تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

همسرم خیلی زودرنج شده باید با او چطور رفتار کنم

همسران در زمان مباشرتشان ممکن است که بیشتر به حریم فکری و احساسی هم نزدیک شوند؛ مثلا یک شوخی، یک انتقاد، یک بی‌توجهی کافی است تا همسر زود رنج روی کل قضیه مباشرتش خط بطلان بکشد.

عواطف این همسر رقیق است و این باعث می‌شود در برابر مشکل و ناراحتی بسیار زود ناراحت شود. او نمی‌تواند از خود به‌خوبی دفاع کند؛ مثلا بگوید که فلان نحوه مباشرت به بدن من آسیب می‌زند و تو باید مراقب من باشی. اگر در این رابطه این شمایید که زود رنجید کافی است بدانید همسرتان عاشق شماست و خرده‌رفتارهای آزاردهنده‌اش عمدی نیست و قصد ندارد کنایه‌ای به شما بزند یا نسبت به شما بی‌اهمیت باشد. اما اگر شما با یک همسر زود رنج طرف هستید ولی می‌خواهید به او انتقادی درباره رابطه خصوصی‌تان داشته باشید، از این راه‌ها کمک بگیرید:

محبت‌تان را شرطی نکنید. اگر انتقادتان بوی دلزدگی بدهد و همسرتان فکر کند خوبی‌های او را نمی‌بینید یا دوستش ندارید، هیچ امیدی به اثر مثبت این انتقاد نداشته باشید. برای حل این مشکل در زمانی غیراز لحظه ارتباطتان و در فضای بدون کدورت و شاد، سر حرف را باز کنید. جمله هایتان را کوتاه، بدون حالت دستوری و با لحن امیدوارانه بیان کنید؛ مثلا به جای چرا خودت را برای باهم بودنمان خوشبو و آراسته نمی‌کنی، این جمله بهتر است: وقت‌هایی که تنت خوشبو و آراسته است من را خیلی شاد می‌کنی.

احساس تحقیر یا مقایسه‌شدن، سدی برای تغییر مثبت است. حتی اگر قبلا ازدواج کرده‌اید و رابطه خصوصی موفقی با همسر گذشته‌تان داشته‌اید، تجربه فردی را از آن ماجرا کنار بگذارید و بدون ذکری از رابطه قبلی‌تان، تمایلات‌تان را به همسرتان گوشزد کنید. هرچه خوبی‌ها و جذابیت‌های همسر قبلی‌تان را به رخش بکشید، قدرت ساختن رابطه بهتر را از همسرتان می‌گیرید.

اگر زود رنجی بار‌ها باعث شده است که وسط مباشرت‌تان همه چیز به هم بریزد، حتی تا چند روز با هم قهر باشید و یا برعکس به‌خاطر زود رنجی نتوانید تا چند روز پیشقدم رابطه با همسرتان باشید، وقت آن است که این عادت‌تان را به امید کیفیت بهتر روابط همسرانه‌تان ترک کنید.

تکفارس آی آر

این راهکار‌ها را امتحان کنید:

در نخستین قدم باید اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید و هرکاری از دست‌تان برمی‌آید- مانند خودگویی‌های مثبت- برای تقویت اعتماد به‌ نفس انجام دهید. همچنین خوب است برای تقویت اعتماد به نفس، به خودآگاهی رسیده و شناخت دقیقی از نقاط ضعف و قوت‌تان پیدا کنید.

اگر دلخور که هستید، توان حرف‌زدن و پیشنهاد مباشرت با همسرتان را ندارید کاری کنید که او از رفتار و یا مثلا از نوع پوشش شما احساس شما را درک کند.

راهکار جذاب‌بودن شما صرفا در مجبور‌کردن همسرتان به مراقبت از شما نیست. همین‌که تلاش کنید دوست‌داشتنی باشید و اخلاق جذاب داشته باشید او بیشتر به شما مایل می‌شود، پس دائم از او کناره نگیرید که دفعات دلخوری‌تان کم شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر