میخواهم غذا زیاد بخورم ولی چاق نشوم

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

میخواهم غذا زیاد بخورم ولی چاق نشوم

image میخواهم غذا زیاد بخورم ولی چاق نشوم

صبحانه را همچون پادشاهان بخورید

خوردن صبحانه باعث می‌شود هورمون گرسنگی که گرلین نام دارد، مهار شود. در نتیجه قبل و بعد از ناهار گرسنه نمی‌شوید. همچنین خوردن صبحانه سوخت‌وسازتان را فعال می‌کند و به بدن می‌گوید سوزاندن سریع چربی‌ها را آغاز نماید. علاوه بر این، تحقیقات نشان دادند خوردن تخم‌مرغ برای صبحانه باعث کاهش میزان کالری‌هایی می‌شود که در طول روز دریافت می‌کنید.

مواد غذایی سرشار از فیبر بخورید

فیبر و کاهش وزن همواره با یکدیگر ارتباط داشته‌اند. تحقیقات نشان داده‌اند مواد غذایی سرشار از فیبر معمولاً به جویدن بیشتری نیاز دارند. این امر باعث می‌شود مغز زمان بیشتری برای درک سیری داشته باشد. همچنین فیبر به بدن کمک می‌کند مواد غذایی را هضم کرده و شکر را به تدریج جذب کند. تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که از رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر بهره می‌برند، کمتر چاق می‌شوند. این نتیجه منطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا این مواد غذایی کم‌کالری هستند. پس یک تکه میوه به وعده صبحانه، یک فنجان سبزی خردشده به ساندویچ ناهار و دو نوع سبزی به وعده شام خود اضافه کنید.

تکفارس آی آر

از مواد غذایی سرشار از آب استفاده کنید

علاوه بر اضافه کردن مواد غذایی سرشار از فیبر، حائز اهمیت است که مواد غذایی مصرفی شما میزان زیادی آب داشته باشند، مانند هندوانه، خیار، کدوسبز، توت‌فرنگی، طالبی، کلم بروکلی و حتی ماست. این مواد غذایی معده را پر می‌کنند و باعث می‌شوند کل روز آب بدن تأمین شود. توجه داشته باشید زمانی که آب بدن تأمین شده باشد، تشنگی را به جای گرسنگی اشتباه نمی‌گیرید.

از میان وعده‌های شبانه بهره ببرید

اگر شب‌ها از میان وعده‌ها درست استفاده شود، کاهش وزن موفق‌تر خواهد بود. استفاده از گیلاس یا ماست چکیده بدون چربی به عنوان میان وعده شبانه به شما کمک می‌کند بیشتر بخوابید. خواب بیشتر با خوردن کمتر طی روز آینده و کاهش وزن کلی ارتباط دارد.

میان وعده بخورید

www.takfars.ir

زمانی که کمی گرسنه هستید و غذا می‌خورید، انتخاب‌های غذایی خوبی انجام می‌دهید و آهسته‌تر می‌خورید. این امر باعث می‌شود بدن برای درک سیری زمان داشته باشد. بدین طریق در طول روز کالری کمتری دریافت می‌کنید. بهترین میان وعده‌ها مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند، مانند تخم‌مرغ آب‌پز یا چند تکه میگو. بهتر است میان وعده ۲۰۰ کالری داشته باشد که از ۳ گرم فیبر، ۷ گرم پروتئین و ۶ گرم چربی سالم تشکیل شده است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

دانستنی های لازم درباره حمله قلبی ناگهانی
  1. آیا موقع گرسنگی ورزش کنیم خوب است یا سیری
  2. بهترین ض آفتاب طبیعی عصاره میوه توت فرنگی
  3. هنگام تمرین و عضله سازی در باشگاه چه نکاتی را باید رعایت کرد
  4. چه نوع میوه هایی برای خانم های باردار مفید است
  5. معرفی میگرن علل و درمان های آسان خانگی
  6. با این راهکارها درست غذا بخورید و سالم بمانید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات