تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

همه چیز درباره سریال زیبای گوزل و معرفی بازیگران

image همه چیز درباره سریال زیبای گوزل و معرفی بازیگران

قصه سریال گوزل، داستان دو خانواده است که دخترانشان به‌دلیل نام خانوادگی مشابه در بیمارستان جابه‌جا می‌شوند. جانسو (آیسو)، دختر جیهان و دل‌آرا گول‌پینار از ثروتمندان شهر استانبول است. دختر دیگر، هازال (غزل) دختر گول‌سَرَن گول‌پینار (گوزل) است که شوهرش مدت‌هاست آن‌ها را رها کرده‌ است.

گوزل به‌تنهایی هازال (غزل) را بزرگ کرده‌ است. حالا که دخترها ۱۵ سال دارند، خانواده‌ها متوجه این جا‌به‌جایی می‌شوند. بعد از یک سِری اتفاقات و جداشدن دل‌آرا از جیهان، جیهان و گول‌سَرَن (گوزل) به هم علا‌قه‌مند می‌شوند و تصمیم به ازدواج می‌گیرند. اما در مراسم، گول‌سَرَن (گوزل) تیر می‌خورد و کشته می‌شود. اتفاقات جالب اما ناراحت‌کنندۀ این فیلم که با بازی خوب بازیگرانش همراه است، شما را آن‌چنان جذب فیلم می‌کند که به‌راحتی نمی‌توانید از آن دل بکَنید.

سریال گوزل با اسم اصلی paramparça یاازهم‌گسیخته یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ محسوب می‌شود. این فیلم به‌خاطر تبلیغ چای گوزل (به‌معنی زیبا) در برخی کشورها، به این اسم معروف شده‌ است.

بازیگران اصلی سریال گوزل

تکفارس آی آر

سریال گوزل با نام اصلی Paramparça یک سریال درام خانوادگی‌است که نخستین قسمت آن، اول دسامبر ۲۰۱۴ از شبکه Star TV پخش شد. این سریال به موضوع جابه‌جایی دو دختر هنگام تولد می‌پردازد؛ دو خانواده‌ای که از لحاظ موقعیت اقتصادی و اجتماعی کاملاً متفاوت هستند.

سریال گوزل به‌دلیل کادر بازیگران حرفه‌ای و موضوع جالبی که انتخاب شده‌ بود، خیلی زود توانست طرفداران بسیاری را جذب کند. به‌دلیل محبوبیت زیادی که این سریال و بازیگران آن در بین مردم ترکیه پیدا کردند، این سریال در سه فصل و ۹۷ قسمت روی صفحه نمایش تلویزیون رفت.

سریال گوزل در کشورهای شیلی، سوئد، صربستان، اوکراین، ایالات متحده عربی، لهستان، مجارستان، اسلواکی، قزاقستان، یونان، رومانی، کرواسی و چند کشور دیگر نیز پخش شده یا در حال پخش است.

image همه چیز درباره سریال زیبای گوزل و معرفی بازیگران

جیهان و گول‌سَرَن در سریال گوزل

www.takfars.ir

نویسنده این سریال، ییلدیز تونچ (Yıldız Tunç) نویسندۀ سریال هزار و یک شب است که بسیاری از رکوردها را شکسته بود. کارگردانی گوزل بر عهدۀ آلتان دؤنمز (Altan Dönmez) بود که تولیدات بسیاری از جمله سریال‌های معروف در انتظار آفتاب (Güneşi Beklerken)، مسئله شرف (Şeref Meselesi) و Bir Zamanlar Osmanlı را از او می‌شناسیم.

موسیقی این سریال بسیار زیبا و دلنشین است. ساخت موسیقی فیلم را Mayki Murat Başaran ،Ümit Önder و Kalan Müzik بر عهده داشتند. خوانندۀ تیتراژ Ayşe Önder نیز به‌زیبایی آهنگ را اجرا کرده است.

بازیگران این سریال عبارتند از ارکان پتکایا (Erkan Petekkaya)، نورگول یِشیل‌چای (Nurgül Yeşilçay)، اِبرو ازکان (Ebru Özkan)، لیلا تانلار (Leyla Tanlar)، آلینا بز (Alina Boz)، تولگا تکین (Tolga Tekin)، باریش فالای(Barış Falay)، نورسل کوسه (Nursel Köse)، جیهان جانوا (Cihan Canova)، بوراک توزکوپاران (Burak Tozkoparan)، آهو یاغتو (Ahu Yağtu) و… .

شخصیت‌های اصلی سریال را بیشتر بشناسید

image همه چیز درباره سریال زیبای گوزل و معرفی بازیگران

نورگول یِشیل‌چای (Nurgül Yeşilçay)

نورگول یِشیل‌چای که نقش گول‌سَرَن را در این سریال بازی می‌کند، یکی از بازیگران محبوب و دوست‌داشتنی ترکیه است. این بازیگر زیبا در سال ۱۹۷۶ به دنیا آمده و کار خود را با تئاتر شروع کرده است. از کارهای معروف نورگول می‌توان به بازی در سریال عشق و جزا (Aşk ve Ceza) و قرن محتشم (Muhteşem Yüzyıl Kösem) اشاره کرد.

مطلب جالب در مورد نورگول یِشیل‌چای بازی در یک فیلم سینمایی ایرانی‌ست. این بازیگر تُرک برای بازی در فیلم ایرانی جن زیبا به‌مدت پنج هفته به ایران آمد. البته ناگفته نماند که شایعاتی پیرامون پخش‌نشدن این فیلم به‌دلیل حضور نورگول به گوش رسیده است. Pek Yakında ،Aşk Kırmızı ،Çinar agaci،Cinayet ،Sensiz Olmaz ،Ezo Gelin از فیلم‌های معروف این بازیگر هستند.

image همه چیز درباره سریال زیبای گوزل و معرفی بازیگران

ارکان پتکایا (Erkan Petekkaya)

تک فارس

ارکان پتکایا، بازیگر نقش جیهان گورپینار، در سال ۱۹۷۰ در الازیغ (Elazığ) به دنیا آمد. ارکان پتکایا یکی از بازیگران محبوب ترکیه است. این بازیگر با بازی خوب خود در سریال‌ها شما را محو بازی خود می‌کند. ارکان از سال ۱۹۹۳ با تئاتر کار خود را شروع کرد و با دوربین‌مخفی وارد دنیای تلویزیون شد. اولین فیلم این بازیگر تُرک Güzel Günler (روزهای زیبا) بود. از دیگر سریال‌های این بازیگر می‌توان به Yeni dünya ،Ayla،Öyle Bir Geçer Zaman ki Dila Hanım ،Benim Hala Umudum Var ،Kayıt Dışı و Yeni dünyaاشاره کرد.

image همه چیز درباره سریال زیبای گوزل و معرفی بازیگران

ابرو ازکان (Ebru Özkan)

ابرو ازکان در نقش دیلارا، یکی دیگر از بازیگر سریال گوزل است. این بازیگر در سال ۱۹۷۸ در شهر آنکارا به دنیا آمد. خانم ازکان در فیلم‌های بسیاری به ایفای نقش پرداخته است. اولین کار تلویزیونی این بازیگر زن معروف، سریال خانه کابوس‌ها (Kabuslar Evi) در سال ۲۰۰۶ میلادی بود. از دیگر فیلم‌های ابرو ازکان مروارید سیاه، Not Defteri ،Anneler ile kızları ،Hanımın Çiftliği ،Çınar Ağacı ،Gözyaşı Çetesi را می‌توان نام برد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر