نکات مهم تغذیه ای که هر فردی باید بداند

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

نکات مهم تغذیه ای که هر فردی باید بداند

image نکات مهم تغذیه ای که هر فردی باید بداند

همه مکمل ها به درستی تنظیم نشده اند ممکن است دوز مورد نیازتان را دریافت نکنید. برخی مکمل ها مانند آهن، ویتامین A و ویتامین B6 می توانند در صورت مصرف بالا مشکلاتی در پی داشته باشند.

▪ فکرکردن به غذا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، بسیاری از کسانی که به مطالعه مقالات مشغولند این سوال را دارند که بهتر است چه غذاهایی بخورند، چه نوع رژیمی را دنبال کنند و هر کدام از مواد مغذی مسئول چه چیزی است.

صحبت درباره مواد مغذی نباید خیلی پیچیده باشد. ما می خواهیم این موضوع را برایتان ساده کنیم – این هم آنچه باید بدانید

تکفارس آی آر

▪ رژیم های بسیار محدود کننده نمی توانند در دراز مدت جواب بدهند

رژیم های سفت و سخت معمولا یک گروه غذایی را به کلی حذف می کنند و یا قوانین بسیار محدود کننده ای دارند. شاید با این رژیم ها در ابتدا کمی وزن کم کنید ( البته اگر بتوانید تحمل کنید ) اما بیشتر این افراد پس از متوقف کردن برنامه دوباره وزنشان به حالت قبل باز می گردد. بهترین راه مراقبت از وزن این است که یک برنامه غذایی متعادل با میزان کالری مناسب را دنبال کنید.

▪ به فیبر بیشتری نیاز دارید

بر اساس راهنمای تغذیه آمریکا، یک فرد معمولی به اندازه کافی فیبر دریافت نمی کند. فیبر را برای عملکرد سیستم گوارشی سالم نیاز دارید و برخی از انواع فیبر می توانند به تنظیم کلسترول کمک کنند. با خوردن غلات کامل، حبوبات، میوه ها و سبزیجات فیبر دریافتی خود را افزایش دهید.

▪ مسلما در تغذیه سالم به میوه و سبزیجات بیشتری نیاز دارید

www.takfars.ir

این مورد با دریافت فیبر در یک مسیر است. افراد کمی هستند که به اندازه کافی میوه و سبزیجات می خورند که واقعا ناراحت کننده است چون این غذاها کالری کمی دارند، فیبرشان بالا است و مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، مواد شیمیایی گیاهی دارند. با خوردن سالاد، میوه به عنوان میان وعده و به کار بردن سبزیجات در غذاهای مختلف میزان مصرف خود از این مواد غذایی با ارزش را بالا ببرید.

▪ برچسب های بسته بندی غذا می توانند گمراه کننده باشند

تمام غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده باید برچسب اطلاعات تغذیه داشته باشند تا کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن را بخرید یا خیر. برچسب ها حاوی مقدار کالری و مواد مغذی در هر وعده از آن محصول هستند اما باید حواستان باشد که اندازه یک وعده را بدانید – چون ممکن است در یک وعده بیش از دو تا سه وعده استفاده کنید. همچنین باید مواظب ادعاهایی که روی نوشته جلوی بسته ها می شود نیز باشید. این ادعاها معمولا برای بازاریابی و فروش محصولات آورده می شوند و صحتشان باید مورد تحقیق قرار بگیرد.

▪ باید مواظب مکمل های غذایی باشید

مکمل های غذایی به نظر بی ضرر می آیند چون می توانید آنها را در هر فروشگاهی پیدا کنید. و به صورت کلی تا زمانی که از روی دستور العملشان دنبال کنید بی خطر هستند. اما از آنجا که همه این مکمل ها به درستی تنظیم نشده اند ممکن است دوز مورد نیازتان را دریافت نکنید. برخی مکمل ها مانند آهن، ویتامین A و ویتامین B6 می توانند در صورت مصرف بالا مشکلاتی در پی داشته باشند. بنابراین مواظب این موارد باشید و قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

نشانه هایی در بدن که به شما هشدار می دهند بیمار هستید
  1. ارزش تغذیه‌ ای خرما و خواص آن برای سلامتی
  2. نکات جالب و خواندنی درباره عطسه کردن
  3. اگر از فشارخون بالا در رنج هستید حتما این نکات را بخوانید
  4. راهنمای کلی ورزشی تغذیه ای برای رسیدن به سیکس پک
  5. تمام نکاتی که باید برای سریع لاغر شدن بدانید
  6. تمام نکاتی که باید درباره جینسینگ بدانید

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب