image موسیقی صبحگاهی چه تاثیری بر روی سلامتی دارد

▪ سطح دوپامین را افزایش می‌دهد

با گوش دادن به موسیقی، بلافاصله روحیه شما تغییر می‌کند. موسیقی می‌تواند تولید هورمون دوپامین را، که یکی از هورمون‌های شادی‌آور است و به طور مستقیم به لذت ارتباط دارد، افزایش دهد. این هورمون به تسکین برخی احساسات منفی اضطراب و افسردگی کمک خواهد کرد. بنابراین اگر از خواب بیدار شدید، لیست موسیقی مورد علاقه‌تان را روشن کنید.

▪ خاطرات را به یادتان می‌آورد

موسیقی به شما کمک می‌کند تا بیشتر به یاد بیاورید، صرف نظر از اینکه آهنگ‌های شاد دوست دارید یا آرام. براساس یک مطالعه، عملکرد شناختی شما بهبود می‌یابد و با گذشت زمان، از حافظه قوی‌تری برخوردار خواهید شد. و هنگامی که خاطرات شکل می‌گیرد، گروه‌های خاصی از سلول‌های عصبی دوباره فعال می‌شوند.

▪ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

گوش دادن به موسیقی می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. صدای آهنگ به بدن کمک می‌کند تا آنتی بادی و سلول‌های کشنده طبیعی بیشتری را تولید کند. این سلول‌ها می‌توانند در حمله به ویروس‌هایی که در بدن‌تان دارید به شما کمک کنند. اساساً، سیستم ایمنی بدن شما در مبارزه با هر بیماری موثرتر عمل خواهد کرد.

▪ بی‌حالی و خمودی را از بین می‌برد

به نظر می‌رسد صدایی که با آن از خواب بیدار می‌شوید و وارد روز جدیدتان می‌شوید، به طور قابل توجهی به وضعیت روحی شما کمک می‌کند. اگر با یک صدای آهنگین از خواب بیدار شوید، سطح پایین‌تری از بی حالی و خمودی صبح را تجربه خواهید کرد، سریع‌تر بیدار می‌شوید و هوشیارتر خواهید بود. در واقع، این یک اثر انرژی دهنده است. الارم‌ها ممکن است نتیجه یکسانی برای شما نداشته باشد.

▪ باعث افزایش خلاقیت می‌شود

قبل از رفتن به سمت میز کامپیوتر یا لپ تاپ، هدفون‌های خود را بگذارید و به چند موسیقی گوش دهید، به ویژه آهنگ‌های شاد. به نظر می‌رسد که این عادت موثر شما را به یک فرد خلاق‌تر تبدیل خواهد کرد، بنابراین تمام ایده هایی که منتظر آن هستید به ذهن‌تان سرازیر خواهد شد. و اگر روز کاری خود را با بهره‌وری بیشتر شروع کنید و تمام نکات موجود در لیست کارهای خود را یک به یک انجام بدهید، قطعاً نسبت به خود احساس خوبی خواهید داشت.

▪ سطح کورتیزول را کاهش می‌دهد

بر اساس یک مطالعه، با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود می‌توانید استرس کمتری داشته باشید. هورمون استرس، کورتیزول، کاهش می‌یابد و به نظر می‌رسد موسیقی پس از یک رویداد استرس زا سرعت بهبود را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین کاملا منطقی است که شروع روز خود با یک آهنگ خوب می‌تواند استرس ناشی از عوامل خارجی را از بین ببرد و شروع خوبی برای روز خواهد بود.