تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی پارچه های آسیب رسان به پوست صورت و بدن

پنبه به خصوص پنبه ارگانیک که در ساخت آن از مواد شیمیایی استفاده نشده است، پشم مرینو، پشم کشمیر، ابریشم، آلپکا و لینن بهترین انتخاب برای پوست‌های حساس و آسیب پذیر هستند.

بامبو

پارچه‌هایی که از الیاف بامبو تهیه می‌شوند ظاهر صاف و نرمی دارند اما الیاف بامبو زیر و خشن هستند و برای نرم کردن آن‌ها از مواد شیمیایی سمی استفاده می‌شود که می‌تواند برای پوست شما مضر و خطرناک باشد.

پشم

کسانی که پوست حساسی دارند حتما تجربه خارش پوست در تماس با پشم را داشته‌اند. مطالعات نشان داده است پوشیدن لباس پشمی می‌تواند اگزما را تشدید کند.

تکفارس آی آر

الیاف مصنوعی

اکثریت قریب به اتفاق الیافی که از مواد شیمیایی و نفتی تهیه می‌شوند برای پوست بدن زیان آورند. اکریلیک، پلی استر، نایلون و الیاف نفتی دیگر در فرآیند تولید خود با مواد شیمیایی خطرناکی در تماس هستند و این مواد می‌تواند به پوست بدن آسیب برساند.

پارچه‌های ضد چروک

همه پارچه‌های الیاف طبیعی یا مصنوعی که طی فرآیندهایی به پارچه ضد چروک تبدیل شده‌اند برای پوست خطرناکند چون در این فرآیند‌ها از فرمالدهید استفاده می‌شود که ماده‌ای سمی است و برای محیط زیست هم زیان آور است.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر