تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مکان های و موزه های دیدنی در تهران با عکس و توضیحات

پل طبیعت

image مکان های و موزه های دیدنی در تهران با عکس و توضیحات

پل طبیعت یکی دیگر از مکان هایی است که به تازگی به یکی از نمادهای تهران تبدیل شده است. این پل سه طبقه در عباس آباد تهران قرار دارد و امکان عبور خودرو از آن وجود ندارد؛ طبقه ی اول ۱۴۵۰، طبقه ی دوم ۲۸۷۰ و طبقه ی سوم ۵۷۱ متر مربع است. پل طبیعت بوستان آب و آتش را به پارک جنگلی طالقانی وصل میکند.

این پل در محل تلاقی شریان های اصلی تهران مثل بزرگراه های مدرس، همت، حقانی و رسالت واقع شده و می توان گفت که در خاورمیانه بی نظیر است. مساحت پل طبیعت ۷ هزار متر مربع، طول آن ۳۰۰ متر و وزن سازه ی آن ۲ هزار تن است. در سال ۱۳۸۷ مسابقه ای برای طراحی پل طبیعت برگزار و در سال ۱۳۸۸ طرح خانم لیلا عراقیان برگزیده شد. این پل سرانجام در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید و امروزه به یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری و تفریحی تهران تبدیل شده است.

موزه پست و تلگراف

تکفارس آی آر

image مکان های و موزه های دیدنی در تهران با عکس و توضیحات

موزه ی پست و تلگراف که آن را موزه ی ارتباطات نیز می نامند، جایی است که در آن می توانید نمونه هایی از قدیمی ترین نوشت افزارها، ابزارهای فرستادن بسته های پستی و چاپاری، نخستین تلفن ها، تلگرام های مورس، تمبرها و ابزار ارتباطات و مخابراتی مانند کبوتر نامه بر و ماهواره را ببینید. محل قبلی موزه بخشی از ساختمان وزارتخانه ی پست و تلگراف، در قسمت جنوبی میدان توپخانه سابق، روبه روی عمارت شهرداری بود. در سال ۱۳۴۹ ساختمان آن تخریب شد.

بنای فعلی موزه یکی از مهم ترین ساختمان های منطقه ی باغ ملی است و قدمت ساختمان آن به دوران پهلوی اول بازمی گردد. این موزه در خیابان امام خمینی، سردرد باغ ملی قرار دارد. ساختمان موزه، خود یک جاذبه ی تاریخی محسوب می شود؛ این بنا یکی از باشکوه ترین معماری های دوران رضا شاه است که با شیوه ی معماری ملی بنا شده است.

موزه صلح

image مکان های و موزه های دیدنی در تهران با عکس و توضیحات

www.takfars.ir

موزه ی صلح تهران عضو شبکه ی بین المللی موزه های صلح است و که با هدف ترویج فرهنگ صلح ایجاد می شوند. این موزه ها در تلاش هستند که با نشان دادن پیامدهای ناگوار جنگ، خشونت و آثار زیبانبار آن بر انسان ها و محیط زیستتصویر زیبای مهربانی و صلح را در اذهان عمومی حک کنند. موزه ی صلح در سال ۱۳۸۶۶ افتتاح شد و در پارک شهر، واقع در مرکز شهر تهران است.

علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار ذکرشده، مراسم روز جهانی صلح و همایش هایی از این دست در موزه ی صلح برگزار می شود. کتابخانه ی صلح، گالری هنر برای صلح، کارگاه های آموزشی، بخش موزه ی مجازی و استودیوی ثبت تاریخ شفاهی از دیگر بخش های این موزه هستند. بانی تاسیس موزه ی صلح تهران، انجمن حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی است.

مجموعه ورزشی-تفریحی تله کابین توچال

image مکان های و موزه های دیدنی در تهران با عکس و توضیحات

قله توچال در شمال تهران قرار دارد و بخشی از دامنه ی رشته کوه های البرز است. این مجموعه در آخر خیابان ولنجک، ۳ کیلومتری میدان تجریش و در منطقه ی شمیرانات قرار دارد. ساخت تله کابین این مجموعه در سال ۱۳۵۳ آغاز و در سال ۱۳۵۷ پایان یافت. تله کابین مجموعه ی توچال ۳ خط اصلی، سه خط تله سی یژ و یک خط تله اسکی دارد و جمعا طول این سه خط نزدیک به ۷۵۰۰ متر است. تله کابین توچال یکی از طولانی ترین خطوط تله کابین پیوسته ی جهان محسوب می شود. این تله کابین ۷۷ ایستگاه دارد که از اواسط آبان تا اواسط خرداد پذیرای علاقه مندان است.

در فصل زمستان، قله و پیست توچال مکان بسیار مناسبی را برای تفریح و ورزش اسکی بازان و کوهنوردان فراهم می آورد. پیست اسکی توچال جزو معدود پیست های اسکی جهان است که به فاصله ی تنها ۵ کیلومتری از یک شهر قرار دارد و این فاصله ی نزدیک آرزوی هر اسکی بازی است که بتواند به راحتی به محل ورزش خود رفت وآمد کند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر