تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نگهداشتن ادرار به مدت طولانی برای سلامتی چه خطراتی دارد

image نگهداشتن ادرار به مدت طولانی برای سلامتی چه خطراتی دارد

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که ادرارتان را برای مدت‌های طولانی نگه می‌دارید به زودی ماهیچه‌های لگنتان ضعیف شده و به تدریج در عملکرد آن دچار اختلال می‌شوید.

علاوه بر آن اگر به نگه داشتن طولانی مدت ادرارتان ادامه دهید رفته رفته در ناحیه لگن دچار درد وحشتناکی شده و سیگنال درد استخوان به ناحیه تحتانی شکمتان نیز منتقل می‌شود، اما این پایان آسیب‌های این اقدام ناصحیح نیست.

بی‌اختیاری ادرار در تمامی سنین اتفاق خجالت آور و وحشتناکی است. اگر از بی‌اختیاری ادرار وحشت دارید هرزمانی که احساس کردید نیاز به تخلیه مثانه دارید درنگ نکنید و سریعا از جای خود برخیزید.

هنگامی که مثانه پر می‌شود، دریچه انتهایی مثانه که همیشه بسته است و فقط موقع دفع ادرار باز می‌شود، پیام‌هایی را به مغز ارسال کرده و خبر پر شدن مثانه را اعلام می‌کند. زمانی که این پیام نادیده گرفته شود، بعد از مدتی عملکرد این دریچه دچار اختلال شده و زمان‌هایی که نباید باز شود، باز شده و دفع بی‌اختیاری ادرار صورت می‌گیرد.

تکفارس آی آر

عفونت ناشی از نگه داشتن طولانی مدت ادرار به التهاب مجاری ادراری و جداره مثانه و سپس التهاب کلیه‌ها منجر می‌شود. مطالعات نشان داده است این عارضه بیشتر گریبان گیر خانم‌ها شده، چرا که بیشتر ادرار خود را نگه می‌دارند(به دلیل شکل اندام تناسلی). این دسته از افراد در حین دفع ادرار در ناحیه لگن و زیر شکم خود احساس درد می‌کنند.

سنگ کلیه، ورم مثانه، کیست کلیه و عفونت معده از دیگر خطرات ناشی از نگه داشتن طولانی مدت ادرار است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر