تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

همه چیز درباره سه راه امین و فروشگاه های لوازم برقی

image همه چیز درباره سه راه امین و فروشگاه های لوازم برقی

امین حضور کجاست؟

میدان بهارستان را که از خیابان مصطفی خمینی به سمت جنوب بروید به تقاطع خیابان امیر کبیر می‌رسید که به چهار راه سر چشمه معروف است. خیابان امیر کبیر را که به سمت شرق بروید فروشگاه‌های لوازم خانگی را خواهید دید.کمی‌جلوتر به خیابان ری می‌رسید که به خیابان امیر کبیر منتهی می‌شود این تقاطع همان سه‌راه امین حضور است. از میدان شوش هم اگر به سمت شمال بیایید به همین سه‌راه خواهید رسید. حتی با اینکه نام خیابان اصلی آن از خیابان چراغ برق به خیابان امیرکبیر تغییر کرده است امین حضور را همچنان به همین نام می‌شناسند. امین حضور یکی از قدیمی‌‌ترین محله‌های تهران است، خیابان‌هایش قدیمی‌ و کوچه‌هایش کم عرض است اما زمانی که به آنجا می‌روید انتظار نداشته باشید با بافتی قدیمی‌ روبه‌رو شوید.

امین حضور از کجا شروع شد؟

نزدیک به ۴۰ سال پیش تنها پنج فروشگاه لوازم خانگی که بیشتر کارشان عمده فروشی لوازم خانگی به شهرستان‌ها بود و چندین گاراژ و تعمیرگاه ماشین در امین حضور بود. در کنار یکی از همین گاراژها، زیر زمینی بود که یخ‌های قالبی می‌فروخت و به گفته بعضی از کسبه، قدیمی‌ترین یخ فروشی تهران محسوب می‌شد. هنوز هم نام بعضی از کسبه قدیمی‌ لوازم خانگی آن زمان را بر روی تابلوی فروشگاه‌ها می‌بینید. افرادی مثل گرکانی‌ها که هنوز هم بخش عمده‌ای از فروشگاه‌های امین حضور در دست آنهاست.

تکفارس آی آر

حالا به واسطه فروشگاه‌ها و پاساژ‌های بسیاری که به جای گاراژها و اکثرشان در چند سال گذشته ساخته شده‌اند، به بورس لوازم خانگی تبدیل شده است. مرکز خرید امین حضور، بازارچه خلیج، مرکز تجاری میرزا محمود وزیر،مجتمع پردیس و چندین مرکز تجاری دیگر از جمله این ساختمان‌های جدید هستند که ظاهری جدیدتر و مشتری پسندتر به امین حضور داده‌اند. البته هنوز هم فروشگاه‌هایی با ظاهر قدیمی‌‌تر در این راسته وجود دارد اما بیشتر فضای امین حضور را پاساژها و فروشگاه‌های جدید تشکیل می‌دهد. فروشگاه‌ها و پاساژ‌ها نه تنها در خیابان اصلی گسترش پیدا کرده بلکه به کوچه‌ها هم رسوخ کرده و در خیابان‌های فرعی هم گسترش پیدا می‌کند.

از امین حضور چه می‌توانیم بخریم؟

سه‌راه امین حضور مرکز فروش لوازم برقی آشپزخانه است. بهتر است برای خرید لوازم صوتی و تصویری به جمهوری بروید. فروشگاه‌های لوازم صوتی و تصویری هم می‌بینید اما تعدادشان به نسبت فروشگاه‌های لوازم آشپزخانه خیلی کمتر است.

از چه راهی به امین حضور برسیم؟

از آنجا که سه‌راه امین حضور در محدوده طرح ترافیک قرار می‌گیرد، نمی‌توانید تا پایان زمان طرح ترافیک با ماشین شخصی‌تان به آنجا بروید. اگر هم با ماشین شخصی‌تان برای خرید می‌روید می‌توانید از پارکینگ‌های عمومی‌در خیابان امیر کبیر استفاده کنید. اما اگر بخواهید با وسایل نقلیه عمومی‌به امین حضور بروید، می‌توانید از میدان امام خمینی همچنین میدان بهارستان به راحتی به خیابان امیر کبیر برسید.

www.takfars.ir

استفاده از مترو یکی از راه‌هایی است که رسیدن به امین حضور را خیلی آسان می‌کند. از ایستگاه متروی میدان بهارستان تا سه‌راه امین حضور پیاده حدودا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. از طرفی بخشی از خیابان امیر کبیر خط ویژه اتوبوس است و با اتوبوس از سمت میدان امام خمینی و میدان شوش هم می‌توانید به آنجا برسید.

جنس با گارانتی بخرید یا ارزان؟

وقتی از چند فروشنده پرسیدم معمولا خریداران به دنبال خرید چه لوازمی‌به امین حضور می‌آیند جواب‌شان مشابه هم بود. از آنجا که با یک دور گشت زدن و قیمت گرفتن از فروشگاه‌ها هر آنچه از لوازم آشپزخانه بخواهید پیدا خواهید کرد، معمولا کسانی که می‌خواهند جهیزیه بخرند به امین حضور می‌آیند.شما می‌توانید جنسی که می‌خواهید را از هر فروشگاهی با گارانتی اصلی یا متفرقه یا حتی بدون گارانتی در امین حضور خریداری کنید. هستند کسانی که برای خرید لوازم خانگی بدون گارانتی به امین حضور می‌آیند تا قیمت خریدشان بدون گارانتی محاسبه شود.

اما اگر می‌خواهید خرید مطمئن‌تری داشته باشید سراغ فروشگاه‌های نمایندگی رسمی‌ بروید. تقریبا تمام فروشگاه‌های این محدوده تابلوهایی با نام شرکت‌های تولید‌کننده لوازم خانگی دارند اما نمایندگی‌های رسمی ‌علاوه بر نام شرکت تولید‌کننده، حتما نام شرکت گارانتی‌کننده را هم روی تابلوی فروشگاه قید می‌کنند.تمام شرکت‌های تولید‌کننده لوازم خانگی از جمله جنرال الکتریک، بوش، بکو، فیلیپس، زانوسی، ال جی، ایندسیت و دوو حداقل دو نمایندگی رسمی‌ در امین حضور دارند.

چقدر پول بدهید؟

انتظار نداشته باشید قیمت‌ها در امین حضور خیلی پایین‌تر از فروشگاه‌ها یا مراکز دیگر باشد. بیشترین تفاوت قیمتی که بین فروشگاه‌های امین حضور و فروشگاه‌های دیگر مناطق می‌بینید حدود ۱۵ هزار تومان است. شاید بتوانید وسیله‌ای که می‌خواهید را از امین حضور ارزان‌تر بخرید اما این را هم در نظر بگیرید که هرچه فاصله محل زندگی شما از امین‌حضور بیشتر باشد پول بیشتری هم بابت حمل وسیله‌تان باید بپردازید. گاهی به صرفه‌تر است در ظاهر، هزینه بیشتری کنید و دنبال جنس ارزان‌تر تا امین حضور نروید.

قیمت یک جنس در فروشگاه‌های امین حضور هم متفاوت است. قبل از خرید حتما از چند فروشگاه قیمت بگیرید و آنها را با هم مقایسه کنید. در ضمن یادتان باشد فروشندگان امین حضور هم به خریدارانی که تخفیف می‌خواهند، عادت دارند و اجناس را کمی‌بالاتر از قیمت واقعی‌شان قیمت گذاری می‌کنند تا بتوانند به شما تخفیف بدهند. پس حتما تخفیف بگیرید.

در امین حضور باید به چه چیزی دقت کنید؟

روزهای شلوغ، مغازه‌هایی باز و مردمی‌که ویترین به ویترین به دنبال یافتن لوازم خانگی مورد نظر خود هستند. البته در این میان رونق خریدها به سمت برندهای معتبر با خدمات پس از فروش کامل‌تر رفته است. سه‌راه امین حضور پر است از انواع برندهای لوازم خانگی که اگر فردی بدون اطلاعات کافی به‌این مکان برود، حتما دچار سردرگمی‌خواهد شد. در میان این سردرگمی، ممکن است حتی کالایی را خریداری کند که اگرچه در ظاهر، ممکن است نامی‌مشابه برندی مطرح را یدک بکشد، اما پس از کارکرد نامناسب و دقت بیشتر مشتری، مشخص می‌شود که کالا تقلبی است و تنها جابه‌جا شدن یک حرف انگلیسی آن، برند را به صورت کامل تغییر داده و تفاوت کیفیت آن را به اصطلاح از زمین تا آسمان کرده است.

این موضوع البته بیشتر در مورد کالاهای چینی یا کالاهایی که به نوعی از مرزهای غیررسمی‌ وارد کشور می‌شوند، به چشم می‌خورد؛ آماری که البته با اعلام شدن آن از مراجع مختلف یعنی از گمرک گرفته تا اتحادیه لوازم خانگی، می‌تواند تفاوت‌های معناداری با هم داشته باشند.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر