مکمل گینر در ورزش بدنسازی چیست و مضرات آن

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

محصولات معتبر محصولات معتبر

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مکمل گینر در ورزش بدنسازی چیست و مضرات آن

image مکمل گینر در ورزش بدنسازی چیست و مضرات آن

گینرها مکمل هایی با ترکیبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی ها هستند که برای کمک به افزایش وزن استفاده می شوند، به خصوص اگر شخص قصد داشته باشد وزن خود را افزایش دهد. اگر می خواهید در طول دوره های تمرین شدید عضله بسازید، افزایش دهنده های وزن ممکن است منبع خوبی برای کالری و پروتئین اضافی باشند اما اگر تمایل دارید فقط توده عضلانی بدون چربی به دست آورید، پروتئین وی ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

▪ مکمل گینر برای بدنسازی چیست؟

گینر مکملی است که پروتئین، کربوهیدرات و احتمالاً چربی مورد نیاز بدن را با هدف کمک به افزایش حجم عضلانی تامین می کند. این مکمل یک پودر پروتئین با کالری بالا است که هدف آن افزایش کالری دریافتی روزانه شما برای افزایش وزن است. به طور معمول نسبت کربوهیدرات به پروتئین در گینرها ۳:۱ یا ۲:۱ است. برخی از آن ها حاوی ریزمغذی هایی مانند ویتامین ها و مواد معدنی در مقادیر مختلف هستند.

آیا باید از مکمل گینر استفاده کنم؟

تکفارس آی آر

با وجود بسیاری از پودرهای پروتئینی موجود در بازار، چرا باید تصمیم به استفاده از مکمل افزایش وزن بگیرید؟ در ادامه شرایطی توضیح داده شده که بهترین انتخاب برای آن ها استفاده از گینرهاست.

▪ بالا بردن میزان کالری دریافتی بدن

برای بدست آوردن وزن بیشتر، باید کالری مازاد وارد بدنتان کنید. این بدان معناست که با کمک گینر شما روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر از آنچه از طریق ورزش می سوزانید، مصرف خواهید کرد. اگر در تلاش برای اضافه کردن وزن بوده و هیچ افزایشی در وزن را مشاهده نکردید، احتمالا کالری مورد نیاز بدن شما تامین نمی شود و مکمل گینر این کار را برای شما انجام خواهد داد.

▪ مصرف درشت مغذی های با کیفیت

هنگام تلاش برای رسیدن به کالری بیشتر، مصرف درشت مغذی های کیفیت مناسب اهمیت زیادی دارد. به طور مثال مصرف مرغ سرخ شده احتمالا کالری دریافتی بدن شما را افزایش خواهد داد ولی با افزایش چربی نیز همراه است. موادی که از طریق گینر وارد بدن می شود، درشت مغذی های با کیفیتی هستند که تاثیر خود را در کوتاه مدت نشان خواهند داد. هم چنین مصرف یک وعده غذایی کامل می تواند احساس نفخ در شما ایجاد کند و اگر این وعده غذایی را قبل از تمرین میل کنید، می تواند به شدت بر توانایی شما برای تمرین تاثیر بگذارد. از طرف دیگر، ممکن است بعد از ورزش به اندازه کافی احساس گرسنگی نکنید که یک وعده غذایی غنی از درشت مغذی ها میل کنید؛ در این شرایط مصرف مواد غذایی به شکل پودر پروتئین یا مکمل افزایش وزن گینر قادر است کار را آسان تر نماید.

www.takfars.ir

▪ پروتئین، کربوهیدرات و چربی کافی مصرف کنید.

ممکن است مصرف درشت مغذی هایی که به آن ها نیاز دارید (مانند پروتئین و کربوهیدرات ها) دشوار باشد. به طور مثال وقتی فرد در مرحله کسب وزن بیشتر است، به راحتی می تواند میوه ها و سبزیجات کافی را فراموش کند (یا به سادگی جایی برای میل کردن آن ها نداشته باشد) تا فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی کافی را فراهم کند، در این شرایط مکمل ها به کمک آن ها خواهند آمد.

چه زمانی باید مکمل گینر مصرف کنم؟

هدف اصلی یک گینر افزایش کالری و تقویت رشد عضلات است، در نتیجه می توان آن را در صبح مصرف کرد تا به شما انرژی لازم برای روز را بدهد. با توجه به استفاده از مکمل گینر در ساعات ابتدایی روز، نیازی نیست دائماً در طول روز نگران دریافت کالری کافی برای بدن خود باشید. همچنین می توان آن را بعد از تمرین و بعد از اینکه کالری زیادی سوزاندید، مصرف کرد. یک گینر حاوی پروتئین بالایی است که به ترمیم و رشد ماهیچه ها کمک می کند، همراه با کربوهیدرات هایی که به عنوان منبع اصلی انرژی بدن محسوب می شوند، انرژی از دست رفته عضلات را باز می گردانند. استفاده از گینر می تواند راه بسیار خوبی برای کمک به افزایش حجم و اندازه باشد و به شما این امکان را می دهد تا کالری دریافتی روزانه خود را به راحتی افزایش دهید. یادآوری این نکته ضروری است که برای افزایش رشد عضلانی هنگام مصرف مکمل های تقویت کننده، باید تمرین سخت و منظم داشته باشید، در غیر این صورت کالری زیادی مصرف می کنید که منجر به افزایش چربی بدن می شود. کیفیت محصولات بدنسازی از اهمیت بسیاری برخوردار است،

▪ آیا گینرها برای همه بی خطر هستند؟

گینرها برای اکثر افراد سالم بی خطر هستند اما عوارض جانبی نیز دارند. مقدار توصیه شده روزانه ۵۰ تا ۱۵۰ گرم است که به صورت میلک شیک یا مخلوط در آب مصرف شود.

عوارض جانبی گینرها عبارتند از

ناراحتی معده: مصرف گینرها ممکن است باعث مشکلات گوارشی در افرادی شود که به مشکلات هضم غذا مبتلا هستند. اگر برای اولین بار است که از گینر استفاده می کنید، با مقدار کمتری شروع کنید و دوز را به تدریج افزایش دهید. معمولاً در هفته اول نفخ گرفتگی عضلات را تجربه می کنید اما به مرور زمان شرایط بهتر خواهد شد.

آلرژی: اگر به لبنیات یا لاکتوز حساسیت دارید، باید با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

افزایش وزن: اگر به طور منظم ورزش نکنید، گینر ممکن است باعث افزایش وزن ناسالم شود.

تک فارس

▪ تفاوت پروتئین وی و گینر چیست؟

گینرها معمولاً حاوی کربوهیدرات، چربی بیشتر و پروتئین کمتری نسبت به پودرهای پروتئین آب پنیر یا پروتئین وی هستند. محتوای کربوهیدرات در گینرها معمولاً ۲-۳ برابر بیشتر از محتوای پروتئین است. مخلوط پروتئین وی ممکن است بین ۹۰ تا ۹۵ درصد محتوای پروتئین را با مقدار کمی کربوهیدرات و چربی داشته باشد. در حالی که گینرها حاوی تمام درشت مغذی های اصلی (پروتئین، چربی و کربوهیدرات) هستند، پودر پروتئین آب پنیر یک منبع پروتئینی غالب بدون کربوهیدرات، چربی و کالری اضافه است.

گینرها باعث افزایش وزن بدن می شوند، در حالی که مکمل پروتئین وی فقط توده عضلانی را افزایش می دهد؛ بدون اینکه افزایش وزن شدیدی ایجاد کند. هم چنین گینرها به افزایش سطح انسولین کمک کرده و در نتیجه ذخیره چربی در بدن را افزایش می دهند اما مکمل پروتئین وی حجم عضلات را بدون افزایش سطح چربی بهبود می بخشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

چطور سریع تا یک مهمانی خاص پر تر شویم
  1. آن چه که باید قبل از شروع ورزش بدنسازی بدانید

  2. کدام میوه ها برای ساخت عضله در بدنسازی مفید هستند

  3. آیا واقعا بدنسازی در سنین پایین موجب کوتاهی قد میشود

  4. فلات در ورزش بدنسازی و راه حل این مشکل

  5. توصیه های علمی برای بدنسازی با داشتن دیسک کمر

  6. معرفی سه ویتامین انرژی زا در ورزش و مواد غذایی حاوی آنها

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات