تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مقاله تحقیقی چند صفحه ای با موضوع روز ارتباطات و روابط عمومی

image مقاله تحقیقی چند صفحه ای با موضوع روز ارتباطات و روابط عمومی

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان ها، ادارات و شرکت ها و دوامشان در عرصه ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی های آن ها وابسته است.

روز ارتباطات و روابط عمومی درک و شناخت دنیای امروز بدون دریافتن نقش ارتباطات و وسایل ارتباطی امکان پذیر نیست بطوریکه برای سوار شدن بر مسیر و جریان روندهای روز دنیا چاره ای جز آمیختن با وسایل ارتباطی نداریم ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی اعضای این گراف ارتباطات جهانی تبریک عرض می کنیم

۲۷ اردیبهشت ماه روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین شد.

بدون تردید روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی، برعهده دارد. و اکنون که اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است بر همگان آشکار شده، نمی توان نقش آن را در پیشبرد اهداف یک نهاد یا سازمان، بهبود کیفی و کمی فعالیت ها و افزایش بهره وری از امکانات و نیروی انسانی نادیده گرفت.

تکفارس آی آر

امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنابر این، از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع، منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.

توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

بهرحال نگاه حاضر به روابط عمومی و جایگاه روابط عمومی در کشور با اجرایی شدن این توجهات می تواند گام های بلندی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی درکشور بردارد و این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار دهد. در واقع می توان گفت روزملی ارتباطات و روابط عمومی می تواند نقطه عطفی را در توسعه و تحول واحدهای روابط عمومی در ایران ایجاد نماید.

برای آنچه روابط عمومی رشد کند و کامل شود، دست اندرکاران روابط عمومی باید نقش مشاور اخلاقی سازمان را عهده دار شوند.

آن ها باید در علم اخلاق کاملا خبره و در تجزیه و تحلیل اخلاقی نیز فرهیخته باشند. امروزه سازمان های آینده اندیش در حال پذیرفتن این عقیده هستند. رشد علم اخلاق روابط عمومی این اطمینان را حاصل خواهد کرد که می تواند با یک عملکرد مثبت به انجام وظایف اساسی خود بپردازد.

www.takfars.ir

اعلام روز ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز روابط عمومی مسوولیت دست اندرکاران و متولیان روابط عمومی را دوچندان کرده است تا فضایی را برای اخلاقی تر شدن این حرفه فراهم آورد.

حوزه روابط عمومی یک حوزه تاریخی است و به دلایل مختلف، تغییر و تحولات بسیاری را در جوامع مختلف تجربه کرده است. این حوزه برای فعالیت در شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی محیطی که در آن فعالیت میکند، تا حد زیادی تحت تاثیر فرهنگ بومی است. این حوزه کاملا ایدئولوژیک است.

در واقع روابط عمومی به عنوان یک مفهوم و یک فعالیت، ارتباطی مستقیم با محیط هایی دارد که در آنها افکار عمومی بر فعالیت فعالان اجتماعی تاثیر گذار است و مسئولیت اجتماعی در روابط عمومی از ارکان اصلی آن است.

روابط عمومی دایره المعارف امریکانا روابط عمومی را بدین شکل تعریف کرده است . یک زمینه فعالیت است مربوط به روابط سازمان های صنعتی ،شرکت ها ،مشاغل،دولت ،اتحادیه ها و یا سایر سازمان ها که هر یک با مردمی چون کارمندان ،مشتریان،سرمایه داران ، تهیه کنندگان ،اعضاء،احزاب سیاسی و یا عامه مردم روبروهستند . کارهای روابط عمومی شامل است بر تنفیر افکار عمومی ،ارزیابی و تفسیر آن بر حسب منافع یک سازمان ،شناساندن سازمان به مردم مربوط به خود وهمچنین آن مردم به سازمان. با این تعریف اجمالی ،در ماه می ۱۹۶۰ انجمن جهانی روابط عمومی تعریف زیر را برای روابط عمومی تدوین و تصویب نمود . روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است ، عملی است ممتد ، مداوم وطرح ریزی شده که از طریق آن ، افراد سازمان ها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آن ها سر وکار دارند بدست آورند. روز جهانی ارتباطات در۱۷ مه ۱۸۶۵ میلادی اتحادیه تلگرافی بین المللی در پاریس تشکیل شد. ازآن تاریخ به بعد نام این اتحادیه دستخوش تحول شد و سرانجام در ۳۰ اکتبر ۱۹۰۶ میلادی در کنفرانس اتحادیه تلگرافی بین الملل تصمیم گرفته شد که اتحادیه رادیو و تلگرافی بین الملل نیز تشکیل شود. در ۹دسامبر سال ۱۹۳۲ میلادی به موجب عهدنامه مادرید با وحدت دو اتحادیه یاد شده فوق، اتحادیه بین المللی ارتباطات دور شروع به کار کرد. در واقع روز جهانی ارتباطات یادآور تأسیس این اتحادیه ها برای پیشرفت ارتباطات است. سابقه عضویت ایران در اتحادیه تلگرافی بین المللی بیش از یکصد سال است. نهاد مذکور پس از جنگ جهانی دوم و تشکیل سازمان ملل، به موجب تصمیم کنفرانس عمومی نمایندگان دولتهای عضو، این اتحادیه به صورت نهاد تخصصی سازمان ملل درآمد و از آن زمان تاکنون، جزو مؤسسات ویژه سازمان ملل متحد بوده است. از اواخر سال ۱۹۷۰ میلادی، کشورهای جهان سوم از طریق این اتحادیه کوششهای وسیعی برای رسیدن به دو هدف مشخص در پیش گرفتند: ۱ـ سعی در تقسیم و توزیع عادلانه امواج رادیویی. ۲ـ کوشش در توزیع عادلانه کانالهای تلویزیونی ماهواره ای پخش مستقیم درسراسر جهان. اقدام مهم دیگر این اتحادیه کمک به کشورهای جهان سوم برای توسعه ارتباطات وکاربرد هرچه بیشتر آن در توسعه ملی این کشور بوده است. در نگرش جدید، وسایل ارتباط جمعی، رسانه های گروهی ومطبوعات به عنوان بخشی از کلیت ارتباطات در صحنه جهانی ارزیابی شده است.

در جهان امروز ارتباطات بین انسان ارزش فزاینده پیدا کرده و به جایگاه اول تبدیل شده است. دیگر حاکمیت ماشین و فناوری به پایان رسیده است بدین جهت نقش روابط عمومی و مسئولیت پذیری اجتماعی آن نقش اساسی را به عهده دارند. ارتباط خوب و مناسب با مخاطبان روابط عمومی نقش مهمی را ایفا میکند. زیرا آنها حق انتخاب دارند و تعامل با آنها امری ضروری است و در موفقیت سازمان نقش حیاتی دارند. ارتباط قوی سبب دستیابی به خدمات و محصولات قوی، مشتریان راضی تر و در نتیجه کارآیی و سوددهی بیشتر می شود.

روابط عمومی هنر مردمی است و مردم همیشه سزاوار خدمت دهی هستند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر