تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

من از همه کس و همه چیز متنفرم با خودم چه کنم

image من از همه کس و همه چیز متنفرم با خودم چه کنم

بهترین تصور را در مورد مردم داشته باشید

یکی از دلایلی که ممکن است بقیه را دوست نداشته باشید این است که فکر می کنید همه ی آدم ها می خواهند به شما صدمه بزنند یا به نوعی اذیتتان کنند. یاد بگیرید که به مردم به چشم مایه ی آزار و تهدید نگاه نکنید، یاد بگیرید آدم های خوب را در اطرافتان بپذیرید تا ببینید اگر خودتان بگذارید چقدر می توانند کیفیت زندگی شما را بهبود دهند.

مطمئنا تمام آدم های دنیا دنبال این نیستند که زندگی شما را بهبود دهند و موقعی که در یک خط شلوغ مترو گیر می افتید، خیلی سریع احساس می کنید همه آدم ها، آنجا هستند تا زندگی شما را سخت کنند. اما اگر به هر فرد شانسی بدهید، می بینید که مردم خیلی هم بد نیستند.

تمرین کنید تا همیشه فرضتان این باشد که هرکس با شما صحبت می کند، نیت خیر دارد. البته وقتی در یک کوچه ی تاریک غریبه ای به شما نزدیک می شود، باید حواستان را کاملا جمع کنید. اما اگر همسایه یا همکارتان شما را به یک فنجان قهوه دعوت می کند، فرض کنید که فقط می خواهد با شما دوست شود، نه اینکه فکر کنید به خاطر مقاصد پنهانی به شما نزدیک شده است.

تکفارس آی آر

یاد بگیرید از گپ زدن لذت ببرید

ممکن است به خاطر این از مردم خوشتان نیاید که حس می کنید وقتی می خواهید تنها باشید، مجبورید با آن ها حرف بزنید. اگر چنین دیدگاهی دارید، ممکن است تا ابد از همه متنفر باقی بمانید. در عوض، یاد بگیرید به جای اینکه فکر کنید اشخاصی که با شما حرف می زنند وقتتان را تلف می کنند، از حرف زدن و ارتباط برقرار کردن با دیگران لذت ببرید.

بیشتر لبخند بزنید و رفتار دوستانه تری داشته باشید. به مردم نشان دهید که مشتاق مکالمه با آن ها هستید و می بینید که با شما رفتار صادقانه تری خواهند داشت.

موضوعات مشترک بیشتری با مردم پیدا کنید. این به شما نشان می دهد آنقدرها که فکر می کنید با دیگران متفاوت نیستید.

قبول کنید که گپ زدن کار بی ارزشی نیست. گپ زدن است که شما را به سمت داشتن روابطی عمیق تر و در نهایت پیدا کردن شناخت بهتری از مردم سوق می دهد.

www.takfars.ir

از دیگران تعریف کنید

مطمئنا اگر از مردم خوشتان نمی آید، تعریف کردن از آن ها هم کار چندان راحتی نیست. اما دقیقا به همین دلیل است که باید تعریف کردن را یاد بگیرید، چون تعاریف صادقانه ی شما نشان می دهند که چقدر صادقانه به آن ها اهمیت می دهید. این عادت را در خودتان تقویت کنید که روزانه یکی دو بار از یک غریبه یا آشنا تعریف کنید تا نشان دهید به آنها توجه می کنید. این کار به شما کمک می کند تا آدم مثبت تری باشید و در آدم ها دنبال خوبی هایشان باشید.

به علاوه، شاید شما ندانید؛ اما تعریف تصادفی شما از یک شخص می تواند یک روز خیلی خوب را برای او بسازد. شاید این تنها ارتباط مثبتی باشد که آن شخص در تمام طول روز داشته است و از طرفی این کار واقعا انرژی زیادی از شما نمی گیرد.

اگر شخص مورد نظر را از نزدیک می شناسید، سعی کنید به جای تعریف از چیزهای ظاهری، روی شخصیت او تمرکز کنید.

هرچه از افراد بیشتری تعریف کنید، خودتان هم بازخوردهای مثبت بیشتری دریافت می کنید. پس در تبادل انرژی مثبت بیشتری شرکت خواهید داشت.

سر درد دل را باز کنید

هرچند ممکن است درد دل کردن با مردم سخت ترین کار دنیا به نظر برسد، به خصوص اگر خودتان حس می کنید مردم گریز هستید، اما اگر کمی با دیگران احساس راحتی بیشتری کنید، درک، دلسوزی و دوستی بیشتری در آنها پیدا می کنید. این موضوع باعث می شود نفرت کمتری از مردم داشته باشید و به احتمال زیاد خودتان ببینید که ارتباط داشتن با مردم دنیا ارزش تلاش کردن را دارد.

لازم نیست سفره ی دلتان را در حضور اولین شخصی که می بینید پهن کنید. اول، خیلی آرام با آشنایان شروع کنید، بعد همان روابط ممکن است به روابط دیگری ختم شود.

ممکن است به خاطر این از مردم خوشتان نیاید که فکر می کنید آدم انزواطلبی هستید که نمی تواند با کسی رابطه برقرار کند. اما اگر بیشتر با مردم حرف بزنید، می بینید که آنقدرها که فکر می کنید متفاوت نیستید.

وقتی که سر درد دلتان با مردم باز می شود، حتما شما هم سؤالاتی از آن ها بپرسید. این کار به شما کمک می کند تمایل بیشتری برای ارتباط با دیگران داشته باشید.

تک فارس

به تمام راه هایی که مردم می توانند به شما کمک کنند فکر کنید

یکی دیگر از راه هایی که باعث می شود دست از نفرت بکشید این است که بدانید می توانید بیشترِ مردم اطرافتان را به عنوان منابعی بکر در نظر بگیرید. برادر بزرگترتان می تواند به شما در انتخاب رشته ی دانشگاه کمک کند، معلمتان می تواند در فهم تاریخ جهان به شما کمک کند و دوستتان می تواند به شما کمک کنند یک کیک شکلاتی خوشمزه درست کنید. اگر فکر کنید همه می خواهند شما را بدبخت کنند، معلوم است که از آن ها متنفر می شوید.

یکی از راه هایی که مردم را به عنوان منابع باارزش ببینید این است که بیشتر با آن ها صحبت کنید. حرف زدن با مردم باعث می شود ببینید چه چیزهایی برای کمک به شما در چنته دارند. به عنوان مثال، ممکن است تا وقتی با همسایه روبه رویی صحبت نکنید ندانید که نابغه ی ریاضی است.

اگر کسی در موردی به شما کمک می کند، شما هم سعی کنید زحمت او را جبران کنید. این باعث می شود احساس تعلق بیشتری به مردم داشته باشد و احتمال نفرت از آنها کمتر شود.

داوطلب شوید

شاید داوطلب بودن برای کمک به دیگران کار سختی به نظر برسد، اما اگر کمی تلاش کنید تا به جز خودتان بقیه هم برایتان مهم باشند و بدانید که یک جمع برای رشد و توسعه به کمک شما نیاز دارد، خیلی زود به سمت داشتن دیدگاهی دلسوزانه تر و عشق ورزی به مردم اطرافتان قدم برمی دارید. خواه به یک آدم بی سواد خواندن یاد دهید، خواه در یک مرکز مراقبت از سالمندان داوطلب شوید، بیشتر احساس خواهید کرد که در ارتباط با دنیای اطرافتان هستید.

از این گذشته، با افرادی آشنا می شوید که به شما کمک می کنند دیدگاه مثبت تری داشته باشید و ببینید که دنیا آنقدرها هم سرد و غم انگیز نیست. چند بار داوطلب شدن برای کارهای خوب در ماه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید و حس کنید وجودتان دنیا را زیباتر می کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر