تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نکات مهم در طراحی صفحات کالاها و پوسترهای تبلیغاتی

image نکات مهم در طراحی صفحات کالاها و پوسترهای تبلیغاتی

– لوگوی خود را در متن قرار ندهید. هر چند استفاده از نام کمپانی در لوگو به جاست ولی قراردادن لوگو در یک عنوان یا متن به نوعی غلط در طراحی تبدیل می‌شود.

– نسنجیده از هر فونتی استفاده ننماید. یک یا دو فونت را برای تمامی کالاهای تبلیغاتی انتخاب کنید فراموش نکنید که فونت‌های انتخابی باید با تصویر شما و ماهیت کسب و کارتان سازگار باشند.

– از به کارگیری رنگ‌ها بطور نامشخص پرهیز کنید. چرا که رنگ بیشتر لزوما باعث جذاب‌تر شدن چیزی نمی‌شود و گاه حتی موضوع را ناخوشایند و زننده می‌کند.

– از حشو و زواید بکاهید . نام محصول و نوع محصول و نوع کسب و کار خود ار در کنار نام کمپانی تکرار نکنید از آنجا که بی‌تردید مشتری احتمالی از نوع کسب و کار شما مطلع می‌باشد. این عمل کاملا غیر ضروری و بعضا مضر به نظر می رسد.

تکفارس آی آر

-لوگوی خود را بزرگ نکنید. به این ترتیب مرکز اصلی در صفحه خواهد بود. این لوگو باید نام کمپانی شما را مشخص کند. البته نکته این نیست چون مردم آنچه می‌فروشید برایشان جالب است نه آنچه هستید . تجربه ثابت کرده لوگو هر چه کوچکتر باشد گویی به کمپانی شما رسمیت بیشتری می‌بخشد نگاهی به لوگوی Nike یا Helwette Packard بیاندازید.

– عکس‌های با کیفیت یا وضوح پایین را انتخاب نکنید. شاید یک عکس در آلبوم از لحاظ توازن نور و ترکیب‌بندی مناسب باشد اما ارزش چاپ آن کم باشد، توصیه می‌شود حداقل وضوح را dpi 300 در نظر بگیرید.

– به جای مزیت برای مخاطبین بر جزییات محصول و خدمات خود تمرکز نکنید. حتی اگر محصول شما واقعاً فنی است باز بر مزایای استفاده از آن تاکید کنید نه بر ویژگی‌های خاص فنی آن.

– تلاش نکنید هر اینچ از فضای خالی صفحه را پر کنید. چون همان فضای خالی منجر به توجه مخاطبین به موضوع اصلی می‌شود در عین حال لحظه‌ای به چشم‌های آنان استراحت می‌دهد.

-هرگز دقیقاً همان چیزی که رقبایتان انجام می‌دهند را اجرا نکنید. برای موقعیت‌یابی محصول خود هر چند شناخت رقیب ضروری است اما کپی‌برداری از او جایز نمی‌باشد. مهم این است که خواسته‌های مشتری را دریابید.

www.takfars.ir

– سبک طراحی را تحت هیچ شرایطی عوض نکنید. تلاش کنید تا از طریق حفظ شکل فونت‌ها و لوگوی درج شده نوعی ثبات در نگاه و حس مخاطبین نسبت به کسب و کارتان ایجاد نمایید.

-در صورتی که در یک آگهی از عکس استفاده می‌کنید در آگهی دیگر نماد و تصویر به کار نبرید یا اگر در یک بروشور لوگویتان را فرضاً در وسط قرار داده‌اید در دیگری در گوشه سمت راست نباشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر