تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

همه چیز درباره علت سفید شدن موی سر

image همه چیز درباره علت سفید شدن موی سر

اما مو چگونه سفید می شود؟ سفید شدن مو از ریشه شروع می گردد. تقریبا در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تار مو در پوست سر وجود دارد که عمر هر کدام از آنها بین ۲ تا ۶ سال است.

رشد مو هفته ها طول می کشد و نمی تواند یک شبه سفید شود. یکی از علل اصلی سفیدی زودرس مو، نگرانی های ذهنی و استرس است. گاهی چنان تصور می شود که فردی در اثر یک فشار عصبی شدید دچار سفیدی مو می شود. این یک باور نادرست است. فشار عصبی یکی از علل ریزش مو است. بنابراین، با ایجاد چنین فشاری، مقدار زیادی از موهای سیاه ریخته و موهای سفید روی سر خود را نشان می دهند و اینگونه به نظر می رسد که موهای آن فرد یک شبه سفید شده است.

برای سفید شدن یسفید شدن کل موها ممکن است ماه ها و یا سالها به طول بیانجامد. در برخی از افراد، هرگز همه موهای سر آنها سفید نمی شود. در کل، سفید شدن مو، یک امر طبیعی و تدریجی می باشد. گاهی موها به طور یکدست و گاه پراکنده و تک تک سفید می شوند.ک شبه مو باید ماده ای وجود داشته باشد که از ساقه مو تا ریشه و نوک آن نفوذ کند؛ به طوری که بتواند تمام رنگدانه ها را از بین ببرد. اینچنین ماده ای هنوز شناخته نشده است.

افرادی هستند که موی سفید و رنگی دارند، امکان دارد در یک شب، همه موهای رنگی آنها شروع به ریزش کند و فقط موهای سفید سر آنها باقی بماند زیرا ریزش منطقه ای مو به طور انتخابی تمایل دارد که موهای دارای رنگدانه را درگیر کند. در نتیجه، موهای سفید دست نخورده باقی می مانند. البته این شکل غیر معمول ریزش مو می باشد که گاهی دیده شده است.

تکفارس آی آر

در سفید شدن طبیعی مو، سلول های سازنده رنگدانه مو غیر فعال می شوند و رنگ موها کم کم و به تدریج سفید می شود.

اما آیا سفیدی مو باعث ریزش مو می گردد؟ در جواب این سؤال باید گفت خیر. موهای سفید با از دست دادن رنگدانه های خود، شکننده و حساس می شوند ولی ریشه آن سست نیست و سفید شدن را نمی توان عاملی برای ریزش مو به حساب آورد. در واقع، موی سفید فقط نسبت به موی سیاه، خشک تر و زبرتر است ولی ریشه محکمی دارد.

آیا با کندن موی سفید، تعداد آنها زیاد می شود؟ در جواب این سؤال باید گفت که کندن و یا قیچی کردن موهای سفید به هیچ وجه موجب زیاد شدن آنها نمی شود ولی به دلیل فشاری که به پوست سر و مووارد می آید، توصیه می شود که از انجام این کار اجتناب نمایید. با کندن موی سفید خود، مجددا شاهد موی سفید دیگری درست در همان نقطه قبلی خواهید بود و تعداد آن زیادتر نخواهد شد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر