ها را نیز مشاهده کنید.

آیفونتان را بلند کنید تا روشن شود

اولین نکته‌ای که در این نسخه با آن برخورد خواهید داشت همین ویژگی است که پردازنده‌ی کمکی M9 در آیفون ۶S و ۶S Plus حرکت برداشته شدن گوشی شما را تشخیص می‌دهد و بدون فشار دادن هیچ دکمه‌ای صفحه‌نمایش گوشی شما روی هوا روشن شده و می‌توانید ساعت و اعلان‌های خود را به‌راحتی هرچه تمام‌تر چک کنید. این ویژگی را می‌توانید از داخل منوی تنظیمات، بخش صفحه‌نمایش و روشنایی، با خاموش کردن گزینه‌ی Raise-to-wake غیرفعال نمایید.

پیشرفت نقشه

ویژگی مهم اضافه شده این است که از این پس مانند گوگل مپ حتی شما میتوانید یک میز را در رستوران با این اپلیکشن رزرو کنید. و همینطور از تمام گزینه های اطراف خود به راحتی آگاه باشید.

پیام صوتی را به متن تبدیل کنید

T A K F A R S

ویزگی دیگر آی او اس ۱۰ این است که می توانید پیام های صوتی که دریافت میکنید را به متن تبدیل کنید. با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی نیست که آن صوت را گوش دهید چرا که متن آن را می توانید بدست بیاورید.

پخش کننده موسیقی اپل

تغییراتی در طراحی ظاهری ایجاد شده، این نرم افزار را دلنشین تر کرده است. می‌توانید موسیقی های مورد علاقه خود را در تب ببینید.

چه گوشی هایی از آی او اس ۱۰ پشتیبانی میکند؟

آیفون ها

iPhone 7

iPhone 7 Plus

iPhone 6s

iPhone 6s Plus

iPhone 6

تک فارس www.takfars.ir

iPhone 6 Plus

iPhone SE

iPhone 5s

iPhone 5c

iPhone 5

آی‌پد

iPad pro 12.9-inch

iPad pro 9.7-inch

iPad Air 2

iPad Air

تکفارس

iPad 4th generation

iPad mini 4

iPad mini 3

iPad mini 2

آی‌پاد

iPod toch 6th generation

چگونه به iOS 10 آپدیت کنیم؟

ساده ترین روشی که می‌توانید آیفون ‌تان را به آی‌او‌اس ۱۰ بروزرسانی کنید از طریق OTA است. برای آپدیت آی‌دیواستان به iOS 10 وارد Settings شوید و به مسیر General > Software Update بروید.

طبق اعلام شرکت اپل، آپدیت از طریق خود دستگاه و به‌صورت OTA برای برخی دستگاه‌ها مشکل‌ ایجاد کرده و آنها را از کار انداخته به همین دلیل این شرکت توصیه می‌کند کاربران دستگاه خود را حتما از طریق iTunse آپدیت کنند. برای آموزش اینجا کلیک کنید.

اپل معمولا پس از عرضه نسخه جدید آی او اس، بلافاصله آپدیت های جدیدی را عرضه می‌کند تا مشکلات اساسی که برای کاربران خود بوجود می آید را برطرف سازد. بهتر است شما نیز کمی صبر کنید تا تمام مشکلاتی که در نسخه ی او اس ۱۰ وجود دارد برطرف شود و همزمان با انتشار نسخه های دیگر گوشی خود را به نسخه جدید آی او اس آپدیت کنید.

takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر