تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نان های سبوس دار مخصوصا سنگک چه تاثیری برای سلامتی دارند

image نان های سبوس دار مخصوصا سنگک چه تاثیری برای سلامتی دارند

سبزیجات، میوه ها و سبوس غلات و حبوبات دارای فیبر بسیار بالایی است که می تواند در پیشگیری از سرطان روده، یبوست و بیماری های قلبی- عروقی به ما کمک کند.

در این میان استفاده از نان سبوس دار می تواند به تنهایی نیمی از نیاز بدن به فیبر را تأمین کند

به طوریکه سبوس گندم حاوی املاح معدنی مانند کلسیم، آهن، روی و فسفر بوده و در پیشگیری از پوکی استخوان و کم خونی از اهمیت خاصی برخوردار است.

سبوس همچنین منبع خوبی از ویتامین های گروه B( B۱، B۲ و B۶) و اسید فولیک و ویتامین E است، بیشتر مردم تصور می کنند نان سفید و روشن در نان های سنتی نشانه مرغوبیت آن است در صورتی که اینطور نیست و رنگ روشن نان، نشانه نبودن سبوس و پایین بودن ارزش غذایی آن است.

تکفارس آی آر

نان سنگک منبع غنی سبوس

در حال حاضر آرد سبوس دار بیشتر در نان سنگک استفاده می شود و با توجه به اینکه نان های سبوس دار ظاهری تیره تر نسبت به سایر نان ها دارند، اطلاع رسانی به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است تا رغبت به مصرف اینگونه نان ها افزایش یابد.

نکته مهم این است که سبوس همراه آرد باید فرآیند تخمیر را طی کند تا تأثیرات مفید خود را بر سلامتی بگذارد بنابراین افزودن سبوس به سطح خمیر نان کار درستی نیست که گاه در برخی نانوایی های سنتی انجام می شود بنابراین بهتر است نان را از آرد کامل گندم تولید کنیم.

باید نان های سنتی با کیفیت خوب تولید کنیم چرا که اثر کیفیت و سلامت نان گسترده است و بخش مهمی از غذای جامعه به ویژه قشر کم درآمد را تأمین می کند بنابراین ضرورت سرمایه گذاری و بهبود آن وجود دارد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر